vesla1985 Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 Jeg jobber i bolig for psykiskutviklingshemmede. Vi hadde en kollega som er 75. En kanon rå dame, med bein i nesa og fantastisk kommunikasjon med beboerne. kom på få minutters varsel. Kom også gjerne uanmeldt innom da det var kaos på bygget , magefølelsen hennes hadde sagt at nå må jeg nedom. Hun fikk brev fra sjefen om at nå får du ikke jobbe mer. Regjeringen oppfordre til å jobbe lenger, så hvorfor kan en ikke da jobbe så lenge en har lyst og energi å gi?
Grandidosa83 Skrevet 12. juli 2020 #2 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, vesla1985 skrev: Jeg jobber i bolig for psykiskutviklingshemmede. Vi hadde en kollega som er 75. En kanon rå dame, med bein i nesa og fantastisk kommunikasjon med beboerne. kom på få minutters varsel. Kom også gjerne uanmeldt innom da det var kaos på bygget , magefølelsen hennes hadde sagt at nå må jeg nedom. Hun fikk brev fra sjefen om at nå får du ikke jobbe mer. Regjeringen oppfordre til å jobbe lenger, så hvorfor kan en ikke da jobbe så lenge en har lyst og energi å gi? Det har vel vært en flerdelt logikk bak det: - En objektiv og «nøytral» grense på når alder medfører såpass svekket arbeidsevne at arbeidsplassene skal kunne avslutte arbeidsforhold uten ytterligere argumentasjon. - Gi plass til neste generasjoner med arbeidstakere. - Gi arbeidstakerne en endelig sluttdato der man må trekke seg tilbake å «nyte» livet uavhengig av ytre press. Utfordringen er selvfølgelig at det er vanskelig å skjære alle over en kam samt at vi holder oss stadig bedre utover i alderdommen.
vesla1985 Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2020 Akkurat nå, Grandidosa83 skrev: Det har vel vært en flerdelt logikk bak det: - En objektiv og «nøytral» grense på når alder medfører såpass svekket arbeidsevne at arbeidsplassene skal kunne avslutte arbeidsforhold uten ytterligere argumentasjon. - Gi plass til neste generasjoner med arbeidstakere. - Gi arbeidstakerne en endelig sluttdato der man må trekke seg tilbake å «nyte» livet uavhengig av ytre press. Utfordringen er selvfølgelig at det er vanskelig å skjære alle over en kam samt at vi holder oss stadig bedre utover i alderdommen. Det er faktisk en utfordring. Ikke alle 75åringer er like spreke det kan en slå fast. Jeg sa her en dag at hun var 75 til en annen på jobb, De trodde eg tullet. de trodde faktisk at en som er 15 år yngre var eldre. Den damen er sprek. Fytt i grisen. Håper jeg er like sprek i den alderen. Slippe ungdommen til ja, det er gjort
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 Burde vært en lignende ordning som yrkessjåfører har, etter en årlig legesjekk blir du "klarert" for et år til. Helsa er jo ulik fra person til person. Når det gjelder damer, så er det jo enkelte på 70+ som har en utstråling og energi som mange 40-50-åringer kan misunne. Som mann kan man jo virkelig lure på hvor gamle de er egentlig, enkelte tar jo aldeles pusten fra en 😋 Anonymkode: 6938d...18c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå