Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2005 #1 Skrevet 7. juli 2005 Har alltid sett på meg selv (og blitt sett på av andre) som iallefall gjennomsnittlig smart, hvis ikke smartere på enkelte områder. Nå har jeg slitt masse med migrene en stund, og jeg føler meg så mye dummere nå enn bare for et halvt år siden! Har laaang reaksjonstid, "tar" ikke spøker lenger, glemmer ting raskere og er blitt mer distre. I tillegg føler jeg meg generelt dum. Har hørt at migrene-anfall dreper hjerneceller hver gang, noen som vet om dette er sant? :hår: Og noen som har noen tips til hvordan få "trent" opp hjernen min igjen? Eller er det bare sånn at man blir sløvere med alderen, og at man kanskje blir "dum" av å ikke få like mye "stimulering" av hjernen som før? (siden jeg er sykemeldt og har et liv som består av tv og data for tiden?) Noen som vet, eller har noen synspunkter?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2005 #2 Skrevet 7. juli 2005 OI! :o Denne skulle visst vært på kropp-helse-trnings forumet den.. Ennå et bevis på krympe-hjerne. Moderator???
sandra++ Skrevet 7. juli 2005 #3 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har migrene men merker ikke noe til dette :-) sikkert bare inni en litt distre og glemsom periode, det tror jeg vi alle er til tider :-)
Gjest Hel Skrevet 7. juli 2005 #4 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har hatt en sånn 'periode' i noen år nå. Har bare slått meg til ro med at jeg er dum/mindre intelligent.
Tusenfryd Skrevet 7. juli 2005 #5 Skrevet 7. juli 2005 Du er ikke dum, men sett deg inn i hva migrene egenltig er, så finner du mye av forklaringen der. Du har en kronisk neurologisk sykdom i hjernen. Den fører ofte til irritabilitet, treg reaksjonsevne, sinne, humørsvingninger etc. enten du har anfall eller er i pre- eller etter anfallsfasen. Mange føler seg forvirrete og uttafor og kjenner at alle andre er "ute etter dem" for med vilje å krangel og irritere fx. Mange får også fordøyelsesproblemer av migrenen, dvs at ting ikke kommer ut, men blir liggende i kroppen og rett og slett forgifte. Dette kan også gå til hodet på deg, bokstavelig talt. Migrene ikke nødvendigvis som mange tror, kun en hodepine. Det kan være uendelig mye mer. Dessverre. De som får diagnosen, får imidlertid god medisinsk hjelp og sjansen til å sette seg inn i hva det egenltig feiler en. Og så kommer det selvsagt an på hvor hardt man er rammet. Gjør et søk på nettet og du finner masse mer informasjon. Du er altså ikke dum, men syk. Det har dessverre noen ganger svært ubehagelige bivirkninger. Alt jeg har skrevet er symptiomer og plager man kan ha. Det er svært individuelt. Men jeg kjente godt igjen det du nevner - ikke uvanlig i det hele tatt.
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2005 #6 Skrevet 7. juli 2005 Du er ikke dum når du faktisk tenker på å lenke migrene opp mot glemsel osv. Ta det med ro, du blir sikkert ikke dummere. Kanskje bare sliten av anfall, og det henger jo sammen med hundre andre ting igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå