AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Hei! Jeg har pcos og dermed en del hårvekst.. barten er lys og det fungerer bra å vokse ca hver 3. Uke. På haka har jeg nappet, bruker ca 5 min hver dag eller annen hver, men det kommer bare mer og mer hår. Vil ikke barbere meg! Dette må man visst gjøre om man skal ha laser/elektrolysebehandling. Har lest reviews av den hårstopp-kremen, og den virker ikke god. Om jeg skal vokse må jeg jo spare hårene en god stund.. etter 3-4 dager uten napping har jeg skjegg. Noen som har god erfaring med hårfjerning uten å måtte vokse ut hårene mellom hver gang? Anonymkode: 0ab68...9a9
Hadley Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Til elektrolyse må du la hårene gro et par mm så de kan nappes ut med pinsett etter å ha blitt behandlet. Omtrent samme med voksing, så voksen har noe hår å feste seg fast på. Til laser må hårene barberes bort. Men det funker dårlig på lyst hår. Men hvis du greier å nappe ut hårene med pinsett, greier vel elektrolysebehandleren det også? Få behandling to ganger i uka, så er du godt i gang. Mandag og fredag, f.eks. Bestill lange timer, så det er tid til å fjerne alle synlige hår du har. Så max tre dager til neste gang. Eller du kan starte med et område først, som haka. Og fortsette som før med overleppa. Men det er jo bare en utsettelse hvis du VIL ha barten permanent borte. Det kan også hjelpe og bleke hårene så lyse som mulig de dagene de gror ut. Mindre synlige for omverdenen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 2 timer siden, Hadley skrev: Til elektrolyse må du la hårene gro et par mm så de kan nappes ut med pinsett etter å ha blitt behandlet. Omtrent samme med voksing, så voksen har noe hår å feste seg fast på. Til laser må hårene barberes bort. Men det funker dårlig på lyst hår. Men hvis du greier å nappe ut hårene med pinsett, greier vel elektrolysebehandleren det også? Få behandling to ganger i uka, så er du godt i gang. Mandag og fredag, f.eks. Bestill lange timer, så det er tid til å fjerne alle synlige hår du har. Så max tre dager til neste gang. Eller du kan starte med et område først, som haka. Og fortsette som før med overleppa. Men det er jo bare en utsettelse hvis du VIL ha barten permanent borte. Det kan også hjelpe og bleke hårene så lyse som mulig de dagene de gror ut. Mindre synlige for omverdenen. Åå, jeg trodde man måtte barbere til elektrolyse også! Barten er ganske lys, så er fornøyd med å vokse den. Da er det ikke så farlig at det vokser ut noen hår. Vet du om man trenger mange timer me elektrolyse? Hvor dyrt er det? Anonymkode: 0ab68...9a9
Hadley Skrevet 13. juli 2020 #4 Skrevet 13. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åå, jeg trodde man måtte barbere til elektrolyse også! Barten er ganske lys, så er fornøyd med å vokse den. Da er det ikke så farlig at det vokser ut noen hår. Vet du om man trenger mange timer me elektrolyse? Hvor dyrt er det? Anonymkode: 0ab68...9a9 Du MÅ ikke barbere. Men håret må være i vokse-fasen når du kommer til timen. Derfor kan du IKKE nappe/vokse håret mellom timene. Derfor vil de aller fleste barbere bort hårene så de ikke er så synlig mellom timene. Så la de gro ut litt dagene før timen. Hvis du får to timer i uken går det jo greit, men det kommer jo ann på hvor opptatt behandleren er og når det passer for deg også. Hvis du må vente en måned mellom timene uten å røre haken din, vil du fremdeles ikke barbere? Napper du, ødelegger du vokse-fasen til håret og det vil begynne på nytt og ikke være klart til timen din. Da blir du aldri ferdig. Altså, hvis du velger elektrolyse på haka er det KUN behandleren som kan nappe ut hårene der. Du kan barbere, klippe med saks, bleke eller la de være helt i fred. Du må ikke forstyrre hårroten. Hvor lang tid det tar kommer ann på hvor mye hår du har, hvor tykke de er og på hormonene dine. Og hvor ofte du har time, selvsagt. Det kan ta et par måneder, til flere år. Håret må ha tid til å gro ut til timene også. Behandleren bruker kanskje 15 sekunder på hvert hårstrå. Så har du 50 hår på haka er kanskje en time på 15-20 minutter nok. Har du flere hundre hår, bør du få lengre timer. Det koster ca 500 kr for 15 minutter. Så det kommer til å koste ganske mange tusen.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, Hadley skrev: Du MÅ ikke barbere. Men håret må være i vokse-fasen når du kommer til timen. Derfor kan du IKKE nappe/vokse håret mellom timene. Derfor vil de aller fleste barbere bort hårene så de ikke er så synlig mellom timene. Så la de gro ut litt dagene før timen. Hvis du får to timer i uken går det jo greit, men det kommer jo ann på hvor opptatt behandleren er og når det passer for deg også. Hvis du må vente en måned mellom timene uten å røre haken din, vil du fremdeles ikke barbere? Napper du, ødelegger du vokse-fasen til håret og det vil begynne på nytt og ikke være klart til timen din. Da blir du aldri ferdig. Altså, hvis du velger elektrolyse på haka er det KUN behandleren som kan nappe ut hårene der. Du kan barbere, klippe med saks, bleke eller la de være helt i fred. Du må ikke forstyrre hårroten. Hvor lang tid det tar kommer ann på hvor mye hår du har, hvor tykke de er og på hormonene dine. Og hvor ofte du har time, selvsagt. Det kan ta et par måneder, til flere år. Håret må ha tid til å gro ut til timene også. Behandleren bruker kanskje 15 sekunder på hvert hårstrå. Så har du 50 hår på haka er kanskje en time på 15-20 minutter nok. Har du flere hundre hår, bør du få lengre timer. Det koster ca 500 kr for 15 minutter. Så det kommer til å koste ganske mange tusen. Skjønner.. jeg vil ikke barbere fordi da får jeg med alle de små lyse hårene som jeg ikke vil ha bort, og jeg får mer skjeggvekst.. men om jeg kunne hatt timer med bare noen dagers mellomrom så kunne jeg vel levd med håret som kommer så lenge. Tror ikke jeg har mer enn 50 hår, men hvis det blir mange timer så får jeg vel sette i gang og spare... Anonymkode: 0ab68...9a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå