AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #1 Skrevet 13. juli 2020 Hei! Jeg har i flere år slitt med rød hud rundt nesen, på kinnene og hake. Nå har jeg og fått masse røde prikker overalt i kinnene noen som har hatt samme problemet og evt har tips? Har tenkt å dra til hudpleier for å få råd og hjelp etterhvert Anonymkode: 7b49a...d46
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Skrevet 13. juli 2020 Høres ut som Rosacea. Anonymkode: 94868...aca 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Skrevet 13. juli 2020 Kom deg til en hudlege. Høres ut som rosacea eller perioral dermatitt, jeg har sistnevnte og fikk god hjelp av hudlege. 😊 De to hudtilstandene ligner veldig på hverandre. Ellers unngå for mye sminke, for mye hudpleieprodukter. Bruk produkter for sensitiv hud uten noe parfyme i, det har hjulpet meg mye. Samt å roe ned på eksfoliering og retinol bruk måtte kuttes helt ut. Anonymkode: d8e0c...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #4 Skrevet 16. juli 2020 De to produktene nedenfor har hjulpet på rødheten. Men du sier du har røde prikker, det har jeg ikke kjennskap til, så vær forsiktig med å teste PURITO Centella Unscented Serum og The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA Anonymkode: eb2df...008
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #5 Skrevet 16. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: De to produktene nedenfor har hjulpet på rødheten. Men du sier du har røde prikker, det har jeg ikke kjennskap til, så vær forsiktig med å teste PURITO Centella Unscented Serum og The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA Anonymkode: eb2df...008 + La roche posay cicaplast baume b5 hjalp på rødhet, men jeg tror det ga meg kviser. Så anbefaler produktene ovenfor Anonymkode: eb2df...008
Pikaboo Skrevet 16. juli 2020 #6 Skrevet 16. juli 2020 Dr.schrammek sin blemish balm er knallgod mot rødhet. Er en krem med farge. Den har litt dekkevne også, så jeg bruker den som Foundation med litt lett pudder utenpå. Fås i hudpleieklinikk. Usikker på om det kan bestilles på nett
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #7 Skrevet 16. juli 2020 Høres ut som rosacea for meg. Ville tatt en tur til hudlege, og fått høre hva det er. Når du vet det er det mye å finne om ulike tilstander og hudpleie på nett. Selv har jeg fått bedre hud med produkter fra The Ordinary og hudpleier. Anonymkode: 8ac5d...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå