Gå til innhold

Hva er dette? :-(


Gjest Violetta

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta

Husverten med kone gikk utenfor her nettopp og kikket masse på huset, samme med en mann med fotoapparat og en tykk bok...med papirer i.

Hjelp, skal de selge? Har ikke hørt noe om det... Blir så nervøs, orker ikke tanken på å flytte nå :(

Det er så vanskelig å finne noe her, jentungen bor midt i smørøyet i forhold til skole og venninner.

Usj. Noen som vet om det kan ha vært noe annet? De skal neppe bygge ut, det er ikke mange meter til nabohuset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo hende de bare vil ha takst. Kan hende de skal ta opp lån, få satt ned renta eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Ja det kan hende. Håper virkelig det.

Det er ikke det at jeg ikke vil flytte, jeg har alt for liten plass sånn det er. Men det er så vanskelig å finne noe her, og jeg vil ikke at datteren min skal bytte skole.

Usj, at en sånn filleting skal gjøre meg så nervøs. Ikke sikkert det er noe en gang jo... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gjette at de huseier har takstmann på besøk og at kamerat er sånn derre varmekamerasak. Du vet sånn som viser blått o.l der det er luftlekasje osv.

Spør huseier da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje han skal utføre noe vedlikeholdt og får en fagmann til å gi pris på det? Vet ikke om det er vanlig å fotografere, men det er sikkert noen som liker å ha ting dokumentert for å lettere kunne gi pris.

Inntil du får oppsigelsen din kan du bare ta det med ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem da vel?

Like greit å finne det ut tidlig om det er slik at de vurderer å selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guest

De må uansett ta kontakt med deg på forhånd før de kan ha visning. Ingen vil vel kjøpe et hus med en del av det usett. Og de har IKKE lov til å gå inn uten å snakke med deg først. For visning kan ikke kalles nødvendig hastende vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
De må uansett ta kontakt med deg på forhånd før de kan ha visning. Ingen vil vel kjøpe et hus med en del av det usett. Og de har IKKE lov til å gå inn uten å snakke med deg først. For visning kan ikke kalles nødvendig hastende vedlikehold.

Ja det er jo sant, og de har ikke sagt noe enda. Det er jo mulig det gjaldt noe annet, takst på huset eller noe utvendig vedlikehold som skulle gjøres.

Jeg avventer situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om andre her inne vet hva din nabo skal gjøre? da må du opplyse om adr og navn på naboen din..he.he

Din husvert kan jo foreta seg mye han da....han har jo ikke opplysningsplikt til deg. Om han skal selge, vil du nok få beskjed i god tid.

Det kan være andre ting. Utbygging behøver ikke bety bare bygging mot andre huset. Det kan være hjelp til farvevalg til huset. Det kan være ny takst, det kan være oppmåling av tomt. Anbud på uteområde,bygging av ny terasse....

du får ta en prat med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Du har vel en leieavtale...? Hva står det i kontrakten din da?

Ja, jeg har leieavtale. Den er tidsbegrenset og går ut i oktober, men jeg har 2 mndr oppsigelsestid. Regner med jeg får den fornyet om de ikke sier noe, men jeg er jo for så vidt ute etter noe annet også, siden jeg ikke har noe eget soverom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...