AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Hvilken utdannelse har dere? Er det eventuelt noen her som vet hvilken vei man burde gå for å kunne bli saksbehandler? Anonymkode: b6e2a...b88
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken utdannelse har dere? Er det eventuelt noen her som vet hvilken vei man burde gå for å kunne bli saksbehandler? Anonymkode: b6e2a...b88 sosionom, men andre utdannelser med bachelor er også mulig. Anonymkode: 05457...499
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sosionom, men andre utdannelser med bachelor er også mulig. Anonymkode: 05457...499 edit: og selvsagt denne: https://www.studentum.no/skole/hogskolen-i-ostfold/arbeids-og-velferdsfag-bachelor-135330 Anonymkode: 05457...499
Wilma89 Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Sosionom eller velferdsviter. Kjenner også noen barnevernspedagoger som jobber som saksbehandler.
Rights Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 (endret) Som saksbehandler på Nav er alt å finne. Sosionomer (i stor grad, kanskje ikke så rart), økonomer, radiologer/graf, jurister, sykepleiere, ingeniører, lærere,.. bachelor/master det går i altså, det eqr det som må til for å få foten innen for. I ekstremt få tilfeller også enkelte med fagbrev/diplom (men mye annen erfaring). I stor grad bare oppegående mennesker, selv om det finnes idioter over alt. Hilsen allvitende Endret 11. juli 2020 av Rights
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Jeg er pedagog, og jobber sammen med alt fra sosionomer, vernepleiere, samfunnsvitere, til økonomer. Det kommer litt an på hva i Nav du ønsker å jobbe med. Det er forskjell på å veilede innbyggere på Nav kontaktsenter, og å jobbe i forvaltningen med ren saksbehandling. Anonymkode: 4411a...1a9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 Siden du skriver saksbehandler antar jeg du ikke mener NAV Lokal der man stort sett er ansatt som veileder. Jeg har en ren saksbehandlerstilling og jobber i ytelseslinjen. Har selv master i rettsvitenskap (jurist). I ytelseslinjen er det som oftest krav om bachelor, og gjerne i juss eller økonomi, men jeg har også kolleger som er sosionomer, lærere og samfunnsvitere... Om du f. eks ønsker å jobbe i NAV Klageinstans må du være jurist. Anonymkode: e1954...1a2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #8 Skrevet 12. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden du skriver saksbehandler antar jeg du ikke mener NAV Lokal der man stort sett er ansatt som veileder. Jeg har en ren saksbehandlerstilling og jobber i ytelseslinjen. Har selv master i rettsvitenskap (jurist). I ytelseslinjen er det som oftest krav om bachelor, og gjerne i juss eller økonomi, men jeg har også kolleger som er sosionomer, lærere og samfunnsvitere... Om du f. eks ønsker å jobbe i NAV Klageinstans må du være jurist. Anonymkode: e1954...1a2 Ts her. Takk for svar! Det er jo i utgangspunktet saksbehandling jeg ønsker å jobbe med, men hadde ikke takket nei om jeg hadde fått en stilling som veileder. Vet du noe om hvilken utdannelse man burde ha for å bli veileder? Anonymkode: b6e2a...b88
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 Jeg har en master-grad i samfunnsvitenskap, og jobber som veileder og saksbehandler ved et lokalkontor. Anonymkode: 40e65...0a5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 Har en bachelor innen administrasjon/ledelse/samfunnsvitenskap. Jobber som veileder/saksbehandler ved et lokalkontor. Mine kolleger er primært sosionomer, lærere (inkludert barnehagelærer) og økonomer. I tillegg er flere av dem uten utdannelse utover videregående, men disse har jobbet i etaten i en mannsalder og er derfor omtrent uerstattelige. Anonymkode: 59865...d79
Edie Skrevet 13. juli 2020 #11 Skrevet 13. juli 2020 Ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #12 Skrevet 13. juli 2020 På 12.7.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev: Ts her. Takk for svar! Det er jo i utgangspunktet saksbehandling jeg ønsker å jobbe med, men hadde ikke takket nei om jeg hadde fått en stilling som veileder. Vet du noe om hvilken utdannelse man burde ha for å bli veileder? Anonymkode: b6e2a...b88 På det NAV-kontoret jeg jobber ved har alle minimum bachelorgrad, men innenfor alle mulige fagområder. Det som er viktig for å få en fot innenfor er å vise at du kan jobbe med mennesker. Anonymkode: cfcdc...2bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå