LittleBabyNothing Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 (endret) Hva har skjedd her? Brannfare? Er det etsende stoff på koblingene? Da snakker jeg om det hvite og blå/ grønne. Endret 12. juli 2020 av LittleBabyNothing
Million Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 Kobber irrer når det kommer fukt i nærheten av det. Du har sikkert sett i byen at kobbertak blir helt grønne. Tror ikke det er noe farlig. Det er bare sånn kobber oppfører seg. Det har sikkert bare vært kondens på rørene. Er du usikker kontakter du produsenten av kjøleskapet og sender dem bildene, og spør. 3
LittleBabyNothing Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2020 21 timer siden, Million skrev: Kobber irrer når det kommer fukt i nærheten av det. Du har sikkert sett i byen at kobbertak blir helt grønne. Tror ikke det er noe farlig. Det er bare sånn kobber oppfører seg. Det har sikkert bare vært kondens på rørene. Er du usikker kontakter du produsenten av kjøleskapet og sender dem bildene, og spør. Tusen takk. Skal skrive til dem.
LittleBabyNothing Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2020 21 timer siden, Million skrev: Kobber irrer når det kommer fukt i nærheten av det. Du har sikkert sett i byen at kobbertak blir helt grønne. Tror ikke det er noe farlig. Det er bare sånn kobber oppfører seg. Det har sikkert bare vært kondens på rørene. Er du usikker kontakter du produsenten av kjøleskapet og sender dem bildene, og spør. Gir irr arr på huden når man tar på det? Er det etsende for huden?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #6 Skrevet 13. juli 2020 Nei kobber er ikke farlig Anonymkode: 97263...734
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #7 Skrevet 13. juli 2020 Men vask henda etter at du har tatt på det for sikkerhetskyld. Anonymkode: 97263...734
Million Skrevet 13. juli 2020 #8 Skrevet 13. juli 2020 17 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: Gir irr arr på huden når man tar på det? Er det etsende for huden? Det vet jeg dessverre ikke, men det er i alle fall farlig å INNTA (spise, svelge) for mye kobber i kosten. Det kan føre til forgiftning. Det er bl.a. derfor det ikke er anbefalt å drikke vann fra varmtvannskranen hjemme, da det vannet går i kobber og det avsettes kobber i vannet fra tanken og rørene. Har du fått noe på deg, på huden, ville du nok merket svie om det var farlig. Men vask hendene uansett om du tok på det ved et uhell, bare for sikkerhets skyld. 1
LittleBabyNothing Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 16 minutter siden, Million skrev: Det vet jeg dessverre ikke, men det er i alle fall farlig å INNTA (spise, svelge) for mye kobber i kosten. Det kan føre til forgiftning. Det er bl.a. derfor det ikke er anbefalt å drikke vann fra varmtvannskranen hjemme, da det vannet går i kobber og det avsettes kobber i vannet fra tanken og rørene. Har du fått noe på deg, på huden, ville du nok merket svie om det var farlig. Men vask hendene uansett om du tok på det ved et uhell, bare for sikkerhets skyld. Det grønt, men ikke hvitt på ene kobber vannrøret også. Kan det ikke settes plastrør der i stedet? Skal jeg ringe etter hjelp? Endret 13. juli 2020 av LittleBabyNothing
Million Skrevet 13. juli 2020 #10 Skrevet 13. juli 2020 12 minutter siden, LittleBabyNothing skrev: Det grønt, men ikke hvitt på ene kobber vannrøret også. Kan det ikke settes plastrør der i stedet? Skal jeg ringe etter hjelp? Nei, det tror jeg ikke du trenger å ringe etter. Det brukes kobber i alle kjøleskap, pga ledeevnene til metallet. Det er et dyrt metall, og hadde man kunnet bruke plastrør i stedet i praksis, så tror jeg helt sikkert det hadde vært gjort forlengst Man bruker jo ikke det dyreste alternativet om man kan velge noe billigere som gjør jobben like bra!
LittleBabyNothing Skrevet 13. juli 2020 Forfatter #11 Skrevet 13. juli 2020 17 minutter siden, Million skrev: Nei, det tror jeg ikke du trenger å ringe etter. Det brukes kobber i alle kjøleskap, pga ledeevnene til metallet. Det er et dyrt metall, og hadde man kunnet bruke plastrør i stedet i praksis, så tror jeg helt sikkert det hadde vært gjort forlengst Man bruker jo ikke det dyreste alternativet om man kan velge noe billigere som gjør jobben like bra! Vannrøret under vasken er grønt på men ikke hvitt
Million Skrevet 13. juli 2020 #12 Skrevet 13. juli 2020 (endret) Akkurat nå, LittleBabyNothing skrev: Vannrøret under vasken er grønt på men ikke hvitt Ja? Irring er en grønnhvit grøt. Endret 13. juli 2020 av Million 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå