Gå til innhold

Noen som kan anbefale ett sted å flytte med barn?d

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På østlandet.

Gode skoler (lite mobbing, inkludering og godt miljø), godt nærmiljø, lite tull og drikking ol blandt ungdommen, mye å gjøre i nærheten , fine badesteder, sentralt men gjerne litt landlig. Trygt og fint å vokse opp. Gjerne ett sted der folk er snill og hyggelig med hverandre .Gjerne små Barneskoler og ungdomskoler.

Gjerne nærmt toget t Oslo.

Har sett på Horten, Åsgårdstrand, Fredrikstad, Moss,Drammen,Revetal,Jevnaker,Hønefoss.

Kom gjerne med andre forslag og :)

Anonymkode: de50b...05d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk villabebyggelsen i Rælingen i nærheten av togstasjonen i Lillestrøm.

Anonymkode: 19b56...755

AnonymBruker
Skrevet

Nei helst ikke 😛 Bor på en liten perle et steinkast utenfor Oslo i en retning de fleste har glemt. Men vi  mange her som tenker det er helt greit fordi da er det perfekt trivlig her nå! 

ok da, et hint er å ta en titt langs Kongsvingerbanen og se hva du kommer over ;) og toget er nesten aldri forsinket - det er helt nydelig :) 

Anonymkode: 42737...4de

AnonymBruker
Skrevet

Drøbak, flere barneskoler og to ungdomsskoler + Videregående. Ikke nær tog men busstur på ca 35-40 minutter fra Oslo, kort vei til mange badeplasser, innendørs badeland etc . Går busser t/r Oslo sentrum omtrent hele døgnet , 

Anonymkode: f88c8...13b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke Hønefoss hvertfall

Anonymkode: ec377...df3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesodden

Hamar 

Lørenskog

Kongsvinger

Lillestrøm

Asker 

Bærum

Vestfossen

Brumunddal

Elverum

Raufoss

Lillehammer

Eidsvoll 

Anonymkode: 2b22f...c5c

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2020 den 9.20, AnonymBruker skrev:

Sjekk villabebyggelsen i Rælingen i nærheten av togstasjonen i Lillestrøm.

Anonymkode: 19b56...755

Og så må du være glad i mygg! 

Anonymkode: 9b5f1...be2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Drøbak, flere barneskoler og to ungdomsskoler + Videregående. Ikke nær tog men busstur på ca 35-40 minutter fra Oslo, kort vei til mange badeplasser, innendørs badeland etc . Går busser t/r Oslo sentrum omtrent hele døgnet , 

Anonymkode: f88c8...13b

Skulle si det samme.

Anonymkode: b2dde...c44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du burde flytte til Kardemomme by. Det finnes ikke så idylliske og problemfrie områder.

Anonymkode: df20f...b2e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei helst ikke 😛 Bor på en liten perle et steinkast utenfor Oslo i en retning de fleste har glemt. Men vi  mange her som tenker det er helt greit fordi da er det perfekt trivlig her nå! 

ok da, et hint er å ta en titt langs Kongsvingerbanen og se hva du kommer over ;) og toget er nesten aldri forsinket - det er helt nydelig :) 

Anonymkode: 42737...4de

Det er Fetsund!

Anonymkode: ab9b8...afc

Gjest Petra35
Skrevet

Lillestrøm og Fetsund er fint for barnefamilier. Mange fine steder i Asker også. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du burde flytte til Kardemomme by. Det finnes ikke så idylliske og problemfrie områder.

Anonymkode: df20f...b2e

Hehe. Ja det hadde vært noe.Det er veldig trygt og godt her vi bor.Kunne bodd hvor som helst uten barn.Men med barn så er det greit å komme med en litt stor lite med sånne ting 😂 For jeg vet det finnes flere sånne fine plasser 😊

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og så må du være glad i mygg! 

Anonymkode: 9b5f1...be2

Hater mygg,klegg og masse dyr..hehe

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle ,skal se nærmere på det som er nevnt.

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2020 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Ikke Hønefoss hvertfall

Enig, prøver å komme meg derfra nå. 

Anonymkode: c6542...93f

AnonymBruker
Skrevet

Kvelde anbefales! Landlig men ikke langt til byen. Om ikke er jeg selv veldig glad i Sandefjord 😁

Anonymkode: c2b9f...c10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hole har blitt fint, mye flotte steder der

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hole har blitt fint, mye flotte steder der

Helt enig. Vi bor 5 min gange fra stranden, liten skole med lite mobbing, hyggelig folk, nærhet til både Hønefoss og Sandvika, masse flott natur og mye å finne på. Men ingen tog. Går buss direkte til Oslo. 

Ulemper: det er dyrt å kjøpe enkelte plasser her. En del rikinger, men er absolutt hyggelig de også. 

Anonymkode: cb906...1cd

AnonymBruker
Skrevet
På 15.7.2020 den 0.34, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Vi bor 5 min gange fra stranden, liten skole med lite mobbing, hyggelig folk, nærhet til både Hønefoss og Sandvika, masse flott natur og mye å finne på. Men ingen tog. Går buss direkte til Oslo. 

Ulemper: det er dyrt å kjøpe enkelte plasser her. En del rikinger, men er absolutt hyggelig de også. 

Anonymkode: cb906...1cd

Tror aldri jeg har hørt om Hole, men det høres fint ut der. 

Anonymkode: ab9b8...afc

AnonymBruker
Skrevet

Hva med gran? På innlandet. Går tog til både Oslo og gjøvik. Toget til Oslo tar ca 45 min

Anonymkode: bef46...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...