Gå til innhold

Betale for mat på besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn er med en kamerat i ferien i tre uker. Tenker jeg skal betale litt for mat osv, han er jo ikke der på gratis ferieleir. Men hvor mye er passe?.Snakk om en 13-åring. Er 1000 per uke for lite?

Anonymkode: 8b1da...eda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg virkelig ikke er for lite. Med mindre de skal på noen spesielle aktiviteter som koster mye.

Anonymkode: 80884...db4

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tenker at du bør snakke med foreldrene til det andre barnet. 

1000 kroner er litt over hundre kroner om dagen. Kommer an på alder. Er han 7 eller 17? Skal han ha med lommepenger i tillegg? 

Det blir nok en del is og godteri også. 

Leste litt fort. 13 år. 1000 er sannsynligvis passe. Men hør med foreldrene hva de skal osv. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også snakket med de andre foreldrene. Kan godt være de har tenkt tanken, men nølt med å ta den opp. Det er mye lettere å tilby penger enn å be om dem, så de setter sikkert pris på initiativet.

Anonymkode: 83026...5d6

• Liker 2
Skrevet

Hva med å si/skrive noe som dette? "Hei! Veldig hyggelig at dere vil ha med gutten min på tur. Nå lurer jeg på hvordan dere vil ordne dette med utgifter for mat, aktiviteter osv. Jeg skal selvsagt dekke dette. Vil dere sende meg et vippskrav i ettertid, eller vet dere allerede sånn ca. hvor mye det blir, så jeg kan overføre på forhånd?"

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner disse godt, men tenker at hvis jeg spør, vil de enten avfeie det eller sette beløpet altfor lavt. Det ville nok jeg også gjort selv :) Så om de da sier et lavt beløp og jeg sender mer, vippser de gjerne tilbake... siden de har.sagt et lavere beløp.

Anonymkode: 8b1da...eda

AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra at du tar opp dette med dem!

En jeg kjenner skulle til syden med familien, så viste det seg at kjæresten til ene barnet også ville bli med. De er 5 fra før, så alt blir MYE dyrere, de må ha to leiebiler eller en minibuss i stedet for vanlig bil, de hadde planlagt å gjøre noe som er veldig dyrt men som de hadde gledd seg til, men nå må skrinlegge pga at de ikke har råd til å betale flere tusen for at kjæresten skal være med på dette (og det innebar en overnatting, det var ikke slik at han kunne sitte og vente alene). For ikke å snakke om all maten som en ung gutt spiser.

Det er så fint av dem å ta med sønnen din på tur. Spør henne om det holder med 3000. Og vipps det til henne, ikke gi det med sønnen din når han drar 😛

Anonymkode: 777cc...a2f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra at du tar opp dette med dem!

En jeg kjenner skulle til syden med familien, så viste det seg at kjæresten til ene barnet også ville bli med. De er 5 fra før, så alt blir MYE dyrere, de må ha to leiebiler eller en minibuss i stedet for vanlig bil, de hadde planlagt å gjøre noe som er veldig dyrt men som de hadde gledd seg til, men nå må skrinlegge pga at de ikke har råd til å betale flere tusen for at kjæresten skal være med på dette (og det innebar en overnatting, det var ikke slik at han kunne sitte og vente alene). For ikke å snakke om all maten som en ung gutt spiser.

Det er så fint av dem å ta med sønnen din på tur. Spør henne om det holder med 3000. Og vipps det til henne, ikke gi det med sønnen din når han drar 😛

Anonymkode: 777cc...a2f

De kunne jo sagt nei til å ta med kjæreste til ene barnet når det vraket mye av planene som var lagt...

Anonymkode: 9fa28...8ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...