Gjest BethD Skrevet 12. juli 2020 #1 Skrevet 12. juli 2020 Barnet mitt er 15 mnd og vi bruker MME fortsatt. nan 3. Hun får en flaske før leggetid og nå i ferien når hun har fri fra barnehage får hun også en flaske før hvilen sin mellom 10 og 11. Ved 15 mnd kontrollen hadde hun ikke lagt på seg,faktisk gått bittelitt ned i vekt fra forrige gang men de mente det var pga at hun har begynt å gå og blitt mer aktiv. Hun spiser godt ved alle måltid og spiser alt hun blir tilbudt og har generelt en god apetitt og jeg er ikke bekymret for mat inntaket. For hun elsker mat. Drikker vann gjennom dagen. Ikke ku melk,hun liker ikke så godt det. Pluss vi fikk beskjed fra HS om at hun ikke skulle ha så mye ku melk? Helst unngå det. Har aldri hørt det før, ungene drikker jo ku melk hver dag i barnehagen (hun drikker litt men ikke mye). Hun er veldig glad i de flaskene hun får med MME og syns nesten det blir litt synd å slutte med det så ville bare høre hva andre gjør?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #2 Skrevet 12. juli 2020 De skal ikke ha mer enn 5 dl kumelk om dagen, fordi kumelk reduserer jernopptaket. Det var nok der hs mente. Vi brukte aldri mme eller mm etter han var året. Ser ingen grunn til å gi det, når barnet kan drikke vanlig melk og spise vanlig mat. Anonymkode: 4a72c...5a4
Gjest BethD Skrevet 12. juli 2020 #3 Skrevet 12. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De skal ikke ha mer enn 5 dl kumelk om dagen, fordi kumelk reduserer jernopptaket. Det var nok der hs mente. Vi brukte aldri mme eller mm etter han var året. Ser ingen grunn til å gi det, når barnet kan drikke vanlig melk og spise vanlig mat. Anonymkode: 4a72c...5a4 Ja det er jo sant. Men tenker kanskje at hun vil gå enda mer ned i vekt om jeg slutter med det?
Gjest Albbas Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 Dere kan slutte nå hvis hun drikker en del kumelk utenom. Drikker hun bare kumelk i barnehagen bør dere introdusere en eller annen type melk med kalsium hjemme i ferien hvis dere kutter ut mme (eller sørge for nok yoghurt, ost etc). Passe på at hun får nok kalsium og jod altså! Må ikke slutte med mme hvis dere ikke vil altså.
Gjest BethD Skrevet 12. juli 2020 #5 Skrevet 12. juli 2020 7 minutter siden, Albbas skrev: Dere kan slutte nå hvis hun drikker en del kumelk utenom. Drikker hun bare kumelk i barnehagen bør dere introdusere en eller annen type melk med kalsium hjemme i ferien hvis dere kutter ut mme (eller sørge for nok yoghurt, ost etc). Passe på at hun får nok kalsium og jod altså! Må ikke slutte med mme hvis dere ikke vil altså. Ja det er nettopp det, hun drikker ikke de store mengdene med vanlig melk så jeg vet ikke om jeg burde slutte enda
Gjest Albbas Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 4 minutter siden, BethD said: Ja det er nettopp det, hun drikker ikke de store mengdene med vanlig melk så jeg vet ikke om jeg burde slutte enda Er det ikke bare å fortsette litt til da? Utenom pris er det ikke noe som tilsier at hun må slutte med mme. Tilby melk eller yoghurt til et par måltider om dagen og når inntaket tar seg opp kan mme trappes ned. Går av seg selv for de fleste! Kan også gi kumelk på flaska hvis pris er et argument.
Gjest BethD Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 10 minutter siden, Albbas skrev: Er det ikke bare å fortsette litt til da? Utenom pris er det ikke noe som tilsier at hun må slutte med mme. Tilby melk eller yoghurt til et par måltider om dagen og når inntaket tar seg opp kan mme trappes ned. Går av seg selv for de fleste! Kan også gi kumelk på flaska hvis pris er et argument. Ja kan jo prøve å varme ku melken på flaska også har ikke tenkt på det 😅
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 Ikke noe problem å fortsette å gi mme en stund til hvis hun trives med det. Anonymkode: 87130...347
Gjest BethD Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe problem å fortsette å gi mme en stund til hvis hun trives med det. Anonymkode: 87130...347 Ja hun elsker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå