Random Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-finner-jeg-meg-ikke-i/72650796 " - På akuttavdelingen ble vi tatt imot av en sykepleier som ba meg om å ta av munnbindet. Jeg ble fortalt at munnbindet kunne skremme andre. Deretter ble bestemor fraktet videre av to sykepleiere og en lege uten munnbind." Sykehus i Kristiansand kaster noen ut for å ta på maske for å besøke sin bestemor. Ansatte på sykehuset bruker ikke maske engang. Det er flere måneder inn i pandemien allerede. Hva hvis noe skjer med noen som trenger rask hjelp, skal de nekte adgang til sykehus hvis de har på maske? Dette ville sjefen for sykehuset "Benedicte Severinsen" blitt sparket for i andre land. "- Vi kan ikke ha det slik at helsevesenet ber oss om å ikke gå med munnbind fordi det er skremmende. Viruset er skremmende. Dette finner jeg meg ikke i." 2
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #2 Skrevet 12. juli 2020 Viruset er ikke så farlig som man først trodde. Kun 0,054% av befolkningen i Sverige har enten dødd av eller med SARS-CoV-2-viruset. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 Hadde gått til avisene med dette. Anonymkode: 17d25...0a9
Whistler Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde gått til avisene med dette. Anonymkode: 17d25...0a9 Er ikke Dagbladet en avis? 3
Random Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde gått til avisene med dette. Anonymkode: 17d25...0a9 Det er jo gjort. Det er ikke meg jeg prater om. 1 time siden, Krantz95 skrev: Viruset er ikke så farlig som man først trodde. Kun 0,054% av befolkningen i Sverige har enten dødd av eller med SARS-CoV-2-viruset. Av hvor mange smittede? Tror du alle er smittet i Sverige og de har immunitet?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 De eneste jeg har sett med munnbind er et eldre ektepar. Ellers har jeg ikke sett noen. Jeg bor i en by. Og smittetallene er lave sammenlignet med andre land der mange går med munnbind. Anonymkode: 6d7d7...bc7 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 Benedicte Severinsen er et rart navn på et sykehus, syns jeg. Anonymkode: 11613...1f5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 1 time siden, Random skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-finner-jeg-meg-ikke-i/72650796 " - På akuttavdelingen ble vi tatt imot av en sykepleier som ba meg om å ta av munnbindet. Jeg ble fortalt at munnbindet kunne skremme andre. Deretter ble bestemor fraktet videre av to sykepleiere og en lege uten munnbind." Sykehus i Kristiansand kaster noen ut for å ta på maske for å besøke sin bestemor. Ansatte på sykehuset bruker ikke maske engang. Det er flere måneder inn i pandemien allerede. Hva hvis noe skjer med noen som trenger rask hjelp, skal de nekte adgang til sykehus hvis de har på maske? Dette ville sjefen for sykehuset "Benedicte Severinsen" blitt sparket for i andre land. "- Vi kan ikke ha det slik at helsevesenet ber oss om å ikke gå med munnbind fordi det er skremmende. Viruset er skremmende. Dette finner jeg meg ikke i." Nei, de gjorde ikke det. De kastet henne ut fordi bestemoren var i en pasientkategori som ikke hadde lov til å ha med følge pga. smittevernbestemmelsene. Det er nok å reagere på i denne saken uten å forvrenge fakta. Anonymkode: b1955...c21 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 21 minutter siden, Whistler skrev: Er ikke Dagbladet en avis? Dagbladet er vel mer sladder og krisemaksimering. Ser ut som at jorda går under hver dag der. Ikke en ordentlig avis Anonymkode: ff427...acb 1
Krantz95 Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 7 minutter siden, Random skrev: Av hvor mange smittede? Tror du alle er smittet i Sverige og de har immunitet? Ingen vet hvor mange som er smittet, men antallet daglige døde og antallet intensivpasienter har bare gått nedover siden april. Siden antallet synker hele tiden betyr det at immuniteten øker hele tiden. Sverige er nok snart ferdig med pandemien.
