Gå til innhold

Hvorfor går det så bra i Norge når 'alle gir faen'?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor går smitten i land hvor viruset har etablert seg ned, uavhengig av tiltak? Hvorfor går det så bra i Norge nå som ALLE DRITER I TILTAKENE OG GIR FAEN? 

Bare spør. 

Orker ikke å få høre at det går bra pga alle tiltakene, for ifølge den gemene hop så driter alle i tiltakene og har sånn ca alltid gjort det. 

Anonymkode: ec35e...22c

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Liten befolkning. Folk bor ikke så tett. Mange har hager så de trenger ikke klumpe seg sammen i offentlige parker. Store uteområder. Og 100 andre grunner. 

Anonymkode: 3255a...995

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra at alle driter ikke i tiltakene. De som gjør det blir blåst opp over alle aviser.

De som er vettige skrives det ikke om.

Anonymkode: feffd...5a0

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det fortsatt er nok folk som ikke gir faen, på grunn av befolkningstetthet (lavere i Norge), stort sett ikke antibiotikareistens, man klarte å stenge ned i tide i mars (selv om det var på håret), generelt grei folkehelse i det minste, man åpnet ikke opp like tidlig som EU gjorde osv. Det er mange faktorer. 

Anonymkode: cf58d...5f7

• Liker 19
Skrevet (endret)

Skjønner ikke helt hva du snakker om... Mulig det drites i i Oslo... Bor i liten kommune nordpå, kun hatt to smittetilfeller, men her er de aller fleste veldig nøye med håndvask og avstandsregel. Flinke i butikkene, og få arrangement som samler mange. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er mest her på kg man får høre at alle folk gir blaffen. Samtidig er det veldig lite smitte i samfunnet, og da sprer det seg jo ikke så mye uansett. Folk kan gi så mye blaffen de viil så lenge ingen av dem har korona. 

Anonymkode: 7a886...824

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Liten befolkning, penger til at de som må kan tilpasse seg, genrell frisk befolkning, god hygiene og god informasjons flytt. 

Anonymkode: 47bfe...a48

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Snabeltann skrev:

Skjønner ikke helt h a du snakker om... Mulig det drites i i Oslo... Bor i liten kommune nordpå, kun hatt to smittetilfeller, men her er de aller fleste veldig nøye med håndvask og avstandsregel. Flinke i butikkene, og få arrangement som samler mange. 

Nei, jeg ser heller ingen av de som driter i tiltakene annet enn i VG hvor folk er sure fordi det ikke er metersoppmerking i bjørneparken, ikke er god nok avstand på ferger og de ikke finner antibacmaskinen. 

Har inntrykk av at de fleste her har en naturlig oppførsel. Er totalt 40 smittet og friskmeldt her. 

Anonymkode: ec35e...22c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De fleste gir faktisk ikke faen. Et lite mindretall gjør det, og det er disse det skrives og bitches om. Men alle jeg kjenner overholder generell smittevern. Kjenner ingen som skal til utlandet i sommer feks. Noen av oss har dratt til byen for å gå på restaurant eller ta en utepils, men vi respekterer alle avstand og alle stedene har tiltak de må følge. 

Her hvor jeg bor har vi hatt ett smittetilfelle siden april, og denne hadde isolert seg som anbefalt etter innreise og dermed ikke smittet noen. 

Anonymkode: 0f296...ac2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

De fleste gir faktisk ikke faen. Et lite mindretall gjør det, og det er disse det skrives og bitches om. Men alle jeg kjenner overholder generell smittevern. Kjenner ingen som skal til utlandet i sommer feks. Noen av oss har dratt til byen for å gå på restaurant eller ta en utepils, men vi respekterer alle avstand og alle stedene har tiltak de må følge. 

Her hvor jeg bor har vi hatt ett smittetilfelle siden april, og denne hadde isolert seg som anbefalt etter innreise og dermed ikke smittet noen. 

Nå som reisereglene er endret er ikke det å reise til utlandet å "gi faen", så da trenger man ikke bitche om det mer. Men mange som allerede gjør det, ser jeg. 

Anonymkode: 7a886...824

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner lever noenlunde som normalt, inkludert å klemme vennene sine. Men reiser ikke til utlandet, drar ikke på byen eller på konserter, drar ikke på stranda eller parker i Oslo (andre steder kan man fint dra på stranden, der ligger vi nemlig ikke oppå hverandre), man vasker hendene og bruker håndsprit, og holder seg unna andre om man er forkjølet.

Å holde minimum en meters avstand til mennesker man ikke kjenner er jo bare superdigg! 

Anonymkode: 2e0f9...89a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste jeg kjenner lever noenlunde som normalt, inkludert å klemme vennene sine. Men reiser ikke til utlandet, drar ikke på byen eller på konserter, drar ikke på stranda eller parker i Oslo (andre steder kan man fint dra på stranden, der ligger vi nemlig ikke oppå hverandre), man vasker hendene og bruker håndsprit, og holder seg unna andre om man er forkjølet.

Å holde minimum en meters avstand til mennesker man ikke kjenner er jo bare superdigg! 

Stusser over at det er «nok». Ut fra alt vi Jar fått innprenta om smittefarlighet og strenge regler skulle man jo ikke tro at sunn fornuft som det holder?

Anonymkode: 8fe11...305

• Liker 3
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint dra til utlandet, på konsert, stranda og parker og allikevel følge alt av råd og smittevern ute å bli bitchet. Å tro noe annet er å være hysterisk. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Man kan fint dra til utlandet, på konsert, stranda og parker og allikevel følge alt av råd og smittevern ute å bli bitchet. Å tro noe annet er å være hysterisk. 

Men de fleste omgås jo venner og familie ganske normalt nå, dvs holder ikke avstand og vasker/spriter seg ikke mellom hver ting de tar på osv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her på Sørlandet gir folk faen, spesielt alle turistene. De fleste er nøye med å ta litt Antibac når de går inn i butikken, men veldig få overholder avstand, det hostes med åpen munn, det er spytting på gata, lite kontroll på unger, trengsel. 

Jeg har bestemt meg for å begynne å bruke munnbind på butikken. 

Jeg vet ikke hvorfor det går så bra i Norge, sannsynligvis fordi smittetallene var lave fra før, altså færre som kunne smitte, kombinert med litt flaks. Men det føltes tryggere å gå i butikken i april enn nå. 

Anonymkode: b34ef...c2d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vi kommer nok til å skjerpe oss når vi kommer opp i 100 nysmittede om dagen pga importsmitte i september. 

Anonymkode: 083c4...25d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer nok til å skjerpe oss når vi kommer opp i 100 nysmittede om dagen pga importsmitte i september. 

Anonymkode: 083c4...25d

Tror det går greit. De fleste landene det skal reises til har strengere restriksjoner enn oss samt munnbindplikt. Dersom folk oppfører seg fornuftig på flyplassene, da.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stusser over at det er «nok». Ut fra alt vi Jar fått innprenta om smittefarlighet og strenge regler skulle man jo ikke tro at sunn fornuft som det holder?

FHI mener R var under 1 allerede før de strengeste tiltakene ble innført, så hvis de har rett i det, så er det faktisk nok.

Anonymkode: e979c...5d1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Gjeste mann skrev:

Ja, rimeligvis, for de som bitcher er jo ikke på slike steder 😀
Med mindre man faller for fristelsen til å legge ut bilde på FB....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det går greit. De fleste landene det skal reises til har strengere restriksjoner enn oss samt munnbindplikt. Dersom folk oppfører seg fornuftig på flyplassene, da.

Nå er det jo også litt opp til flyplassene også da, å organisere det slik at det er *mulig* å holde avstand.....De legger jo ellers opp til velfig mange og lange køer i normale tider, hvor skal en egentlig gjøre av seg?
Men hvis de kjører full bemanning om dagen burde det gå greit på Gardermoen iallfall med ny stor terminal og bare en brøkdel av normal trafikk.

• Liker 1
  • Opprett ny...