AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 har hørt utdanningen er 2-3 kvelder i uka Hvordan er utdanningen? er den hardt? Krever det mye lesing eller holder som oftest timene man har på skolen? Anonymkode: b4a8b...8fd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Hvor foregår denne skolen? På videregående? står det er i kuben videregående noe som høres rart ut? Anonymkode: b4a8b...8fd
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Jeg tror kanskje typen din bør dumpe deg. Du virker en smule selvsentrert... p Anonymkode: d3f05...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #4 Skrevet 12. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: har hørt utdanningen er 2-3 kvelder i uka Hvordan er utdanningen? er den hardt? Krever det mye lesing eller holder som oftest timene man har på skolen? Anonymkode: b4a8b...8fd Det krever en del lesing og også mye oppgaver i matematikk Anonymkode: 899db...d1c
Husholdning1 Skrevet 12. juli 2020 #5 Skrevet 12. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det krever en del lesing og også mye oppgaver i matematikk Anonymkode: 899db...d1c Hvis man har gått VGs elektro er man allerede vant med mye matematikk, det blir bare litt mer avansert ved høyere utdanning.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Hvis man har gått VGs elektro er man allerede vant med mye matematikk, det blir bare litt mer avansert ved høyere utdanning. Ja og? Jeg har ikke påstått noe annet. Men å tro man skal surfe igjennom ingeniørutdannelsen uten en innsats er ikke realistisk for de aller fleste Anonymkode: 899db...d1c
Husholdning1 Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja og? Jeg har ikke påstått noe annet. Men å tro man skal surfe igjennom ingeniørutdannelsen uten en innsats er ikke realistisk for de aller fleste Anonymkode: 899db...d1c Utfyllende informasjon.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 37 minutter siden, Husholdning1 said: Hvis man har gått VGs elektro er man allerede vant med mye matematikk, det blir bare litt mer avansert ved høyere utdanning. Matta fra elektro videregående kan ikke sammenlignes med matte på ingeniørstudie. En forelesning i Matte 1 eller 1000 kan inneholde mer pensum enn et helt semester på videregående yrkesfag. Jeg har gått y-veien fra å være tavlemontør til å bli ingeniør. Det var et hardt studie, men jeg kom meg igjennom med ståkarakterer og nyter godt av å være ettertraktet som ingeniør med mye praktisk erfaring. Jeg gikk riktignok fulltid ved en høyskole så jeg kjenner ikke til hverdagen ved en fagskole eller e-skole. Studiet krever god kontroll på matta siden det brukes mye avansert matte i linjefagene. Det var et meget tidskrevende studie, Noen innleveringer tok alle kvelder i en uke på å komme seg igjennom. Hadde fler perioder der vi satt på skolen 6-12 timer om dagen 7 dager i uka i flere måneder i strekk for å klare å fullføre de obligatoriske oppgavene. Anonymkode: b4666...ec3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 Jeg gikk teknisk fagskole i Bergen, gikk på elkraft og har fagbrev som elektriker. Det var enkelte fag som var tunge og måtte jobbes mye med, mens andre fag gikk mye lettere. Det er en del matematiske fag, men med fagbrev og erfaring fra elektro så kan man i de fleste tilfellene relatere oppgavene til noe konkret, det hjelper veldig. Veldig glad for at jeg gjorde det, nå får man jo studiepoeng for utdanningen og får lett jobb som ingeniør etterpå. Anonymkode: b6708...024 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor foregår denne skolen? På videregående? står det er i kuben videregående noe som høres rart ut? Anonymkode: b4a8b...8fd Kuben videregående er ikke som alle andre videregående da. De har flere tilbud for videreutdanning. Anonymkode: b6708...024
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #11 Skrevet 12. juli 2020 Jeg er fulltidsstudent på maskiningeniørlinja på teknisk fagskole, og jeg synes det er mer enn nok arbeid som fulltidsstudent. Det er mange i klassen som tilbringer mange ekstratimer på skolen for å komme igjennom alt, og jeg har i perioder sittet mange timer med tungt fagstoff og tunge innleveringer. Vi har en del tunge fag som krever mye innsats og forståelse for å oppnå grei karakter. Vil tro man dermed må studere mye selv hvis man bare går 2-3 dager i uka på skolen, selv om det ikke er helt samme fagområde. Anonymkode: 4ff28...666 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå