Kenelz Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Jeg hater når folk sier at man må være sammen med barnefar/mor for barnas skyld. Skjønner ikke folk at det er bedre å være separert med samværsordning enn å konstant ha konflikter foran barna? Ser stadig kommentarer her inne om at man tenker ikke på barna når man har lyst/nødt til å gå fra barnefar/mor pga ulike årsaker.. Flere som mener på det samme? 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Nei. Slutt å ha konflikter så barna hører eller ser, vær voksen. Anonymkode: 65fbf...eec 13
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Det er ikke alltid til barnets beste at foreldrene holder sammen, det vet jeg alt om. Da jeg var barn var mitt største ønske at foreldrene mine skilte seg.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Kommer jo an på barnet da. Synes barnet skal ha mye mer gehør enn det ofte har. At barnet kan bestemme hvem og hvor ofte det vil se foreldrene. Og at foreldrene ikke bor sammen hvis de ikke klarer å holde en god tone rundt barnet. Anonymkode: 3bb40...08d
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Man har da ikke nødvendigvis konstant konflikter foran barna selv om man ikke vil være kjærester lenger Anonymkode: e01ca...f58 4
Silva Pluvialis Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 5 minutter siden, Catalina Culès skrev: Det er ikke alltid til barnets beste at foreldrene holder sammen, det vet jeg alt om. Da jeg var barn var mitt største ønske at foreldrene mine skilte seg. Du er nok ikke den eneste med det ønsket, dessverre. Noen barn lever jo i et helvete mellom to foreldre i konstant konflikt. Da er det ikke rart at man ønsker at de skal skilles slik at hjemmet kan bli et rolig og trygt sted igjen. Man skal jo være trygg hjemme, og man blir jo ikke det hvis det er hyl, skrik og krangling hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 Jeg er akkurat i den posisjonen nå. Vurderer å gå fra mannen min, men er usikker på grunn av barnet. Vi har ikke store konflikter som barnet ser/hører, men merker at tonefallet ikke akkurat er bra. Jeg er selv fra en «ødelagt» familie og jeg hatet det. Alle flyttingene, nye kjærester å forholde seg til osv, og er nok derfor litt mer reservert. Anonymkode: 90cf3...c00 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Jeg tror dette utsagnet kommer av at en del par går for fort fram med barn osv og går fra hverandre når de bare er litt "lei" hverandre. Det er mye jobb å bevare følelser over tid, men det er fullt mulig, når man har den rette innstillingen og er kompatible. Folk som absolutt ikke passer sammen burde ikke fått barn så tidlig inn i forholdet, og de bør stå til ansvar for at de var dumme nok til å få det. Det er dårlig gjort mot barna å få dem når man ikke passer sammen som foreldre. Anonymkode: 4e46d...f3f 5
Brunello Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 13 minutter siden, Uatskillelig skrev: Du er nok ikke den eneste med det ønsket, dessverre. Noen barn lever jo i et helvete mellom to foreldre i konstant konflikt. Da er det ikke rart at man ønsker at de skal skilles slik at hjemmet kan bli et rolig og trygt sted igjen. Man skal jo være trygg hjemme, og man blir jo ikke det hvis det er hyl, skrik og krangling hele tiden. I mange tilfeller hadde egentlig barnets beste Vært at foreldrene hadde gitt det fra seg til egnede foreldre rett etter fødselen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er akkurat i den posisjonen nå. Vurderer å gå fra mannen min, men er usikker på grunn av barnet. Vi har ikke store konflikter som barnet ser/hører, men merker at tonefallet ikke akkurat er bra. Jeg er selv fra en «ødelagt» familie og jeg hatet det. Alle flyttingene, nye kjærester å forholde seg til osv, og er nok derfor litt mer reservert. Anonymkode: 90cf3...c00 Moren min følte det samme, men gikk ikke vekk fra far før alle barna var over 18. Ble veldig mye unødvendig drama og tenker det beste hadde vært om hun gikk fra han mye tidligere.. Jo eldre barna blir, jo verre er det for familien. Anonymkode: 0ca68...173
