Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker en jobb hvor jeg jobber mye i perioder for så å ha uker fri. Hvilke jobber har slik turnus/skift? Jeg er kvinne i 30-årene, og ikke fysisk sterk (heller direkte svak), så fysisk tungt arbeid utgår dessverre. Ellers kunne jobber som fisker eller på oljeplattform vært fint. 

Jeg har ikke egen familie og ingen forpliktelser ellers, så det virker rett og slett fantastisk å jobbe slik:-) 

Anonymkode: 292e7...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du nevner det jo selv, men offshore i Norge er 2 uker på 4 uker av. Vanskelig å få det bedre:) jeg jobbet selv offshore i nesten 5 år og syntes det var fantastisk! Godt betalt også. 

AnonymBruker
Skrevet

Ulike jobber innen fiskeoppdrett

Anonymkode: 519ed...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Medleverturnus i diverse boliger kan kanskje være noe?

Anonymkode: dc06a...fbb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Thea82 skrev:

Du nevner det jo selv, men offshore i Norge er 2 uker på 4 uker av. Vanskelig å få det bedre:) jeg jobbet selv offshore i nesten 5 år og syntes det var fantastisk! Godt betalt også. 

Det høres helt fantastisk ut med 2 uker på og 4 av! Skjønner at likte det:-) Jeg har ikke utdanning innen olje/prosessfag, og er ikke handy på noe vis. Men kanskje i matlaging eller kantine eller noe slikt? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulike jobber innen fiskeoppdrett

Anonymkode: 519ed...f8d

Skal undersøke det:-) Takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Div. sjåførjobber, en jeg kjenner er ferjebillettør/matros. Han jobber 1 uke på 1 fri, 2 uker på og så 3 fri. Totalt 4 uker fri på en 7-ukers turnus.

Anonymkode: be286...2d9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres helt fantastisk ut med 2 uker på og 4 av! Skjønner at likte det:-) Jeg har ikke utdanning innen olje/prosessfag, og er ikke handy på noe vis. Men kanskje i matlaging eller kantine eller noe slikt? 

Du har det som kalles catering, de vasker lugarer og fellesområder og vasker klær (veldig kort oppsummert). Trenger kun sikkerhetskurs. For å lage maten må man være kokke utdannet. Har inntrykk av at de som jobber med det trives svært godt!

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Thea82 skrev:

Du har det som kalles catering, de vasker lugarer og fellesområder og vasker klær (veldig kort oppsummert). Trenger kun sikkerhetskurs. For å lage maten må man være kokke utdannet. Har inntrykk av at de som jobber med det trives svært godt!

Takk for svar:-) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet tidligere på institusjon med medleverturnus. En uke på, to uker av. For å få fulltidsjobb bør man ha bachelor innen vpl, bvped eller sosionom. Sjelden at ufaglærte får fulltidsstillinger, men man kan få jobb som ringevikar.

Anonymkode: 60f98...8e7

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Div. sjåførjobber, en jeg kjenner er ferjebillettør/matros. Han jobber 1 uke på 1 fri, 2 uker på og så 3 fri. Totalt 4 uker fri på en 7-ukers turnus.

Anonymkode: be286...2d9

Takk for tips! 

Skrevet

Jeg jobbet som nattevakt på et hotell. Resepsjonist. 1 uke av, 1 uke på. Funket egentlig veldig bra :)

Skrevet

Plattformjobber med 2 uker på og 4 uker av er veldig attraktive og det er mange om beinet. Du kan også jobbe i forpleining på skip, det krever ingen utdannelse. Der er turnusen som regel 1:1, dvs du har like mye fri som du har jobbet. Lengden på turnusen varierer mellom rederiene, og kan være alt fra 2 uker til 3 måneder på/av.

AnonymBruker
Skrevet

Fiskerøkter:)

Anonymkode: 47062...327

AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv medleverturnus med en uke fri etter 3 eller 4 døgn på jobb, men jeg har 3 årig utdanning. Ingen med lavere utdanning enn helsefag får fast jobb. 

Ellers kan nattevakt være noe? Feks på bensinstasjoner, hotell, sykehjem etc. 

Anonymkode: 55fe0...bd9

Skrevet
7 timer siden, Knirke skrev:

Plattformjobber med 2 uker på og 4 uker av er veldig attraktive og det er mange om beinet. Du kan også jobbe i forpleining på skip, det krever ingen utdannelse. Der er turnusen som regel 1:1, dvs du har like mye fri som du har jobbet. Lengden på turnusen varierer mellom rederiene, og kan være alt fra 2 uker til 3 måneder på/av.

3 mnd., det var lenge. Lett å bli fristet da, om det er mange deilige mannfolk ombord.  😁

Skrevet
12 hours ago, bullehurk said:

3 mnd., det var lenge. Lett å bli fristet da, om det er mange deilige mannfolk ombord.  😁

Spesielt om man liker filippinere😉😄

AnonymBruker
Skrevet

Redningsskøyta i Finnmark har en digg turnus 

Anonymkode: d1214...817

Skrevet

Ferge, - to uker på og to uker av

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Redningsskøyta i Finnmark har en digg turnus 

Anonymkode: d1214...817

Hva skal et fysiskt svakt og ikke-utdannet menneske bidra med der? 

Anonymkode: fdf91...a5f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...