Gå til innhold

Voksne som sover lenge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi (meg, mannen og jente våre på 7&9 år) er på besøk hos min bror og hans samboer. De inviterte oss hit fordi de gjerne ønsket å tilbringe mer tid med oss og jentene våre. Jeg hadde store forventninger til besøket da vi sjeldent treffes. Han hadde fikset billetter til Tusenfryd og sjekket ut ting i nærområdet som er barnevennlig (de har ikke barn selv).

Må si jeg ble rimelig skuffet da jeg fant ut at de ikke står opp før i 12-13-tiden på dagen... Selv dagen vi skulle til Tusenfryd klarte de ikke å komme seg opp til klokken 9 da vi ble enige om at det var lurt å være der klokken 10. Klokken 14 klarte de å komme seg opp for å møte oss i parken.

Skjønner jo at det er deilig å sove lenge når man selv ikke har barn (de er i slutten av 30-årene) og sikkert har en litt annen døgnrytme enn oss, men må innrømme at jeg synes det er litt rart..

Hva tenker dere? Er det bare jeg som reagerer på det? Jeg og mannen ble foreldre i ung alder så vi har aldri vært voksen uten barn, så vet ikke helt hva som er vanlig for voksne folk som ikke har barn.

Anonymkode: b8337...67c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig rart. 

Anonymkode: 9f9c6...a01

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Voksne folk uten barn har null peiling.

Vi har slike besteforeldre også. De funker mellom kl 16 og 20,men ikke ellers.

Anonymkode: c3116...b07

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Når man er på besøk hos en barnefamilie og ønsker å gjøre aktiviteter sammen så tilpasser en seg selvsagt. De må jo ikke stå opp 09 hver dag, men de dagene dere har lagt planer det det normal folkeskikk å stå opp til rett tid.

Skrevet

Jo det er merkelig. Selv om man er vant til å sove lenge og har en rar døgnrytme så klarer man å karre seg på beina klokken 9 en gang i blant. Spesielt når man har den type planer. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke barn selv, så kjenner meg veldig igjen. Kan ligge leeeeeenge når jeg har fri. Men hadde jeg avtalt med barn og andre voksne at vi skal på Tusenfryd, eller andre ting, så hadde jeg selvsagt satt på vekkerkloken å vært reiseklar til avtalt tid. Det er vanlig folkeskikk å holde avtaler! 

Men hadde ALDRI stått opp kl 7 hver dag i ferien min, det er en grunn til at jeg ikke har barn ;)

Anonymkode: 3fcae...170

• Liker 23
Skrevet

Når de har invitert dere er det veldig sært at de ikke kan stå opp litt tidligere enn vanlig. Uhøflig oppførsel, synes jeg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette handler mer om egoistiske folk som ikke evner å tilpasse seg andre, heller enn det at de ikke har barn. Syns det høres fryktelig uhøflig og lite hyggelig ut, særlig når de har invitert også! 

Anonymkode: 969f8...e90

• Liker 9
Skrevet

Skjønner at det er digg å sove lenge, jeg gjør det selv hvis jeg har mulighet. Men står så klart opp tidlig hvis jeg skal noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi liker å sove lenge, og det gjør barna våre også, men når vi skal noe spesifikt står vi alltid opp tidlig! Det gjorde vi før vi fikk barn også - skulle bare mangle! Jeg hadde vært flau hvis jeg sov så lenge og attpåtil hadde besøk hos meg...

Anonymkode: 12e1c...2a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er kun barn som gir en livserfaring 🙄

Anonymkode: 2a8fd...ae1

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Vi er et barnløst par i slutten av 30-årene, og sover aldri så lenge. Og når vi har gjester prøver vi å stå opp samtidig som de eller litt før så vi har frokosten klar. Det er da vanlig høflighet. 

Anonymkode: 164ad...c3e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er litt rart at de står så sent opp. Men samtidig så ser jeg ikke helt problemet. Dere får jo vært mye med de, og dere er jo helt fri til å benytte dagen som dere vil. Å være noen timer alene i tusenfryd før de kommer hadde ikke jeg syntes var så dumt iallefall. Da får både dere og de noen timer «fri» fra hverandre- spesielt om dere er sammen hele tiden ellers. Vi har tre barn, og med mindre vi skal noe så står vi gjerne ikke opp før 9.30-10.

Anonymkode: 215c9...ed7

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Folk er veldig forskjellige. Selv syns jeg dagen blir ødelagt av å sove den bort. Da kunne jeg like godt vært på jobb. Ingen vits i å ha fri, hvis man ikke skal bruke dagen. Men det er bare min mening.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et barnløst par i slutten av 30-årene, og sover aldri så lenge. Og når vi har gjester prøver vi å stå opp samtidig som de eller litt før så vi har frokosten klar. Det er da vanlig høflighet. 

Anonymkode: 164ad...c3e

samme her. Jeg ønsker å bruke mest mulig tid på nevøer og nieser når de kommer på besøk til meg. Og ofte står jeg opp med dem så foreldrene får sove ut.  Det er jo bare koselig å være litt supertante en gang i blandt.  Jeg ser på det som en invistering i familien og forholdet mitt til både mine søsken og ungene deres. 

Anonymkode: f0467...3e9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ganske sikker på at besteforeldre vet hvordan det er å ha barn.

Anonymkode: 8e249...241

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vi er foreløpig barnløse og i starten av 30-årene. Vi er begge B-mennesker og elsker å sove lenge, men med lenge mener jeg til ca.kl.11 da, ikke 12-13. Allikevel står vi alltid opp tidligere hvis vi har planer, det er jo ikke sånn at vi ikke har selvdisiplin til å komme oss opp tidligere hvis vi må. Vi forsover oss aldri til jobb, selv om vi begge kun jobber dagtid. Jeg hadde nok også reagert på at broren og samboeren ikke klarte å komme seg opp den dagen dere hadde planer. 

Anonymkode: 47a4a...87c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ut fra det du skriver kommer det sikker en tråd som: "Hadde besøk av svigerinnen og mann og to barn som bare tok seg til rette og forventet at vi skulle stå opp samtidig med dem og oppvartet dem. Ikke betalte de noe og de forsynte seg grooooovt fra kjøleskapet!"😂

Noen folk klarer ikke å ha besøk rett og slett.

Anonymkode: eacfc...81e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, men ligger likevel ikke til langt på dag, i alle fall ikke om jeg har besøk. Pleier å stå opp i 8-tiden på fridager, har jeg besøk liker jeg som en annen her å være våken litt i forkant for å kunne ordne frokost. Syns det er uhøflig å ligge så lenge når man har overnattingsgjester, og har man avtale om å gjøre ting sammen så står man i alle fall opp til rett tidspunkt. 

Anonymkode: 45d8c...1ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barn eller ei, hvordan ivaretar de jobb? 

Anonymkode: ac80a...c8a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...