Silva Pluvialis Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 Akkurat nå, Brunello skrev: I mange tilfeller hadde egentlig barnets beste Vært at foreldrene hadde gitt det fra seg til egnede foreldre rett etter fødselen. Absolutt. En del barn blir jo hentet på fødestuen nå, og mange barn som skulle ha blitt hentet på fødestuen ble tatt ut alt for sent eller ikke i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Skrevet 11. juli 2020 Det er en risikofaktor for barn å ha skilte foreldre,men det også skadelig å leve i et hjem med store konflikter. Barnet blir oftest skadelidende uansett. Svært få av oss voksne ville satt pris på å flytte mellom to hjem, bli introdusert for nye partnere, stesøsken osv. Anonymkode: 19173...503 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 Så lenge de voksne har gjort en skikkelig innsats for å redde forholdet i form av terapi og behandling. Har sett alt for mange som har gått fra hverandre fordi de "ikke orket mer". Skiltes ikke som venner, der alle slag er tapt, men med mye bitterhet og sårhet, som det tar årevis å komme over. Anonymkode: 53e9b...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 Jeg og barnefar fungerte ikke sammen som par i det hele tatt. Vi kranglet ikke foran barnet, men det var i blant amper stemning. Vi valgte å gå hver for oss som venner. Hadde vi ventet lenger, tror jeg ikke vi kunne hatt god samværsordning og kommunikasjon som vi har nå. Det er verre for barnet (tro meg, jeg var det barnet og brevduen som ble sendt mellom foreldre som ikke klarte å så mye som sende sms). Anonymkode: c822c...68b 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #15 Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, Kenelz skrev: Jeg hater når folk sier at man må være sammen med barnefar/mor for barnas skyld. Skjønner ikke folk at det er bedre å være separert med samværsordning enn å konstant ha konflikter foran barna? Ser stadig kommentarer her inne om at man tenker ikke på barna når man har lyst/nødt til å gå fra barnefar/mor pga ulike årsaker.. Flere som mener på det samme? Hater når folk ikke orker å jobbe for forholdet og bare gir opp eller er egoistisk og tenker på seg selv og ikke barna. Men veldig bra for de som prøver og ikke det er noe å redde at de går videre og barna får det bedre. Ikke bra med krangling og skriking,burde søkt hjelp da begge to. Anonymkode: 51c2c...68a 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #16 Skrevet 11. juli 2020 Dette er mye mer komplekst enn du beskriver her. Noen ganger er det sikkert best for barnet/barna om foreldre skilles. Men for noen kompliserer dette barnas liv; to hjem, konstant flytting, potensielt nye steforeldre og stesøsken, flere familier og besteforeldre å forholde seg til.. Noen barn takler dette greit, for andre er det vanskelig. Har to venner som var skilsmissebarn, og de har opplevd det som vanskelig og vil nødig at deres egne barn skal oppleve det samme. Anonymkode: 3fcda...9a4 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #17 Skrevet 12. juli 2020 7 timer siden, Kenelz skrev: Jeg hater når folk sier at man må være sammen med barnefar/mor for barnas skyld. Skjønner ikke folk at det er bedre å være separert med samværsordning enn å konstant ha konflikter foran barna? Ser stadig kommentarer her inne om at man tenker ikke på barna når man har lyst/nødt til å gå fra barnefar/mor pga ulike årsaker.. Flere som mener på det samme? Heldigvis finnes det så mange bevis på at det der er feil. Selv kunne jeg ønske at mine foreldre skilte lag 10 år tidligere enn de gjorde. De gjorde ikke oss barna noen tjeneste ved å holde sammen. Anonymkode: bc722...298 1
Gjest BethD Skrevet 12. juli 2020 #18 Skrevet 12. juli 2020 Folk som sier det har ikke vært på andre siden. Ikke tenk på det!
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #19 Skrevet 12. juli 2020 Skulle ønske mine foreldre ble skilt da jeg var liten. De var separert en periode og det var fint på alle måter. Da mitt eget ekteskap røk, var jeg ingen god mor. Jeg var emosjonelt utslitt og slet med å gå inn døren hjemme. Så holdt meg mest mulig unna. Å ta valget om serarasjon var en lettelse. Anonymkode: 042da...efa 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #20 Skrevet 12. juli 2020 Jeg er glad mine ble skilt og forble venner... iallefall etter en stund. Å være mellommann mellom to umodne voksne er ikke noe å hige etter, det kan jeg skrive under på. Men verre med krangler osv. Anonymkode: 57261...c47 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå