AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #1 Del Skrevet 12. juli 2020 Jeg går 50% på jobb og 50 AAP. Skal ha ferie nå, hva skriver jeg på meldekort? Skriver jeg ferie de dagene jeg egentlig skulle jobbe? Eller vil jeg få trekk for hele uken? Anonymkode: d3dd1...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #2 Del Skrevet 13. juli 2020 Hva sier veilederen din? Jeg fikk innvilget tre uker ferie av min saksbehandler og fikk 100 % AAP under denne. Jeg hadde 3 uker fri fra jobben og tiltaket hadde sommerstengt. Anonymkode: 9515b...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #3 Del Skrevet 13. juli 2020 er man pålagt å ta ut 3 uker når man har aap. som vanlige lønnsmottakere? jeg skal jobbe noen få timer i uken i juli og august, før studiet begynner. har aldri fått noen beskjed fra nav ang dette. har gjort det de to siste årene Anonymkode: 1e514...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 13. juli 2020 #4 Del Skrevet 13. juli 2020 NAV.no er som regel et godt sted å starte: https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/fravaer-pa-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap Spesifikt vedr. ferie fra deltidsarbeid i kombinasjon med AAP: Har du en deltidsstilling og får AAP ved siden av, kan arbeidsgiver pålegge deg å ta ferie fra deltidsstillingen. Hvis du har opparbeidet deg rett til feriepenger i jobben, vil du få utbetalt feriepenger. Feriepenger fører ikke til reduksjon i AAP. Hvis NAV ikke har noen aktuelle aktiviteter for deg i den perioden du tar fri fra deltidsjobben din, har du ikke fravær som skal føres på meldekortet. Siden du ikke arbeider i denne perioden, skal du heller ikke føre arbeidstimer på meldekortet. Du vil få utbetalt AAP for full tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #5 Del Skrevet 13. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva sier veilederen din? Jeg fikk innvilget tre uker ferie av min saksbehandler og fikk 100 % AAP under denne. Jeg hadde 3 uker fri fra jobben og tiltaket hadde sommerstengt. Anonymkode: 9515b...24d Må man gi beskjed? Jeg er pålagt å ta tre uker ferie, fikk 9000 mindre i lønn dvs jeg satt ikke igjen med noen ting etter det. Skal jeg da trekkes av nav og? Lurte mer på hva man skriver på meldekortet? Anonymkode: d3dd1...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Del Skrevet 13. juli 2020 7 timer siden, Angelheart2 skrev: NAV.no er som regel et godt sted å starte: https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/fravaer-pa-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap Spesifikt vedr. ferie fra deltidsarbeid i kombinasjon med AAP: Har du en deltidsstilling og får AAP ved siden av, kan arbeidsgiver pålegge deg å ta ferie fra deltidsstillingen. Hvis du har opparbeidet deg rett til feriepenger i jobben, vil du få utbetalt feriepenger. Feriepenger fører ikke til reduksjon i AAP. Hvis NAV ikke har noen aktuelle aktiviteter for deg i den perioden du tar fri fra deltidsjobben din, har du ikke fravær som skal føres på meldekortet. Siden du ikke arbeider i denne perioden, skal du heller ikke føre arbeidstimer på meldekortet. Du vil få utbetalt AAP for full tid. Takk for godt svar. Skriver man bare inn ferie da og får ikke trekk for det? Anonymkode: d3dd1...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2020 #7 Del Skrevet 14. juli 2020 Min veileder sa at hvis jeg skriver ferie så blir jeg trukket. Så jeg skriver null jobb ohg null ferie . Men jeg har sagt fra til min veileder at jeg har ferie Anonymkode: 8e52a...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 14. juli 2020 #8 Del Skrevet 14. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for godt svar. Skriver man bare inn ferie da og får ikke trekk for det? Anonymkode: d3dd1...b0b Nei, du skal ikke føre ferie. Da får du trekk. Du skal ikke føre noe, ikke jobb og ikke ferie. Med deltidsjobb og AAP får du faktisk dobbelt opp med penger, både feriepenger fra arbeidsgiver og full AAP når du tar ferie. Men det er viktig å avklare med veileder, slik at ikke NAV har annen aktivitet for deg i ferien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå