Gå til innhold

Jurist og sprikende karakterer. Kan man få jobbe med det man liker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er snart ferdig med jussutdannelsen min. Skal skrive masteroppgave til høsten og da er jeg ferdig. Jeg har E-er,D-er, C-er og B-er på vitnemålet. Jeg skjønte lite av privatretten og  jobbet strengt tatt ikke så mye med fagene heller. Men jeg  la innsats i offentligrettslige fag og har C-er og B-er i dem. 

Det jeg lurer på er om arbeidsgivere kun ser på snittet eller om de også ser på hva man har gode/dårlige karakterer i. Jeg ønsker å jobbe med fagene jeg faktisk likte og mestret. Tenker det er jobber jeg vil trives best i og hvor jeg faktisk kan bidra positivt. 

Anonymkode: 34329...32b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mest C, noen D og en E. Jeg slet med å finne jobb som nyutdannet, men det gjorde vi alle, uansett karakterer. Da jeg hadde jobbet noen år opplevde jeg ikke at de så på karakterer i det hele tatt, fikk den jobben jeg ønsket meg mest.

Anonymkode: 53c62...014

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke kommet så langt, men bekymrer meg for det samme. Har en D, tre C-er og to B-er (pluss B i exphil og C i exfac), og er så redd for å slite med å få meg jobb!

Anonymkode: f09ef...7b6

AnonymBruker
Skrevet

Mange jobber er nok utelukket, men hvis du ikke er så nøye, og kanskje litt flyttbar for første jobb, så blir det enklere med litt erfaring. Det er mye spennende å jobbe med som jurist som du garantert ikke har tenkt på og de aller fleste får relevant jobb. 

Anonymkode: dca33...984

AnonymBruker
Skrevet

hmm, jeg ble ferdig for et år siden. Hadde ingen E-er. Hadde akkurat litt flere C-er enn D-er-er de tre første årene og B-snitt de to siste årene. Fikk jobb med engang innen det fagområdet jeg ønsket. For min del telte det positivt at jeg kunne vise til utvikling gjennom studietiden. Er ikke uvanlig å slite i starten før man knekker koden. Kunne også vise til praktisk erfaring ved siden av studiet (av typen JURK, Juss-buss opplegg) noe jeg tror også hjalp en del. Og hadde valgt både valgfag og tema for masteroppgave i den retningen jeg ønsket å jobbe. 

Anonymkode: 56a5b...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...