Gå til innhold

Er strekkmerker usexy??

Fremhevede innlegg

Gjest justine
Skrevet

er det vanlig med strekkmerker på pupper, lår og mage?

synes dere at det er stygt?

og vil de blekes etterhvert, kan laser hjelpe?

jeg har nemlig fått strekkmerker på brystene og synes ikke det er noe særlig pent!

unngår utringede topper, selv om jeg faktisk skulle ønske at jeg kunne gå med litt sexy topper.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er mot normalt. :)

Gjest mor til 2
Skrevet

Strekkmerker er veldig vanlig, og du får ikke fjernet dem. Verken med laser eller noe annet. Så disse må du bare leve med.

Synd at du har de der hvor de synes godt; i utringningen. Kan forstå at det er plagsomt. Selv har jeg masse, men det er på magen, under puppene og på lårene. Jeg bryr meg ikke noe om dem. De kom som et resultat av at jeg ga liv til to fantastisk flotte og velskapte barn! Jeg synes kroppen min er som en minnebok. Jeg har vært gjennom store komplikasjoner for å få barna mine, og strekkmerker er en veldig liten pris å betale. De minner meg på hvor galt det kunne gått og hvor heldig jeg er!

Gjest Gjest_Miss_*
Skrevet

Strekkmerker er veldig vanlig, og du får ikke fjernet dem. Verken med laser eller noe annet. Så disse må du bare leve med.

Det er ikke helt sant... det finnes kremer for det. Vet ikke hvor godt disse egentli hjelper, men spør på apoteket, vet det skal finnes noe der. Eller søk på nettet?

Skrevet
er det vanlig med strekkmerker på pupper, lår og mage?

synes dere at det er stygt?

og vil de blekes etterhvert, kan laser hjelpe?

jeg har nemlig fått strekkmerker på brystene og synes ikke det er noe særlig pent!

unngår utringede topper, selv om jeg faktisk skulle ønske at jeg kunne gå med litt sexy topper.

1. Ja

2. Nei

3. Vet ikke

Jeg synes du skal vise deg som du er - det er jo DET som er sexy!

Skrevet
Jeg bryr meg ikke noe om dem. De kom som et resultat av at jeg ga liv til to fantastisk flotte og velskapte barn!

Applauderer denne. Og sier meg helt enig. Strekkmerkene mine har også kommet av at jeg har gitt liv til to nydelige barn. Og om andre er så forfengelige at de ikke takler at jeg har strekkmerker, får det være deres sak. Strekkmerkene er en helt ok pris å betale for mine barn!!!

Jeg kjenner ei som hadde voldsomme strekkmerker på magen etter en graviditet. Hun brydde seg ikke om det. Kledde seg etter været. Vi snakket om det noen ganger, da hun klaget litt over det. Men som hun sa: "Sånn ble det, og det er det ingen som kan gjøre noe med. Og jeg akter ikke å skjemmes over det resten av livet.". En slik holdning står det respekt av i dagens samfunn, der utseende blir fokusert så sterkt på.

Skrevet
1. Ja

2. Nei

3. Vet ikke

Jeg synes du skal vise deg som du er - det er jo DET som er sexy!

hmm.. hadde alle gutter vært som deg..... *drømme*

Hehe

Men som svar til trådstarter, det skal visst hjelpe med soling. Strekkmerkene vil blekne da, sies det. vet ikke om det ersant, siden jeg ikke har prøvd, men...

Skrevet

Strekkmerkene blir mindre synlige etterhvert. Men det tar dessverre noen år. Jeg bryr meg LITE om mine strekkmerker.

Gjest Gudrun
Skrevet

Ja, strekkmerker er både usexy og stygt. Heldigvis ungikk jeg strekkmerker etter fødselen fordi jeg var veldig påpasselig med å smøre meg med krem og trimme, og det setter mannen min stor pris på!

Gjest mor til fire
Skrevet

Jeg har tvillinger på 15 mnd og en liten en på 2 mnd. Storesøsteren er 9 år. I første og siste svangerskap fikk jeg ikke strekkmerker og magen er like flat som den alltid har vært. I tvillingsvangerskapet fikk jeg strekkmerker på et lite område rundt og under navelen. De er rimelig usynlige men huden er jo ikke så glatt akkurat der som den var før.

Det blir for dumt om jeg skal surmule over disse strekkmerkene når resultatet er fire flotte barn. Jeg er fremdeles under 30 og resten av kroppen er som den var.

Nei, mye strekkmerker er sikkert ikke en turn on, men om du har en mann som synes at DU er en turn on så kan jeg ikke se at det skal bety noe.

Min kjære er ikke perfekt fysisk han heller uten at det spiller noen som helst rolle for meg:)

Gjest GreenSky
Skrevet

For å være ærlig, synes jeg ikke strekkmerker er lekkert. Men det er en del av livet. Strekkmerker får vi når vi vokser, både i høyden og bredden. ;)

Skrevet

Jeg har selv ganske mange strekkmerker på magen etter det første svangerskapet. Jeg både trente hver eneste dag, vel ikke de første fire månedene da jeg hadde nik med å ligge over doskåla. Jeg smurte magen med spesialkrem morgen og kveld likevel kom strekkmerkene. Jeg synes ikke det ewr rålekkert, men jeg vil ikke ha det på meg at jeg fikk dem på grunn av min latskap i svangerskapet.

Gjest marthepia
Skrevet

Jeg har hørt at det hjelper med laser for å få bort strekkmerker.

Men jeg har ikke hørt om noen kremer som hjelper for å få bort strekkmerker (hadde praksis på apotek 1 år)...Jeg vet det er spesielle kremer som man får kjøpt på apoteket som skal forebygge strekkmerker. Jeg var selv gravid da jeg hadde praksis og spurte om denne kremen, om den funket og de sa at den kremen ikke var så mye bedre enn andre kremer. Det var ikke stor forskjell på dem.. Men man kan jo prøve den fordi ::-):

Skrevet

Jeg synes at strekkmerker er ganske usexy, føler det sjenerende. Selv hvor normalt det er.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg syns ikke strekkmerker er pent, men de kommer vel på steder man ikke viser fram sånn til vanlig?

Jeg var flink til å smøre meg (ikke med noe spesial-anti-strekkmerke-krem, men med helt vanlig fuktighetskrem) og har ingen. Om jeg hadde fått det tror jeg ikke det hadde plaget meg så veldig.

Skrevet

Hvorvidt man får strekkmerker handler lite om smøring i svangerskapet, men veldig mye om rask vektøkning og ikke minst: geneteikk. Noen får strekkmerker av å vokse to cm, andre kan få tvillinger uten at magen sprekker.

Veldig lett å være bråkjekk hvis man ikke har strekkmerker - men det er altså ikke nødvendigvis egen fortjeneste. Sjekk hvordan mammaen din ser ut - det vil ofte gi en pekepinn på hvor du er utsatt for å få strekkmerker.

Skrevet
Veldig lett å være bråkjekk hvis man ikke har strekkmerker - men det er altså ikke nødvendigvis egen fortjeneste.

Det kan jeg skrive under på :Nikke: ja, ikke nødvendigvis det om å være bråkjekk ;)

Men jeg smurte meg ikke under svangerskapet, og har ikke ett strekkmerke. Og jeg kjenner flere som smurte seg ivrig med dyre spesialkremer, som fikk masse. Etter hva jeg har hørt, fungerer kremene ikke, fordi ingen av stoffene i dem klarer å trenge så langt ned i huden (er det underhudslaget som bruker å sprekke? Husker ikke tegningene fra naturfagtimene så godt :) ), så da er det sannsynligvis andre faktorer, som Twigi sier, som avgjør.

Skrevet

Det er vel sånn at enten får man strekkmerker, ellers får man ikke. Men går man inn for å få barn, bør man regne med at det kan bli sånn etterpå.

Hos noen er strekkmerkene dype striper i huden, hos andre er det bare små hvite striper (som blir mindre synlige etterhvert).

Det samme gjelder fasongene på brystene, før og etter fødsel. De kan heller ikke gjøres om (foruten ved dyrt og farlig kirurgisk inngrep).

Og underlivet kan også forandre seg. Men det kan trenes opp med knipeøvelser.

Det er ingenting å bry seg om, det er sånn det er!!

Strekkmerker på den du er glad i kan faktisk være både fint og sexy...

Da er det mye værre med menn som får strekkmerker av å pumpe jern og spise steroider (har sett det også)..

Som vi sier i Trøndelag, "En må vårrå som 'en e', når'n itj vart som'en skuill"

Gjest Guest
Skrevet
hmm.. hadde alle gutter vært som deg..... *drømme*

Hehe

Men som svar til trådstarter, det skal visst hjelpe med soling. Strekkmerkene vil blekne da, sies det. vet ikke om det ersant, siden jeg ikke har prøvd, men...

Tror du seriøst vi gutta går rundt og tenker på slikt? Hadde flere av dere kvinner vært som oss menn så kunne vi pratet om drømmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...