Random Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de gjorde ikke det. De kastet henne ut fordi bestemoren var i en pasientkategori som ikke hadde lov til å ha med følge pga. smittevernbestemmelsene. Det er nok å reagere på i denne saken uten å forvrenge fakta. Anonymkode: b1955...c21 Sykehus ba hun ta av masken. "gjorde ikke det"? Les artikkel. 1
Random Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 12. juli 2020 3 minutter siden, Krantz95 skrev: Ingen vet hvor mange som er smittet, men antallet daglige døde og antallet intensivpasienter har bare gått nedover siden april. Siden antallet synker hele tiden betyr det at immuniteten øker hele tiden. Sverige er nok snart ferdig med pandemien. Sverige er ikke ferdig. Norge i hvert fall ikke.
Nuttery Skrevet 12. juli 2020 #13 Skrevet 12. juli 2020 En sak har alltid flere sider. Som helsepersonell på sykehus selv tenker jeg flere ting: 1. Bestemoren kvalifiserer ikke til å ha med seg ledsager inn på sykehuset, derfor ble pårørende bedt om å dra 2. "Deretter ble bestemor fraktet videre av to sykepleiere og en lege uten munnbind" - Ja? Helt korrekt. Det brukes ikke rutinemessig munnbind på helsepersonell med mindre det er behov for det. Det har man hverken nok munnbind til, og det er ikke ansett som nødvendig. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #14 Skrevet 12. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Benedicte Severinsen er et rart navn på et sykehus, syns jeg. Anonymkode: 11613...1f5 Hvordan får du til at sykehuset heter det? Anonymkode: 15583...f7f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #15 Skrevet 12. juli 2020 5 minutter siden, Random skrev: Sykehus ba hun ta av masken. "gjorde ikke det"? Les artikkel. Les selv du, og se på hva jeg uthevet. Jeg har ikke sagt at hun ikke ble bedt om å ta av seg masken. Men du påstår jo at hun ble kastet ut pga. masken, og det er feil. Anonymkode: b1955...c21
Random Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #16 Skrevet 12. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Les selv du, og se på hva jeg uthevet. Jeg har ikke sagt at hun ikke ble bedt om å ta av seg masken. Men du påstår jo at hun ble kastet ut pga. masken, og det er feil. Anonymkode: b1955...c21 Sorry at jeg ikke forstår 100% av alt jeg leser på norsk men jeg kan se hun var nektet å bruke maske. Det er veldig dårlig nok. På sykehus av alt!?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #17 Skrevet 12. juli 2020 5 minutter siden, Random skrev: Sorry at jeg ikke forstår 100% av alt jeg leser på norsk men jeg kan se hun var nektet å bruke maske. Det er veldig dårlig nok. På sykehus av alt!? Ja, de ba henne ta av seg masken for at hun ikke skulle skremme andre. Dette synes jeg høres helt vanvittig ut. Men det er altså ikke derfor hun ble kastet ut: "- Etter at jeg hadde fjernet munnbindet kom en av sykepleierne til meg og sa at jeg måtte forlate avdelingen fordi pårørende ikke har lov til å være der." Anonymkode: b1955...c21
Random Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 12. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, de ba henne ta av seg masken for at hun ikke skulle skremme andre. Dette synes jeg høres helt vanvittig ut. Men det er altså ikke derfor hun ble kastet ut: "- Etter at jeg hadde fjernet munnbindet kom en av sykepleierne til meg og sa at jeg måtte forlate avdelingen fordi pårørende ikke har lov til å være der." Anonymkode: b1955...c21 Javel men poenget er at hun ikke fikk være fordi hun hadde maske på. Det er motsatt av de fleste andre land med fornuft. Der blir du kastet ut hvis du ikke har maske.
Random Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #19 Skrevet 12. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Benedicte Severinsen er et rart navn på et sykehus, syns jeg. Anonymkode: 11613...1f5 Det var sjefen. Hun sin feil, ville blitt sparket i de fleste land nå.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #20 Skrevet 12. juli 2020 4 minutter siden, Random skrev: Javel men poenget er at hun ikke fikk være fordi hun hadde maske på. Det er motsatt av de fleste andre land med fornuft. Der blir du kastet ut hvis du ikke har maske. Nei, nå sier du jo akkurat det samme igjen. Hun ble ikke kastet ut på grunn av maska! Hun ble kastet ut etter at hun hadde tatt av seg maska, fordi pårørende ikke hadde adgang! Anonymkode: b1955...c21 2
Anbefalte innlegg