rutti Skrevet 7. juli 2005 #1 Skrevet 7. juli 2005 Hvordan går man frem når man skal dele opp en hel ananas
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 7. juli 2005 #2 Skrevet 7. juli 2005 1. Skjær av endene. 2. Sett ananasen sånn at du har en snittflate opp og en ned, og del i fire. 3. Skjær av "hjørnet" på hver av de fire delene, altså midten av ananasen. Den er hard og ikkeno god. 4. Skjær av skallet, helst i en bit, (som om du skulle filetere en fisk) og la gjerne fruktkjøttet ligge igjen i skallet. 5. Skjær kjøttet i biter i skallet (tvers over altså). Skal du være fancy så dytter du bitene annenhver vei sånn at de er lettere å plukke opp. NYYYYT!
silja Skrevet 7. juli 2005 #4 Skrevet 7. juli 2005 sånn gjør jeg; 1) skjærer av toppen og bunnen 2) skjærer/skreller/ vekk skallet med en god kniv (som nevnt her, akkurat som å filetere) 3) deler ananas'en i 4 båter 4) kutter vekk hjørnene (det som var inn mot midten - altså selve stilken) 5) deler båtene igjen på langs (=i mindre "strimler"), og kutt på tvers til terninger.
Gjest Fruktfat Skrevet 7. juli 2005 #5 Skrevet 7. juli 2005 og vi skjærer av topp og bunn, deler i skiver og de igjen i fire, deretter ut med saken i midten, og eter. synes det er greit å ha igjen skallet, så har man noe å holde i, blir ikke like mye klin.
Gjest Catwoman Skrevet 8. juli 2005 #6 Skrevet 8. juli 2005 Skjærer av toppen, setter ananas-skrelleren oppå dytter den ned og skrur og skrur og skrur og skrur... helt til jeg er kommet til bunns. Da drar jeg ananas-skrelleren opp igjen, og hele ananasen henger rundt skrelleren som en fin spiral. :-) Deretter er det jo bare å ta den av skrelleren og brkke opp i pass ebiter.
frizzbee Skrevet 12. juli 2005 #7 Skrevet 12. juli 2005 ... synes det er greit å ha igjen skallet, så har man noe å holde i, blir ikke like mye klin. ← ...men da får man jo så masse annanas kjøtt fast mellom tennene...? Skallet MÅ av, ellers er det ikkeno stas å spise ananas..
Malie Skrevet 13. juli 2005 #8 Skrevet 13. juli 2005 Skjærer av toppen, setter ananas-skrelleren oppå dytter den ned og skrur og skrur og skrur og skrur... helt til jeg er kommet til bunns. Da drar jeg ananas-skrelleren opp igjen, og hele ananasen henger rundt skrelleren som en fin spiral. :-) Deretter er det jo bare å ta den av skrelleren og brkke opp i pass ebiter. ← Hvor får en tak i ananas-skreller??
Gjest Catwoman Skrevet 13. juli 2005 #9 Skrevet 13. juli 2005 Hvor får en tak i ananas-skreller?? ← På meny ihvertfall, muligens andre matbutikker og. De står gjerne smamen med ananasen, hvis de ikke har kan du be de besitlle til deg.
Trill Skrevet 13. juli 2005 #10 Skrevet 13. juli 2005 Eg fekk lysst på en ananas-skreller no. Hata nemlig å skrelle den!! Men takk for fine tips her.
Dan Skrevet 13. juli 2005 #11 Skrevet 13. juli 2005 1) skjærer av topp og bunn 2) skrell vekk skallet med en kniv 3) deler ananasen i 4 båter 4) kutt vekk hjørnene 5) eller kast hele dritten i søpla og sprett opp en hermetikkboks (eller rop på kona - det pleier jeg å gjøre)
Gjest annas Skrevet 15. juli 2005 #12 Skrevet 15. juli 2005 Midten er faktisk giftig også den..... ← Midten er IKKE giftig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå