Gå til innhold

Gravid, ekstrem allergi, kan ikke ta kortisonsprøyte i år.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ekstremt allergisk og siden jeg er gravid kan jeg ikke ta kortisonsprøyte kenacort-t som jeg pleier å ta to ganger om våren/sommeren i tidlig mai og uti juli. Har også tatt Aerius allergitabletter samtidig hvert år og har da fått milde allergisymptomer når jeg har tatt både kortisonsprøyter og tabletter. 
i år kan jeg bare ta Aerius tabletter og holder på å bli spedalsk. Klorer snart ut øynene som bare er gelè, det både klør i halsen samtidig som jeg har halsbetennelse, hele ansiktet klør og jeg er potte tett og nyser og snørrer hele dagen så jeg er så sår rundt nesen at jeg har begynt å få små blødninger på huden rundt nesen. 

tips til andre medisiner jeg kan ta som gravid når ikke aerius fungerer?? Jeg går på veggen snart! Får ikke sove om natten.  

Anonymkode: 37c53...48c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Jeg fikk ikke kortison i år. Da legen ikke lenger vil gi det ut. Så jeg fikk en resept belagt nesespray og allergi tabletter. Har hjulpet for meg. Men er ikke gravid

AnonymBruker
Skrevet

Ingen enkle råd, allergi er fælt. 

Anbefaler neseskylling med saltvann, dusje flere ganger om dagen, ikke lufte og alle de andre rådene som gis. 

Jeg synes du skal snakke med legen din. Flere allergimedisiner selges uten resept, du kan jo forsøke de.. men siden du er gravid så kan det være noen spesielle utfordringer. Dymista vet jeg mange har god effekt av, men den er ikke for gravide tror jeg, for den inneholder litt etanol. 

Og til neste år så anbefaler jeg vaksinasjon, fordi de kortisonsprøytene kan ha kjipe bivirkninger. Men det er kanskje diskutert med lege? 

Anonymkode: 7cc56...b63

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du nesespray og øyedråper? 

https://relis.no/pollenallergi/

Anonymkode: 998e8...91e

Har sendt melding til legen i pasientsky i imorges kl 06 for å høre hva jeg kan ta som gravid. For søskenbarnet mitt sa hun hverken kunne ta øyedråper eller nesespray som gravid. 

Anonymkode: 37c53...48c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...