Gå til innhold

Finne en farsfigur i voksen alder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har innsett at jeg har problemer.. jeg har vokst opp med en fraværende men ekstremt kontrollerende og voldelig far. Jeg kommer enormt godt overens med kvinner, men menn derimot ikke like godt. Altså, jeg kommer jo ok overens med de - men jeg sliter med å "stole" på de..

Jeg har innsett at jeg trenger en mannlig relasjon, en person som kan vise meg hvordan en far egentlig skal være. Har hatt en elektriker hos meg to ganger, og jeg følte vi hadde en skikkelig "far datter"-connection. Det var enormt rart, men jeg merker at jeg trenger mer av det.......

Hvordan kan jeg finne dette? Merket at det var enormt sunt for meg.... Trenger virkelig gode mannlige relasjoner (uten at det er en kjæreste, nå i første omgang).....

Anonymkode: 0b635...f83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten 27 år, så er ikke akkurat barebare å finne en farsfigur/jobbe med dette problemet mitt....... Jeg er redd jeg vil være alene resten av livet hvis jeg ikke får dette til

AnonymBruker
Skrevet

Høres vanskelig ut. Hvem vil være far for en fremmed voksen dame? Tror du isåfall vil bli skuffet over at vedkommende vil vise seg å være interessert i noe annet.

Anonymkode: 77097...513

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres vanskelig ut. Hvem vil være far for en fremmed voksen dame? Tror du isåfall vil bli skuffet over at vedkommende vil vise seg å være interessert i noe annet.

Det er jo sant..... Så utrolig trist å tenke på at jeg vil være dømt til å være alene resten av livet pga. faren min, for det er faktisk sånn det føles og antakeligvis blir realiteten..... jeg har aldri helt klart det med gutter😟

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo sant..... Så utrolig trist å tenke på at jeg vil være dømt til å være alene resten av livet pga. faren min, for det er faktisk sånn det føles og antakeligvis blir realiteten..... jeg har aldri helt klart det med gutter😟

Ikke tenk at du er dømt til å være alene. Vi er mange som har vansker med å stole på menn. Selv hadde jeg en fantastisk far, men i voksen alder har jeg aldri møtt noen som har nådd ham til knærne. Så det å ha en god farsfigur betyr ikke nødvendigvis at man oppnår gode kjærlighetsrelasjoner til menn i voksen alder. Kan ikke samvær med mannlige kolleger, studiekompiser etc vise deg at det finnes snille gode menn? Kunne det hjelpe å finne noen å prate med om savnet ditt etter en god og trygg far? Håper du kan få bearbeidet dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør gå til en psykolog og snakke om dette. Kanskje helst en kvinnelig en...

Anonymkode: 3b577...b22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å savne noe man ikke fikk i barndommen. F.eks. en mor/far relasjon, at noen gir deg den type omsorg i voksen alder som du ikke fikk som barn. Å finne en "far" når du er såpass voksen vil nok være utfordrende. Mange menn kan fort få følelser for en ung kvinne som er interessert i jevnlig kontakt. Og skulle du være heldig å finne noen, er det ikke sikkert det fikser problemene dine heller. Å søke hjelp i form av en psykolog ville kanskje hjulpet deg med dine utfordringer når det kommer til menn.

Anonymkode: d7fe6...af1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har innsett at jeg har problemer.. jeg har vokst opp med en fraværende men ekstremt kontrollerende og voldelig far. Jeg kommer enormt godt overens med kvinner, men menn derimot ikke like godt. Altså, jeg kommer jo ok overens med de - men jeg sliter med å "stole" på de..

Jeg har innsett at jeg trenger en mannlig relasjon, en person som kan vise meg hvordan en far egentlig skal være. Har hatt en elektriker hos meg to ganger, og jeg følte vi hadde en skikkelig "far datter"-connection. Det var enormt rart, men jeg merker at jeg trenger mer av det.......

Hvordan kan jeg finne dette? Merket at det var enormt sunt for meg.... Trenger virkelig gode mannlige relasjoner (uten at det er en kjæreste, nå i første omgang).....

Mange finner seg jo det i sine partnere når man har hatt det slik. Jeg har heller bygd opp meg selv til å bli det jeg har trengt i andre. Blitt mer trygg på å være alene, lært meg diverse handy opplegg, alt for å ikke være avhengig av noen. 

Anonymkode: bacc6...ba2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått faren jeg aldri hadde gjennom en veldig flott svigerfar.

Anonymkode: ba641...7dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...