Gå til innhold

Mannen sur fordi jeg ga bort babyting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har arva masse fint med begge ungene, nå fikk broren min en gutt og jeg ga bort mye fordi vi ikke skal ha flere unger og fordi jeg vet at jeg ikke trenger de tingene. Vet at jeg kunne solgt mye og fått masse penger, men tenkte at barnet til broren min fortjente tingene. Vi snakker om klær og annet babyutstyr. Nå er mannen sur og sier jeg burde solgt de istedet og at samboeren til broren min ikke fortjente de fordi hun er frekk (hans ord) jeg sa at jeg gjør det for den lille gutten og for broren min men også kjekt for mor å slippe å kjøpe alt nytt. Er veldig lei meg. Er jeg urimelig? 

Anonymkode: f5c3d...ee4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er selvfølgelig ikke urimelig.

Anonymkode: a8320...b1a

• Liker 20
Skrevet

Burde snakket om det først. 

• Liker 37
Skrevet
Just now, norw said:

Enig. 

De tinge var ikke bare dine, TS. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du burde diskutert før du ga bort deres babyting. Veldig ufint å bare dele ut. Uansett om det er følelser eller økonomi han ønsker å diskutere. 

Anonymkode: bb950...679

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

JEG SKJØNNER MANNEN DIN GODT. HVORFOR GA DU BORT BABYTING?

Anonymkode: 32212...e3e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor, Ts, falt det deg ikke inn å sjekke om det var ok å gi bort babyting som dere har betalt for på fellesen med den andre eigaren av gjenstandene?

Er deltok for deg om mannen din selger sofaen eller maler stua i en ny farge uten å snakke med deg først? Dersom det ikke er ok, sjekk neste gang. Helt normal folkeskikk.

Anonymkode: c3fe5...f8c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, norw skrev:

Har snakket om det og han sa det var greit, men plutselig snur det. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har snakket om det og han sa det var greit, men plutselig snur det. 

Tror jeg ikke noe på. Hvis dette var sant så hadde du selvfølgelig nevnt noe så vesentlig i hovedinnlegget. 

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Hadde mannen min gitt bort babyting hadde jeg blitt sur jeg og.

Anonymkode: 615b2...293

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Forbanna skrev:

Tror jeg ikke noe på. Hvis dette var sant så hadde du selvfølgelig nevnt noe så vesentlig i hovedinnlegget. 

I dag var dråpen fordi jeg ga bort en ekstra strikka dress og han mente at hun er frekk, ikke fortjener det og at jeg kunne fått masse penger for alt hun har fått. Jeg kan ikke bare gi en hel ting uten at han sier det er ok, men dressen spurte jeg ikke om tillatelse fordi jeg antok at det er OK. 

Føler meg som en dritt egentlig.. Mulig han har rett og at jeg bare er altfor snill. 

Gjest BethD
Skrevet

Tror ikke på at dere har snakket om det også nå er det ikke greit... hadde blitt temmelig sur om han gav bort våre babyting jeg også..

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en nisse! Hadde virkelig satt han på plass om jeg var deg. Og dere andre idioter som kommenterer at hun burde diskutert det og kunne tjent penger og blabla. Ts skriver at de fikk mye selv, og det er faktisk snakk om hennes egen bror og nevø/niese. Er dere virkelig så gnien at dere ville solgt babyklær/utstyr som dere har selv har fått?

Ser at det florerer med babypakker på kjøp og salg daglig, og det er faktisk ikke lett å få solgt. Søsteren min måtte kaste kjempe masse fint og nærmest ubrukte klær i sånne grønne dunker etter utallige forsøk på å selge det. Hun la det også ut som gis bort etterhvert men det var ingen interesserte.

Anonymkode: d33c2...947

• Liker 12
Gjest BethD
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en nisse! Hadde virkelig satt han på plass om jeg var deg. Og dere andre idioter som kommenterer at hun burde diskutert det og kunne tjent penger og blabla. Ts skriver at de fikk mye selv, og det er faktisk snakk om hennes egen bror og nevø/niese. Er dere virkelig så gnien at dere ville solgt babyklær/utstyr som dere har selv har fått?

