AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Hva tenker dere om en som har studert i 10 år og kun har en bachelor i historie? H*n bor fortsatt hjemme i en alder av 31år. Den eneste jobberfaring er noe gartnerarbeid. Anonymkode: 40b20...4ad
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Ser ikke problemet. Dersom han klarer å betale for seg, mens han bor hjemme så er det ikke ett problem. Anonymkode: 57f71...71f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke problemet. Dersom han klarer å betale for seg, mens han bor hjemme så er det ikke ett problem. Anonymkode: 57f71...71f H*n betaler ingenting. Nå tar h*n bare opp små fag. H*n jobber heller ikke ved siden. Er det ikke på tide å bli ferdig med studiene, flytte for seg selv og få seg en jobb? Anonymkode: 40b20...4ad 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Sveiper til venstre. Anonymkode: 6c40b...a04 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #5 Skrevet 12. juli 2020 Jeg tenker ikke så mye på fremmede. Og selv om jeg kjenner folk, påberoper jeg meg heller ikke retten til å definere hva som er på tide og ikke på tide for dem. Jeg skulle ønske folk kunne leve livet etter eget hjerte og ikke basert på meningen til naboen eller tinderdaten. Anonymkode: 66864...792 10
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 Jeg hadde tenkt at han høres deprimert ut. Anonymkode: 6ad11...347 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 Ti år på en bachelor. Her er det noe underliggende psykisk. Sparker ikke folk som ligger nede. Anonymkode: e9c67...f8e 22
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 At han bør ta en annen utdannelse med større jobbsikkerhet, og planlegge å flytte ut. Ikke noe galt i å bo hjemme en stund i dagens bolig- og arbeidsmarked syntes jeg, men når man kommer over 30 så bør man jo få det litt mer travelt med å flytte fra barndomshjemmet, samt ta en utdannelse som kan gi jobb. Anonymkode: 1c073...2ce
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 Njæ - bodde selv lenge i en studentby, og var aktiv i miljø med mange studenter; dette er ikke akkurat noen unik historie. Mange av dem jeg kjenner, har måtte jobbe ved siden av studiene, som har ført at 3-årig bli til 4 eller 5-årig. Videre var det mange som byttet studier underveis, eller droppet ut av sitt første studie, og begynte på noe helt annerledes, som gjorde at fagene/studiepoengene de tok ikke kunne overføres. Bare der kan det fort gå 6-7 år før du endelig er ferdig. Når jeg selv studerte Ingeniør, så hadde vi en medstudent som hadde studert språk i nesten 4 år, før han begynte på Ingeniørutdanningen. Studerte også med en på Ingeniør, som droppet ut etter andre året. Så begynte han på lærerutdanning. Så begynte han å studere Juss. Så har man studenter som ta seg et friår eller to i midten av studiene. Kan være mange grunner til det. Eller dem som har valgt å studere med redusert belastning - litt som med dem som jobber. Også har man de studentene som studerer noe de misliker, men ikke vil gi seg - koste hva det koste vil. Og til slutt, dem som kanskje er / har vært deprimerte. Men, som sagt, største grunnen jeg så, var folk som begynte og sluttet på studier - eller måtte jobbe mye. Anonymkode: 19607...16f 5
Gjest kylling1 Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 Det er ikke noe i veien med å studere i 10 år, men han har jo hatt omtrent null progresjon om det eneste han har oppnådd er en bachelorgrad? Ikke har han jobbet heller? En på 31 som bor hjemme og som bare har klart 18 studiepoeng i året uten å jobbe engang ville nølt med å ansette. Ville tvilt på om han kunne klare en hel arbeidsdag, og da særlig når hverdagen etterhvert melder seg med familie og barn i tillegg til jobb.
mordi Skrevet 12. juli 2020 #11 Skrevet 12. juli 2020 (endret) Virker som han egentlig ikke vil ut i arbeidslivet, og studerer som en form for hobby. Det ville vært mer økonomisk å bare få seg et bibliotekskort. Endret 12. juli 2020 av mordi 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #12 Skrevet 12. juli 2020 Jeg tenker personen er en taper. Anonymkode: 0eb42...4ca 1
BiancaWhite Skrevet 12. juli 2020 #13 Skrevet 12. juli 2020 Hvorfor akkurat disse tingene? Gartner og bachelor negativt? 10 år med bachelor ? 😅😅 noe jeg ikke skjønte? Det var en lang bachelor. Historie, tenker at det ikke er så mye du kan bli bortsett fra lærer i Historie? Å bo hjemme ser jeg ikke noe problem med! Dagens unge voksne bruker lenger tid på å få barn, noen får ikke så hvorfor skal de ha et stort hus da? Kjenner folk som bor i kjellerleiligheter hos foreldrene sine mens de har prosjekter de holder på med. Kan være husbygging eller at de har en jobb de reiser mye og er hjemme et par ganger i året. Hvorfor skal de da ta opp plass sol andre trenger?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #14 Skrevet 12. juli 2020 Dersom denne personen ikke er deg så hadde jeg passet mine egne saker. Anonymkode: 21a69...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #15 Skrevet 12. juli 2020 32 minutter siden, BiancaWhite skrev: Hvorfor akkurat disse tingene? Gartner og bachelor negativt? 10 år med bachelor ? 😅😅 noe jeg ikke skjønte? Det var en lang bachelor. Historie, tenker at det ikke er så mye du kan bli bortsett fra lærer i Historie? Å bo hjemme ser jeg ikke noe problem med! Dagens unge voksne bruker lenger tid på å få barn, noen får ikke så hvorfor skal de ha et stort hus da? Kjenner folk som bor i kjellerleiligheter hos foreldrene sine mens de har prosjekter de holder på med. Kan være husbygging eller at de har en jobb de reiser mye og er hjemme et par ganger i året. Hvorfor skal de da ta opp plass sol andre trenger? Det er da vanlig å bo for seg selv i en alder av 31 år! Hvem sier at man må kjøpe stort hus? Personen kan flytte til leilighet. Anonymkode: 40b20...4ad 1
BiancaWhite Skrevet 12. juli 2020 #16 Skrevet 12. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er da vanlig å bo for seg selv i en alder av 31 år! Hvem sier at man må kjøpe stort hus? Personen kan flytte til leilighet. Anonymkode: 40b20...4ad Hvis man har en jobb man reiser, hva er da vitsen med å ta opp en leilighet du ikke skal bruke mer enn et par dager i året? Fordi denne normen er sååååååå viktig?
mordi Skrevet 12. juli 2020 #17 Skrevet 12. juli 2020 4 minutter siden, BiancaWhite skrev: Hvis man har en jobb man reiser, hva er da vitsen med å ta opp en leilighet du ikke skal bruke mer enn et par dager i året? Fordi denne normen er sååååååå viktig? Denne personen har ikke jobb, men bør skaffe seg en, spør du meg.
BiancaWhite Skrevet 12. juli 2020 #18 Skrevet 12. juli 2020 Akkurat nå, mordi skrev: Denne personen har ikke jobb, men bør skaffe seg en, spør du meg. Nå snakker jeg om folk som har jobb hvor de ikke bruker hjemmet sitt. Men jaja.... er huset stort nok ser jeg fremdeles ikke hvorfor en på dø og liv må flytte for seg selv. Men det er nok best i mange tilfeller. Hvis en vil ha et selvstendig liv og større sjanse for å møte partner kanskje denne personen ikke har drømmer/mål
Den Sagnomsuste Skrevet 13. juli 2020 #19 Skrevet 13. juli 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ti år på en bachelor. Her er det noe underliggende psykisk. Sparker ikke folk som ligger nede. Anonymkode: e9c67...f8e Fantastisk flott! Gud velsigne deg ❤ Jeg er ikke i samme posisjon som den ts beskriver, men jeg var også late-bloomer og slet tidligere med psyken i form av angstlidelser og selvmordstanker! Ting gikk seg til med tiden, men det var ikke lett. Idag jobber jeg i en alder av 37 år som stipendiat og er emneansvarlig ved et emne på UiO. Jeg tror jeg brukte 6 år på bachelorgraden min før jeg kom opp i normert studieprogresjon. Jobbet gjorde jeg heller ikke i nevneverdig grad. Mennekser som deg er fine medmennesker. Tror meg, ingen velger en slik tilværelse om ikke noe hindrer dem i å realisere seg. I mitt og mange andres tilfelle er/ var dette "noe" psykisk sykdom. Endret 13. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #20 Skrevet 13. juli 2020 Hvorfor alle i Norge må gjøre alt som andre gjør? Du må ut av hjemme, kjøpe hus, etc.. Hva er galt med å bo med foreldrene? Noen foreldrene setter pris å ha familien rundt seg. Jeg synes du må passe din egne saker . Anonymkode: 9ee9b...502 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå