Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken utdannelse har dere? Er det eventuelt noen her som vet hvilken vei man burde gå for å kunne bli saksbehandler? 

Anonymkode: b6e2a...b88

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utdannelse har dere? Er det eventuelt noen her som vet hvilken vei man burde gå for å kunne bli saksbehandler? 

sosionom, men andre utdannelser med bachelor er også mulig.

Anonymkode: 05457...499

Skrevet

Sosionom eller velferdsviter. Kjenner også noen barnevernspedagoger som jobber som saksbehandler. 

Skrevet (endret)

Som saksbehandler på Nav er alt å finne. Sosionomer (i stor grad, kanskje ikke så rart), økonomer, radiologer/graf, jurister, sykepleiere, ingeniører,  lærere,.. bachelor/master det går i altså, det eqr det som må til for å få foten innen for. I ekstremt få tilfeller også enkelte med fagbrev/diplom (men mye annen erfaring). I stor grad bare oppegående mennesker, selv om det finnes idioter over alt. 

Hilsen allvitende 

Endret av Rights
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er pedagog, og jobber sammen med alt fra sosionomer, vernepleiere, samfunnsvitere, til økonomer. Det kommer litt an på hva i Nav du ønsker å jobbe med. Det er forskjell på å veilede innbyggere på Nav kontaktsenter, og å jobbe i forvaltningen med ren saksbehandling. 

Anonymkode: 4411a...1a9

AnonymBruker
Skrevet

Siden du skriver saksbehandler antar jeg du ikke mener NAV Lokal der man stort sett er ansatt som veileder. Jeg har en ren saksbehandlerstilling og jobber i ytelseslinjen. Har selv master i rettsvitenskap (jurist). I ytelseslinjen er det som oftest krav om bachelor, og gjerne i juss eller økonomi, men jeg har også kolleger som er sosionomer, lærere og samfunnsvitere... Om du f. eks ønsker å jobbe i NAV Klageinstans må du være jurist. 

Anonymkode: e1954...1a2

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du skriver saksbehandler antar jeg du ikke mener NAV Lokal der man stort sett er ansatt som veileder. Jeg har en ren saksbehandlerstilling og jobber i ytelseslinjen. Har selv master i rettsvitenskap (jurist). I ytelseslinjen er det som oftest krav om bachelor, og gjerne i juss eller økonomi, men jeg har også kolleger som er sosionomer, lærere og samfunnsvitere... Om du f. eks ønsker å jobbe i NAV Klageinstans må du være jurist. 

Anonymkode: e1954...1a2

Ts her. Takk for svar! Det er jo i utgangspunktet saksbehandling jeg ønsker å jobbe med, men hadde ikke takket nei om jeg hadde fått en stilling som veileder. Vet du noe om hvilken utdannelse man burde ha for å bli veileder? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en master-grad i samfunnsvitenskap, og jobber som veileder og saksbehandler ved et lokalkontor.

Anonymkode: 40e65...0a5

AnonymBruker
Skrevet

Har en bachelor innen administrasjon/ledelse/samfunnsvitenskap. Jobber som veileder/saksbehandler ved et lokalkontor. Mine kolleger er primært sosionomer, lærere (inkludert barnehagelærer) og økonomer. I tillegg er flere av dem uten utdannelse utover videregående, men disse har jobbet i etaten i en mannsalder og er derfor omtrent uerstattelige. 

Anonymkode: 59865...d79

Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.7.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for svar! Det er jo i utgangspunktet saksbehandling jeg ønsker å jobbe med, men hadde ikke takket nei om jeg hadde fått en stilling som veileder. Vet du noe om hvilken utdannelse man burde ha for å bli veileder? 

På det NAV-kontoret jeg jobber ved har alle minimum bachelorgrad, men innenfor alle mulige fagområder. Det som er viktig for å få en fot innenfor er å vise at du kan jobbe med mennesker. 

Anonymkode: cfcdc...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...