AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 Hei! Ja, jeg vet jo at Norge letter mer og mer på restriksjonene nå, men mye av dette er jeg imot, for pga dette frykter jeg at det dessverre snart vil komme en ny smittebølge. Mange utenlandsturister besøker Norge nå, og mange nordmenn reiser ut av landet. Hvem vet hva dette vil føre til.. Jeg er fortsatt ganske forsiktig, litt mindre forsiktig enn jeg var i lockdown, selvfølgelig, men unngår folkemengder fortsatt, og unngår å reise både utenlands og til Østlandet. Nå har jeg fått en invitasjon fra en venninne som har invitert 10-12 stykker hjem til seg. Et par av disse et gode venner av meg, men mange er bare bekjente, og jeg vet at flere av disse er litt uforsiktige ift korona. Jeg syns rett og slett ikke dette føles «korona-trygt», og har lyst å avstå. Tenker dere jeg er for hysterisk? Ville dere sagt ja til dette uten betenkeligheter? Anonymkode: e6739...457
Random Skrevet 12. juli 2020 #2 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Ja, jeg vet jo at Norge letter mer og mer på restriksjonene nå, men mye av dette er jeg imot, for pga dette frykter jeg at det dessverre snart vil komme en ny smittebølge. Mange utenlandsturister besøker Norge nå, og mange nordmenn reiser ut av landet. Hvem vet hva dette vil føre til.. Jeg er fortsatt ganske forsiktig, litt mindre forsiktig enn jeg var i lockdown, selvfølgelig, men unngår folkemengder fortsatt, og unngår å reise både utenlands og til Østlandet. Nå har jeg fått en invitasjon fra en venninne som har invitert 10-12 stykker hjem til seg. Et par av disse et gode venner av meg, men mange er bare bekjente, og jeg vet at flere av disse er litt uforsiktige ift korona. Jeg syns rett og slett ikke dette føles «korona-trygt», og har lyst å avstå. Tenker dere jeg er for hysterisk? Ville dere sagt ja til dette uten betenkeligheter? Anonymkode: e6739...457 Jeg ville sagt nei. Ikke tid for fest nå. Ta koronaslutt festen i 2021. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 9 minutter siden, Random skrev: Jeg ville sagt nei. Ikke tid for fest nå. Ta koronaslutt festen i 2021. Ja jeg føler det sånn, jeg også. Det hadde vært noe annet om vi var utendørs, men 10-12 stykker sittende tett i tett i en stue syns jeg er litt ubehagelig nå. Virker ikke som folk flest ser det helt på den måten.. Anonymkode: e6739...457
Random Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg føler det sånn, jeg også. Det hadde vært noe annet om vi var utendørs, men 10-12 stykker sittende tett i tett i en stue syns jeg er litt ubehagelig nå. Virker ikke som folk flest ser det helt på den måten.. Anonymkode: e6739...457 Inne er det nok at man er innen 2 meter så det smitter lett med pust og snakk.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #5 Skrevet 12. juli 2020 14 minutter siden, Random skrev: Jeg ville sagt nei. Ikke tid for fest nå. Ta koronaslutt festen i 2021. Men det vil ikke være over i 2021 heller, kanskje 2022-24 når vaskinen er kommet og blitt distribuert. Innen den tid bør man ikke slutte å leve helt, men heller ta normale forholdsregler. 10-12 stykker med god nok avstand, kanskje utendørs, er som regel ikke noe problem nå. Anonymkode: 9c77f...ab2 1
Random Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det vil ikke være over i 2021 heller, kanskje 2022-24 når vaskinen er kommet og blitt distribuert. Innen den tid bør man ikke slutte å leve helt, men heller ta normale forholdsregler. 10-12 stykker med god nok avstand, kanskje utendørs, er som regel ikke noe problem nå. Anonymkode: 9c77f...ab2 Hvis det ikke har vaksine den skal dø ut av seg selv lenge før 2024, men da kan det dø flere % av verden. Det kan bli mutasjon til mer dødelig og.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 Hva du er komfortabel med er jo et personlig valg. Selv er jeg avslappet, og lite redd for viruset. Har så langt vært på en samling med 50 stykker. Sommeravslutning på jobben med 100 stykker på restaurant. Ute og spist med venner mange ganger, og tatt noen glass på byen. Ett bryllup. Og arrangert grillkvelder her hjemme med ulike venner. Uten at det har vært noen nye smittetilfeller. Har inntrykk av at alle jeg kjenner gjør slikt nå, og at det kun er på KG folk fortsatt er skeptisk til sammenkomster, og utenlandsturer. Anonymkode: f6c4b...c09 3
Random Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du er komfortabel med er jo et personlig valg. Selv er jeg avslappet, og lite redd for viruset. Har så langt vært på en samling med 50 stykker. Sommeravslutning på jobben med 100 stykker på restaurant. Ute og spist med venner mange ganger, og tatt noen glass på byen. Ett bryllup. Og arrangert grillkvelder her hjemme med ulike venner. Uten at det har vært noen nye smittetilfeller. Har inntrykk av at alle jeg kjenner gjør slikt nå, og at det kun er på KG folk fortsatt er skeptisk til sammenkomster, og utenlandsturer. Anonymkode: f6c4b...c09 Vi som ikke er reckless ser du ikke for vi holder oss hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: 10-12 stykker med god nok avstand, kanskje utendørs, er som regel ikke noe problem nå. Utendørs ser jeg ikke dette som et problem, men innendørs i en liten stue er det litt verre. Hvis noen skulle bære på viruset, så er det veldig stor sjans for å bli smittet. Jeg har vært litt mer avslappet en stund selv nå, men nå når turistene har inntatt byen, og når mange som bor her fast nå har vært utenlands på ferie, så syns jeg det er mer utrygt igjen. Anonymkode: e6739...457
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 3 minutter siden, Random skrev: Vi som ikke er reckless er hysteriske ser du ikke for vi holder oss hjemme. Fikset posten for deg 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #11 Skrevet 12. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har inntrykk av at alle jeg kjenner gjør slikt nå, og at det kun er på KG folk fortsatt er skeptisk til sammenkomster, og utenlandsturer. Av de jeg kjenner, nære og fjerne, så er det store variasjoner i hvordan folk tenker og oppfører seg ift dette. Det er selvfølgelig ikke bare på KG folk er skeptisk, jeg kjenner forsiktige folk både blant familien, vennegjengen og kolleger. Sammenkomster utendørs er folk generelt mer åpen for, men folkemengder innendørs er mange fortsatt forsiktig med. Og utenlandsturer hadde jeg aldri tatt nå, og jeg kjenner mange som er enig. Når man blir invitert til sammenkomster hvor det er mange mennesker man ikke kjenner så godt, så er jeg ekstra skeptisk, for da aner jeg ikke hvor folk har vært og hvem de har vært sammen med. Anonymkode: e6739...457 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #12 Skrevet 12. juli 2020 3 minutter siden, Random skrev: Vi som ikke er reckless ser du ikke for vi holder oss hjemme. Hva er problemet når smittetallene stuper? Og det ikke har vært et dødsfall i byen på ukesvis? Da velger i alle fall jeg å være ute og være sosial, egen stue fikk jeg nok av i April. Alt innenfor offentlige retningslinjer, selvfølgelig. Anonymkode: f6c4b...c09 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #13 Skrevet 12. juli 2020 3 minutter siden, Krantz95 skrev: Fikset posten for deg 🙂 Så respektløst. Hvis vi som er forsiktige skal respektere dere som velger å leve mer som normalt, så bør vel dere respektere oss som velger å være forsiktige? Dette syns jeg generelt har blitt et stort problem, har vært vitne til mange respektløse utsagn ift dette, både her på KG og ellers i verden. Leit. Anonymkode: e6739...457 4
pia mater Skrevet 12. juli 2020 #14 Skrevet 12. juli 2020 3 minutter siden, Krantz95 skrev: Fikset posten for deg 🙂 Skal begynne å gå med navneskilt på butikken der det står "hysterisk". Men uansett så er du imponerende barnslig som ikke evner å forstå at noen av oss er eller har nær familie i risikogruppe. Jaja får bare være hysterisk som ønsker å overleve tjueårene. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #15 Skrevet 12. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du er komfortabel med er jo et personlig valg. Selv er jeg avslappet, og lite redd for viruset. Har så langt vært på en samling med 50 stykker. Sommeravslutning på jobben med 100 stykker på restaurant. Ute og spist med venner mange ganger, og tatt noen glass på byen. Ett bryllup. Og arrangert grillkvelder her hjemme med ulike venner. Uten at det har vært noen nye smittetilfeller. Har inntrykk av at alle jeg kjenner gjør slikt nå, og at det kun er på KG folk fortsatt er skeptisk til sammenkomster, og utenlandsturer. Anonymkode: f6c4b...c09 Det er jo fordi det ikke er smitte i blandt befolkningen per nå. Man senker selvfølgelig skuldrene og slapper av når det ikke er noe «fare» for å bli smittet. Situasjonen er jo helt annerledes nå som grensene åpnes. Anonymkode: 823d4...d43
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #16 Skrevet 12. juli 2020 15 minutter siden, Krantz95 said: Fikset posten for deg 🙂 Det er ikke hysterisk å følge smitterådene. Det er rimelig å forvente at alle voksne mennesker følger dem. Til TS: Hvis det var utendørs så ville jeg gått, men ikke innendørs hvis du vet at noen av disse ikke bryr seg om smitterådene. Anonymkode: b5075...602
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #17 Skrevet 12. juli 2020 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så respektløst. Hvis vi som er forsiktige skal respektere dere som velger å leve mer som normalt, så bør vel dere respektere oss som velger å være forsiktige? Dette syns jeg generelt har blitt et stort problem, har vært vitne til mange respektløse utsagn ift dette, både her på KG og ellers i verden. Leit. Anonymkode: e6739...457 Tingen er at vedkommende jeg svarte mente at en annen var reckless (hensynsløs/uforsiktig) når denne andre levde som normalt og innenfor reglene. Min post var kun respektløs fordi vedkommende var respektløs overfor de som lever livet i tråd med reglene. Vedkommende ønsker nok at andre skal leve etter strengere regler enn det myndighetene har satt. Og det er respektløst... Endret 12. juli 2020 av Krantz95
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #18 Skrevet 12. juli 2020 Vet du, jeg hadde heller gått i det selskapet nå enn i f.eks november. Nå om dagen er smitten nesten ikke-eksisterende. Du skal ha ufattelig uflaks for å klare å bli smittet nå. Til høsten kan det hende bildet er ganske annerledes. Jeg hadde tatt med antibacen og gått i selskap. Nå på sommeren kan det godt hende dere vil være mye ute også. Enda mindre risikabelt. Anonymkode: a75ae...7e6 2
Gjest Blondie65 Skrevet 12. juli 2020 #19 Skrevet 12. juli 2020 Jeg tenker at vi skal respektere hverandres valg, uten å kalle hverandre for enten hysterisk eller ansvarsløs. Dette kommer også til om du vil eller ikke vil gå i besøk. Jeg har avklart med mine nærmeste venner hva som er OK og ikke OK. Jeg har tidligere sagt nei til en sammenkomst med begrunnelse i korona, og jeg har også sagt ja til andre sammenkomster. Hvis jeg var arrangør og noen sa de ikke hadde lyst å komme grunnet frykt for koronasmitte så hadde jeg ikke laget sak av det og heller respektert det. Det forutsetter selvsagt at jeg ikke hadde blitt kalt for stygge ting fordi jeg valgte å arrangere. Skal vi begynne med noe nytt - gjensidig respekt? Det starter med oss selv - vis den respekten du forventer at andre skal utvise ovenfor deg. Da blir det ikke noe problem at Kari velger å gå på fest mens Ole lar være.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #20 Skrevet 12. juli 2020 Nå er vi i en unntakstilstand der ingen skal gjøre ting de ikke er komfortable med. Det er helt fair å ikke ønske å henge med folk de ikke kjenner så godt. Anonymkode: e7076...94d
Anbefalte innlegg