Ser at det florerer med babypakker på kjøp og salg daglig, og det er faktisk ikke lett å få solgt. Søsteren min måtte kaste kjempe masse fint og nærmest ubrukte klær i sånne grønne dunker etter utallige forsøk på å selge det. Hun la det også ut som gis bort etterhvert men det var ingen interesserte.

Såklart ikke men det å snakke om det å bli enig er en veldig fin regel å ha. Ts sier hun ga bort en dress uten å si noe for hun antok det var greit. Hva om denne dressen var spesiell for han? Man må klare å tenke litt 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.. 

Jo jeg ser den, burde ha spurt han. I dag var dråpen, men jeg tenkte ikke på det. Og nå sier han at jeg er for snill osv. Jeg føler meg dum som har gitt bort så mye, vet ikke hva hun tenker om meg nå, men for min del var det for å glede dem. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, BethD skrev:

Såklart ikke men det å snakke om det å bli enig er en veldig fin regel å ha. Ts sier hun ga bort en dress uten å si noe for hun antok det var greit. Hva om denne dressen var spesiell for han? Man må klare å tenke litt 

De er ferdige med barn og trenger det ikke lenger! Hadde den vært spesiell for han så hadde Ts visst det. Det er hennes bror!

Folk må seriøst slutte å være så materialistiske, gjerrige og gnien og tenke at alt kan tjenes penger på og alt må diskuteres. Hun har ikke gjort noe galt for å være gavmild, raus og snill. 

Tenk om alle bare kunne vært litt rause, snille og gavmilde mot hverandre?! 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De er ferdige med barn og trenger det ikke lenger! Hadde den vært spesiell for han så hadde Ts visst det. Det er hennes bror!

Folk må seriøst slutte å være så materialistiske, gjerrige og gnien og tenke at alt kan tjenes penger på og alt må diskuteres. Hun har ikke gjort noe galt for å være gavmild, raus og snill. 

Tenk om alle bare kunne vært litt rause, snille og gavmilde mot hverandre?! 

Huff, takk for den kommentaren. Jeg er helt av meg akkurat nå og gråter. Jo jeg har spurt og han sa det igjen i dag at det var ok det hun fikk, men i dag var dråpen og han nevnte alt hun hadde fått og ble sur selv om han sa ja tidligere. Vet ikke hva jeg skriver nå men føler meg litt dum, vet ikke hvorfor. Har arva ekstremt mye av venner og kolleger og trodde det var vanlig å gi bort ting man ikke trenger. Vi kunne tjent penger ja, men vi har en økonomi over gjennomsnittet og broren min har veldig dårlig råd, så jeg tenkte at jeg ville glede dem ved å gi. 

Igjen, takk for kommentaren ❤️

• Liker 6
Skrevet

Her var du som gjorde feil! Man gir ikke bort ting uten at dere har snakket om det.

Min mor har tatt vare på alle fine klær, bamser/leker fra jeg var lita og det har jeg gitt videre til mitt barn. Utrolig kjekt å se barnet mitt i klær som ble brukt av meg da jeg var på hennes alder. Hva om barnet ditt har lyst til å gjør det samme? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kenelz skrev:

Her var du som gjorde feil! Man gir ikke bort ting uten at dere har snakket om det.

Min mor har tatt vare på alle fine klær, bamser/leker fra jeg var lita og det har jeg gitt videre til mitt barn. Utrolig kjekt å se barnet mitt i klær som ble brukt av meg da jeg var på hennes alder. Hva om barnet ditt har lyst til å gjør det samme? 

Ikke gitt bort alt. Bare i alderen 0-6 mnd. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gitt bort alt. Bare i alderen 0-6 mnd. 

Og ikke alt der heller, men noe av det. Jeg har ekstremt mye barneklær og ting, hadde uansett solgt om jeg ikke hadde gitt bort. Så hvorfor ikke gi til noen som trenger det, og min bror? Men ang dressen burde jeg spurt, jeg ser den.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...