Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele hvor dere har skaffet nyoppusset og moderne kjøkken?

Gjorde dere det selv? Betalte firma for å gjøre det? Pris? Erfaringer? Hvor er kjøkkenet fra?

Skal pusse kjøkkenet opp og regner med at det blir ganske dyrt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikea, gjorde alt selv bortsett fra strømmen.

Anonymkode: a727c...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte kjøkken fra Ikea og gjorde ingenting selv. Det ble levert og bært inn og montert av Montera som Ikea samarbeider med. Også rørlegger og elektriker kom derfra og de rev også det gamle kjøkkenet først. Vi er ekstremt fornøyd med Ikea, både praktiske løsninger og kundeservice. Også fornøyd med at det gikk veldig fort og greit - det gamle ble revet mandag og nytt kjøkken var i bruk fredag og de ryddet bort alt. Men selv om de aller fleste fra Montera var veldig flinke var vi mindre fornøyd med de, en del forsinkelser og rørleggerarbeidet måtte vi reklamere på (men da ble det veldig bra etterpå). 

Anonymkode: 194df...751

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi kjøpte kjøkken fra Ikea og gjorde ingenting selv. Det ble levert og bært inn og montert av Montera som Ikea samarbeider med. Også rørlegger og elektriker kom derfra og de rev også det gamle kjøkkenet først. Vi er ekstremt fornøyd med Ikea, både praktiske løsninger og kundeservice. Også fornøyd med at det gikk veldig fort og greit - det gamle ble revet mandag og nytt kjøkken var i bruk fredag og de ryddet bort alt. Men selv om de aller fleste fra Montera var veldig flinke var vi mindre fornøyd med de, en del forsinkelser og rørleggerarbeidet måtte vi reklamere på (men da ble det veldig bra etterpå). 

Angående pris betalte vi ca 120.000kr, men dette er utenom kjøleskap. 

Skrevet

Skal sjekke IKEA :-) Noen andre som vil dele erfaringer, etc? Eks. Kvik? Er litt usikker om kvik er verdt det.. 

AnonymBruker
Skrevet
På 13.7.2020 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Angående pris betalte vi ca 120.000kr, men dette er utenom kjøleskap. 

Hvor stort er kjøkkenet deres? 🙂

Anonymkode: 6b0c5...6e3

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor stort er kjøkkenet deres? 🙂

Anonymkode: 6b0c5...6e3

Det er L- formet, pluss at vi har kjøkkenøy fra Ikea, tror det er Tornviken. Fra venstre til høyre - søyle med mikro/komfyr, underskap med store skuffer, underskap med store skuffer og plate med ventilator, hjørneskap, underskap med vask og overskap, innebygd oppvaskmaskin med overskap, underskap med store skuffer og overskap også et høyskap. Også har vi stort frittstående kjøleskap som ikke er fra ikea :)

AnonymBruker
Skrevet

Gikkk for hth gjør det selv. Supre priser og fin kvalitet! Fikk blant annet litt ekstra som ikke ikea har sånn som sokkelsuffer. Fikk underlimt vask fra et benkeplatefirma.

Anonymkode: d926b...e68

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Kenelz skrev:

Skal sjekke IKEA 🙂 Noen andre som vil dele erfaringer, etc? Eks. Kvik? Er litt usikker om kvik er verdt det.. 

KVIK er IKKE verdt det!

Harerfaring med de og det var feil på omtrent alle skap, benkeplate, hvilken vei dørene svingte (IKEA har dører du kan snu, ikke KVIK). Det var feil på innmaten i skapene og selve opphenget. Vasken ble skåret ut feil og .... alt var galt. xD

Har god erfaring med IKEA. Du får kanskje det du betaler for,men er du litt lur så kan du får et kjøkken som ikke ser så masseprodusert ut. Du kan f.eks. se om du finner håndtak andre steder, armaturer hos rørlegger etc.

Kvalitetsmessig vil jeg si KVIK og IKEA er like. Same same. 

Anonymkode: 591a4...f9b

AnonymBruker
Skrevet

Kvik er dritkvalitet.

Anonymkode: dbc66...199

AnonymBruker
Skrevet

HTH, gjorde monteringsjobben selv. Strøm og vann ble ikke endra. 
15 kvm kjøkken i U-form med kjøkkenøy. 
micro, stekeovn, kokeplate, oppvaskmaskin fra Miele. Ventilhette og vinskap fra annen leverandør
+ 15 kvm tilstøtende spiseplass. 
Plater på vegger, høytrykkslaminat på golv
Totalt ca 200 000.

Og du - kjøp sokkelskuffer! Selv om kjøkkenet er aldri så stort, så er det alltid kjekt med ekstra oppbevaring!

Anonymkode: a904e...916

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler også armatur fra noe annet enn Ikea, også kan man jo kjøpe innbyggingshvitevarer et annet sted om man har preferanser på det. 

AnonymBruker
Skrevet

Spesialbestilt. Kosta vel en halv mill. Importert carrara-marmor fra Italia. 

Anonymkode: 54598...999

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Kvik Mano og er veldig fornøyd med kjøkkenet. Innmaten er lik Ikea, men vi synes kvaliteten på frontene er ett hakk opp.

Vi totalrenoverte kjøkkenet og gjorde absolutt alt selv unntatt det elektriske og rørleggerarbeid. Rev gulv og vegger inn tiø stenderne, rettet opp veggene (var svært skjeve), øa gulvvarme m.m.

Kjøkkenet var et sant mareritt å sette opp. Tegningene var ofte håpløse og vi måtte bore flere hull selv for å feste skapdørene på toppskapene. Målene for disse hullene var av typen 78 mm fra en side og 26,5 mm fra andre siden. Omtrent umulig å få pent om man ikke er ekstremt nøyaktig (noe som tar veldig mye tid). Dette er nå mer enn seks år siden, og jeg tror tegningene har blitt bedre siden det. Vi er altså veldig fornøyd med resultatet, men jeg er usikker på om jeg vil anbefale det til andre om man skal gjøre alt selv.

Pass nøye på hvor du må ha strømuttak og nøyaktig hvor stikkontaktene skal være plassert slik at det blir penest mulig. Sjekk bak hvitevarene hvor det er plass til stikkontakt. Dette må gjøres tislig i prosessen, før dere setter opp veggene.

Vi endte opp med ca 110 000 for kjøkkenet med hvitevarer fra Siemens, og ca. 25 000 på materialer til resten.

Anonymkode: f4b4f...7f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har Kvik Mano og er veldig fornøyd med kjøkkenet. Innmaten er lik Ikea, men vi synes kvaliteten på frontene er ett hakk opp.

Vi totalrenoverte kjøkkenet og gjorde absolutt alt selv unntatt det elektriske og rørleggerarbeid. Rev gulv og vegger inn tiø stenderne, rettet opp veggene (var svært skjeve), øa gulvvarme m.m.

Kjøkkenet var et sant mareritt å sette opp. Tegningene var ofte håpløse og vi måtte bore flere hull selv for å feste skapdørene på toppskapene. Målene for disse hullene var av typen 78 mm fra en side og 26,5 mm fra andre siden. Omtrent umulig å få pent om man ikke er ekstremt nøyaktig (noe som tar veldig mye tid). Dette er nå mer enn seks år siden, og jeg tror tegningene har blitt bedre siden det. Vi er altså veldig fornøyd med resultatet, men jeg er usikker på om jeg vil anbefale det til andre om man skal gjøre alt selv.

Pass nøye på hvor du må ha strømuttak og nøyaktig hvor stikkontaktene skal være plassert slik at det blir penest mulig. Sjekk bak hvitevarene hvor det er plass til stikkontakt. Dette må gjøres tislig i prosessen, før dere setter opp veggene.

Vi endte opp med ca 110 000 for kjøkkenet med hvitevarer fra Siemens, og ca. 25 000 på materialer til resten.

Anonymkode: f4b4f...7f5

Kvik er veldig vanskelig å montere, ja. Min entreprenør sa det var det eneste merket de ikke monterer for kunde. De hadde pristilbud på 21.000 for å montere et mellomstort kjøkken for meg da jeg hentet inn tilbud. 

Anonymkode: d926b...e68

Skrevet

Kjøpte fra HTH, bestilte det ferdig skrudd sammen, og bestilte også montør til å sette det opp på kjøkkenet. 

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler AUBO! God kvalitet og mye lettere å montere enn mange andre merker, inkl IKEA. 
Hvis du vurderer sort kjøkken har de en modell med antifingerprint (Sense Sort). 

Anonymkode: f2094...908

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...