Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testet fra 8 DPO med test tidlig - alle negative. Idag tok jeg vanlig test og fikk dette på 14 DPO. 

For noen dager siden kom det bittelitt brun utflod - helt normalt for meg til vanlig men dette er vell ikke positiv mtp ev svangerskap? 3 tidligere graviditeter som alle endet i SA , og ingen av dem var like svak på 14 DPO som denne her .. noen som har hatt like svak? Gikk det åt skogen alle ganger eller er det noen som det gått greit for?

EE87A8D7-BDC4-48E0-937E-A3E49A798B2F.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sånne forrige gang jeg var gravid. De ble sterkere de neste dagene, men mye senere enn tidligere svangerskap. Tok hcg-prøver, som viste fin stigning utifra hvor langt jeg var. Jeg syntes likevel det var noe rart, og det viste seg etterhvert at det var svangerskap utenfor livmor.

Anonymkode: 4bcea...2e7

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk sånne forrige gang jeg var gravid. De ble sterkere de neste dagene, men mye senere enn tidligere svangerskap. Tok hcg-prøver, som viste fin stigning utifra hvor langt jeg var. Jeg syntes likevel det var noe rart, og det viste seg etterhvert at det var svangerskap utenfor livmor.

Tusen takk for svar, jeg mistenker også att noe er feil. Hvor lenge tok det før du fikk påvist att det var utenfor livmor - og hva gjorde man da? Operasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha hatt eggløsning senere enn antatt da? 
og så produserer man jo hcg ulikt, så enesre måten å få svar på er å måle hcg stigning nå først hos lege, og så ta en ultralyd i uke 6/7 

Anonymkode: 45d98...19d

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha hatt eggløsning senere enn antatt da? 
og så produserer man jo hcg ulikt, så enesre måten å få svar på er å måle hcg stigning nå først hos lege, og så ta en ultralyd i uke 6/7 

Anonymkode: 45d98...19d

Syklusdag 17 og 18 hadde jeg positiv eggløsningstest mens dag 19 var negativ. Jeg vet ikke riktig, men sånn ser hvertfall grafen ut 😕 Ja jeg får ringe legen om blodprøver og se om jeg begynner å blø helt enkelt. Takk for hjelpen! :)

45A4443E-B124-4014-8E8E-F7F3A8FB5FDA.png

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Chipndip said:

Tusen takk for svar, jeg mistenker også att noe er feil. Hvor lenge tok det før du fikk påvist att det var utenfor livmor - og hva gjorde man da? Operasjon?

Har du tidligere svangerskap å sammenligne med? Det var det som gjorde at jeg mistenkte noe rart, ettersom testene jeg fikk var så mye svakere enn da jeg var gravid med første barn. Første test på ikm, kjempesterk strek første gang, andre gang var det såvidt det var strek. Tenkte at jeg kanskje produserte hcg seint, men over 1,5 uke ble testene aldri like sterke som første svangerskap. 

Det ble oppdaget hos meg på tidlig ul i uke 7, jeg begynte å blø på morgenen før ultralyd, og legen fant svangerskap utenfor livmor, men at det så ut til at kroppen ordnet opp selv. Måtte tilbake jevnlig over en periode for å ta flere ul + blodprøver for å se at alt kom ut/hcg sank. Heldig sånn sett, slapp både operasjon og medisin.

Vil ikke svartmale for deg, det kan jo fort gå fint dette! Anbefaler hcg-måling og tidlig ultralyd som personen over meg sier, så finner du ut av det.

Lykke til!

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tidligere svangerskap å sammenligne med? Det var det som gjorde at jeg mistenkte noe rart, ettersom testene jeg fikk var så mye svakere enn da jeg var gravid med første barn. Første test på ikm, kjempesterk strek første gang, andre gang var det såvidt det var strek. Tenkte at jeg kanskje produserte hcg seint, men over 1,5 uke ble testene aldri like sterke som første svangerskap. 

Det ble oppdaget hos meg på tidlig ul i uke 7, jeg begynte å blø på morgenen før ultralyd, og legen fant svangerskap utenfor livmor, men at det så ut til at kroppen ordnet opp selv. Måtte tilbake jevnlig over en periode for å ta flere ul + blodprøver for å se at alt kom ut/hcg sank. Heldig sånn sett, slapp både operasjon og medisin.

Vil ikke svartmale for deg, det kan jo fort gå fint dette! Anbefaler hcg-måling og tidlig ultralyd som personen over meg sier, så finner du ut av det.

Lykke til!

Tusen takk for att du deler med deg. Jeg har hatt tre spontanaborter i uke 5, 8 og 12 og tror att det går dårlig denne gangen å. Sitter i telefonkø nå å krysser fingrene for att jeg hvertfall rekker å måle hcg:et før det går dårlig. Da har jeg hvertfall bevis på enda ett mislykket svangerskap infør ev. IVF.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...