Gå til innhold

Ved bestilling av rørlegger og man tror det er blandebatteriet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

som må byttes. Kjøper man inn blandebatteri først da eller er det noe rørleggeren ordner med?

Anonymkode: 8eae7...41a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rørlegger fikser. Går blandebatteriet i stykker er montering av nytt en del av reklamasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ze.Xhx skrev:

Rørlegger fikser. Går blandebatteriet i stykker er montering av nytt en del av reklamasjonen.

Tusen takk:) Da slipper jeg å finne ut av hva slags etc. før bestilling av rørlegger.

Anonymkode: 8eae7...41a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Ze.Xhx skrev:

Det er da ikke sikkert det er en reklamasjonssak.

Anonymkode: 060cd...de7

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke sikkert det er en reklamasjonssak.

Anonymkode: 060cd...de7

Det har jeg da aldri sagt. Hvis HI kjøper et selv og en random rørlegger monterer det så vil ikke rørleggeren montere et nytt vederlagsfritt hvis det er snakk om en reklamasjon f.eks. 2 år etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Ze.Xhx skrev:

Det har jeg da aldri sagt. Hvis HI kjøper et selv og en random rørlegger monterer det så vil ikke rørleggeren montere et nytt vederlagsfritt hvis det er snakk om en reklamasjon f.eks. 2 år etterpå. 

Rørleggeren jobber ikke gratis. Om et blandebatteri han/hun har solgt ryker sender han fakturaen på jobben med bytte til leverandøren i stedet for til kunden. Jeg solgte kjøkken i mange år og vi leverte mange blandebatterier som kundens rørlegger monterte. De gangene et batteri måtte byttes pga en reklamasjonssak tok leverandøren av batteriet regninga på byttet. 

Anonymkode: 0b2a5...bd9

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Ze.Xhx skrev:

Tull og tøys. Kjøper alltid blandebatteri selv og rørlegger monterer alltid. Noen rørleggere er skeptisk til IKEA, men aldri hatt problem med å få montert tapwell som jeg har brukt på mine 3 kjøkken. 

Anonymkode: 75b60...d63

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. Kjøper alltid blandebatteri selv og rørlegger monterer alltid. Noen rørleggere er skeptisk til IKEA, men aldri hatt problem med å få montert tapwell som jeg har brukt på mine 3 kjøkken. 

Anonymkode: 75b60...d63

Tapwell er et kjent merke som flere kjente kjeder fører. Hvis du faktisk får en rørlegger til å montere et mindre kjent merke og blandebatteriet begynner å lekke har du et problem. Jeg har selv kjøpt ting hos Jula som rørleggeren nektet å montere på grunn av manglende CE dokumentasjon. Du kan jo selv prøve å få f.eks Jula til å dekke rørlegger ved reklamasjon.

Diskusjonen er vel egentlig om hva som skjer ved reklamasjon, og ikke om rørleggeren faktisk vil montere eller ikke.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rørleggeren jobber ikke gratis. Om et blandebatteri han/hun har solgt ryker sender han fakturaen på jobben med bytte til leverandøren i stedet for til kunden. Jeg solgte kjøkken i mange år og vi leverte mange blandebatterier som kundens rørlegger monterte. De gangene et batteri måtte byttes pga en reklamasjonssak tok leverandøren av batteriet regninga på byttet. 

Ikke uenighet i at dere eller leverandør en tok regninga i en slik setting da kjøkken koster skjorta. Men hvis HI går til f.eks Megaflis så tror jeg neppe de er like hjelpsomme.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Ze.Xhx skrev:

Tapwell er et kjent merke som flere kjente kjeder fører. Hvis du faktisk får en rørlegger til å montere et mindre kjent merke og blandebatteriet begynner å lekke har du et problem. Jeg har selv kjøpt ting hos Jula som rørleggeren nektet å montere på grunn av manglende CE dokumentasjon. Du kan jo selv prøve å få f.eks Jula til å dekke rørlegger ved reklamasjon.

Diskusjonen er vel egentlig om hva som skjer ved reklamasjon, og ikke om rørleggeren faktisk vil montere eller ikke.

3 minutter siden, Ze.Xhx skrev:

Ikke uenighet i at dere eller leverandør en tok regninga i en slik setting da kjøkken koster skjorta. Men hvis HI går til f.eks Megaflis så tror jeg neppe de er like hjelpsomme.

Jeg forutsetter selvsagt at HI kjøper et godkjent blandebatteri som kommer med nødvendig dokumentasjon og ikke noe billigræl fra Jula e.l. uten godkjenning. Seriøse rørleggere monterer sjelden sistnevnte da de er redde for å komme i trøbbel om det skulle oppstå noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...