Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig, etter flere år med leting funnet et yrke jeg kunne tenkt meg å utdanne meg til. Men, utdannelsen består av 9 mnd i Praha og 2 år plikttjeneste hvorsomhelst i Norge. Jeg har 3 barn på 8, 10 og 12, og kjenner at "2 år hvorsomhelst i Norge" er problematisk. Er heller ikke sikret å få jobb på Gardermoen etter endt utdannelse. Ville dere satset og vært helgemamma i 9 mnd, for så å risikere å måtte flytte bort i 2 år, eller hadde dere latt det være med drømmen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på mann, økonomi, bositasjon, stabilitet eller i livet for barna, besteforeldre i nærheten og om barna synes det er ok. Det er ikke bare-bare å pendle hjem hver helg.

Anonymkode: f3c99...12d

AnonymBruker
Skrevet

Ville ventet 8 år, da er yngste 16 og selvgående. 8 år går fort, kan spare opp penger i mellomtiden. 

Anonymkode: 138d9...030

Skrevet (endret)

Oi.. Nei, det hadde jeg nok ikke gjort.. Hadde ikke klart å være borte fra barna mine så lenge, og jeg hadde ikke ønsket all den belastningen for mannen, og jeg hadde ikke ønsket at barna mine fikk en følelse av at jeg forlot de. Jeg er alt for å følge drømmen og skaffe seg en god utdannelse, men det må være innenfor rimelighetens grenser etter man har fått barn. Da har man ansvar som går langt forbi dine egne behov. 

Slenger meg på kommentarene over. Ville ventet til yngste var hvertfall 16 år, også hadde jeg sett an hvordan barnet var som 16 åring. Mange 16 åringer trenger fortsatt mamma da det er en vanskelig tid for mange, uansett om de vet det eller ikke. 

Endret av Blingblingtahei
Skrevet

Ja, jeg har også tenkt at jeg skal vente. Og heller finne noe annet å bedrive tiden med. Jeg er enig med deg blingblingtahei. Jeg vil ikke gi barna en følelse av at jeg forlot dem. Om 8 år er jeg 40, og jeg tenker at det kanskje er for sent å starte på den utdannelsen da 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke med barn som bor hjemme. Flytte bort i to år er lenge! Hva sier mannen din om dette?

Det finnes mange spennende utdanninger, velg noe annet om du ikke kan vente 10 år til.

Anonymkode: e3a79...153

Skrevet

Jeg er singel. Og har ikke diskutert det med barnefar enda. Nevnte det så vidt for stemora til barna for ei stund tilbake, og hun mente at alt går med planlegging, og at jeg ikke måtte la noe så tevelig som barn sette en stopper for utdannelse. Jeg er ikke helt der, da 9 mnd i et annet land er lenge. Og spesielt når man risikerer 2 år på andre siden av landet etterpå

Skrevet
26 minutter siden, Diana skrev:

2 år plikttjeneste hvorsomhelst i Norge

hva skjer om du nekter? 

kanskje gå med den første fasen 9 måneder i Praha, en flott og spennende by og lett å trives der, og se etterpå hva som skjer?

du kan få flotte byer som Bergen, Ålesund, Trondheim....så blir dette ikke nødvendigvis Finnmark!  

kanskje du kunne også søke jobb i Praha, og blir værende et par år til, jeg er 90% sikker på at barna dine ville elske eventyret! 

si "ja, takk" til eventyret! 

barn bare flytter til hvor du trives, det sikkert løser seg, viktigste for barn å lære å være fleksibel! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...