AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 Tenker de fleste at disse arbeidsplassene/ yrkene på disse stedene er dårlige jobber? Anonymkode: 671d8...af9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 Hvorfor er det viktig hva noen tenker om jobben din? Det som teller er om man trives og kan leve av det man driver med. Anonymkode: e9a48...cec 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 Det vil ALLTID være noen med den usikkerheten i seg som har et behov for å hevde seg selv på bekostning av andre. Så ja, det finnes folk der ute som er så grunne at de ser ned på sine medmennesker på grunn av yrkesvalg, utseende, dialekt, rase, dem med andre meninger enn seg selv og de som føler seg truet av andre mennesker. Sykepleier innenfor eldreomsorg har ofte stort ansvar, mange komplekse utfordringer og travelt ut i fra hvor de jobber, jeg ser ingen grunn til å se ned å den yrkesgruppen. Pedagogiske ledere har ofte et stort ansvar for å legge opp dager ut i fra krav om kvalitet i barnehager, de er en viktig brikke i å forme neste generasjon. Fantastisk yrkesgruppe. De er ikke viktigere enn andre på sin arbeidsplass, men de er heller ikke i yrker som under noen omstendigheter har fortjent å bli sett ned på. Anonymkode: 92480...938 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 Så man skal se ned på de som tar seg av de mest hjelpeløse i samfunnet vårt? Anonymkode: 26d34...a03 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 På meg virker det som disse yrkesgruppene blir hyllet og nærmest satt på en pidestall. Eiendomsmeglere, advokater, folk som jobber innen finans, og til en viss grad ingeniører blir sett ned på. Anonymkode: 70858...dd9 3
Ludovica- Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 Som sykepleier er vel det som er mest "status" å jobbe i akuttmottak, anestesi, intensiv og overvåkningsposter. Men jeg syns det er kjempe fint at folk jobber med eldre. Tror mange "karrieresykepleiere"glemmer viktigheten og hvor komplekst det kan være. Pluss at folk er forskjellige å liker ulike ting. Dessverre har nok f.eks sykehjem ofte dårlig rykte da det er kjent for å ha veldig kjerringmiljø.. om man kan si det sånn. 3
Ze.Xhx Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: På meg virker det som disse yrkesgruppene blir hyllet og nærmest satt på en pidestall. Eiendomsmeglere, advokater, folk som jobber innen finans, og til en viss grad ingeniører blir sett ned på. Anonymkode: 70858...dd9 I mitt hode er sykepleiere gull verdt, men min erfaring med pedagogiske ledere er så som så. De jeg har møtt var glade i å finne problemer og avvik fra normalen. Vi var derfor veldig glad den dagen ungene begynte på skolen. Når det gjelder eiendomsmeglere så er dette en rase jeg ikke liker. Jeg har dessverre møtt litt for mange løgnaktige drittsekker i den bransjen der. 1
ella_b Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 Alle yrker blir sikkert sett ned på av noen. Jeg tenker de som ser ned på andres arbeid skal få lov til å marineres i de nedlatende holdningene sine, så kan resten av oss leve godt i den delen av samfunnet hvor respekt og medmenneskelighet rår. Både pedleder og sykepleie i eldreomsorgen er viktige og verdige yrker. 1
Knirke Skrevet 12. juli 2020 #11 Skrevet 12. juli 2020 Som flere er inne på: Det vil alltid være noen som ser ned på yrket ditt eller stillingen din. Om yrket er "viktig" eller ikke spiller ingen verdens rolle. Om du virkelig liker jobben (såkalt trivsel), så driter du i hva andre synes. Er du usikker, så vil det føles som om andre ser ned på deg og du er nødt til å forsvare valget ditt hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #13 Skrevet 12. juli 2020 5 timer siden, Ze.Xhx skrev: I mitt hode er sykepleiere gull verdt, men min erfaring med pedagogiske ledere er så som så. De jeg har møtt var glade i å finne problemer og avvik fra normalen. Vi var derfor veldig glad den dagen ungene begynte på skolen. Når det gjelder eiendomsmeglere så er dette en rase jeg ikke liker. Jeg har dessverre møtt litt for mange løgnaktige drittsekker i den bransjen der. For å være helt ærlig er min erfaring med pedledere at den boksen de mener unger skal passe inn i er jammen liten og firkantet... Men jeg ser ikke ned på dem av den grunn, da. Anonymkode: ce7cb...241 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #15 Skrevet 12. juli 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være helt ærlig er min erfaring med pedledere at den boksen de mener unger skal passe inn i er jammen liten og firkantet... Men jeg ser ikke ned på dem av den grunn, da. Anonymkode: ce7cb...241 Helt enig i dette. Jeg er barnehagelærer og ser denne tendensen overalt blant kolleger og i yrket generelt. Jeg er veldig motstander av dette, og har som utgangspunkt at man ikke skal "fikse" barn som har det bra og trives i sin egen hverdag. Man skal være der for barna, ikke de voksne. Så håper dere ikke skjærer alle under samme kam, jeg motarbeider tendensen dere ser 😅 Anonymkode: 2af4f...0c0 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå