Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Føler at jo mer jeg smører meg med foskjellige body-lotioner, jo tørrere blir huden min! Er dette vanlig?

Det samme pleier å skje med ansiktshuden min, men da bare på vinteren.

Og dette skjer uavhengig av hvilken krem jeg bruker, dyre eller billige, det blir likevel tørrere og tørrere!

GRRRRRRRRRRR.... :evil:

Noen forslag til hvs jeg kan gjøre?

Skrevet

Jeg smører ikke huden min og den er myk for det. Om vinteren kan leggene bli litt tørre men det er bare det liksom. Blir trynet mitt for tørt en dag så smører jeg på et tynt lag med vaselin.

Mye av "fuktighetsgivende" produkter gjør slik at huden din blir tørrere faktisk fordi huden din blir vant til den "kunstige" tilføring av fuktighet. Kroppen skal nemlig kunne smøre seg selv: talgkjertler.

Mye dusjing med såpe + lotioning = tortur for huden

Gjest gjest1
Skrevet

Huden slutter å produsere olje hvis den blir tilført fuktighet hele tiden. De færreste trenger å bruke body lotion..

Smør deg etter behov, ikke etter føre-var prinsippet.

Men morningstar: vaselin?? Brrr!

Skrevet

Jeg har hørt mye rart rundt dette temaet. Noen har fortalt meg at hvor mer fuktighet jeg tilfører huden med bodylotion og slikt, hvor mindre fuktighet vil den produsere naturlig. En hudpleier har også fortalt meg at dette er en myte, så det er vanskelig å vite hvem man skal tro på :-(

Ut i fra egne erfaringer kan jeg ikke si at jeg har merket at huden har blitt tørrere ved bruk av fuktighetskrem. Selv bruker jeg Dove Body Silk (liker den veldig godt) på kroppen, og en fra Biotherm i ansiktet. Jeg tror det er lurt å finne en fuktighetskrem som er tilpasset din hudtype, spesielt til ansiktet.

Skrevet
Huden slutter å produsere olje hvis den blir tilført fuktighet hele tiden. De færreste trenger å bruke body lotion..

Smør deg etter behov, ikke etter føre-var prinsippet.

Men morningstar: vaselin?? Brrr!

Jeg kan smøre tusen ganger på trynet med Biotherm hudgele men jeg ser fortsatt at huden er så tørr at det kommer hudflak. Når jeg mener at huden min er tørr så er den tørr til denne grad. Men hvis jeg bruker vaselin så blir det ikke mer hudflak og blir faktisk myk dagen etter. Ironien er hvorfor jeg bruker så mye penger på Biotherm vare når vaselin funker fett.

Skrevet

Jeg kan smøre tusen ganger på trynet med Biotherm hudgele men jeg ser fortsatt at huden er så tørr at det kommer hudflak. Når jeg mener at huden min er tørr så er den tørr til denne grad. Men hvis jeg bruker vaselin så blir det ikke mer hudflak og blir faktisk myk dagen etter. Ironien er hvorfor jeg bruker så mye penger på Biotherm vare når vaselin funker fett.

Kanskje fordi den fra Biotherm ikke er spesielt egnet for tørr hud? Vaselin er sikkert ypperlig for de med tørr hud. Selv kan jeg ikke bruke vaselin i ansiktet, da jeg har normal/fet hud.

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe å bruke en annen såpe i dusjen? Jeg bruker en dusjolje fra Eucerin, og den tilfører fuktighet allerede mens jeg dusjer. Du kan også prøve babyolje på fuktig hud, eller biosilk på huden.

Skrevet

Kanskje fordi den fra Biotherm ikke er spesielt egnet for tørr hud? Vaselin er sikkert ypperlig for de med tørr hud. Selv kan jeg ikke bruke vaselin i ansiktet, da jeg har normal/fet hud.

Det sto fuktighetsgele på Biotherm greia. Da tenker jeg nettopp at den skal funke.

Skrevet
Det sto fuktighetsgele på Biotherm greia. Da tenker jeg nettopp at den skal funke

Ja, en fuktighetsgele burde så absolutt hjelpe mot tørr hud :Hehe: Men noen ganger kan det være lurt å undersøke litt flere av produktene, for da kan man kanskje finne et produkt som er spesielt tilpasset egen hudtype. Resultatet blir da ofte bedre :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...