Apple- Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Mobilen min er straks fire år gammel, altså godt innenfor hvis jeg kan bruke 5-årsregelen. Nå er batteriet (ganske plutselig) skikkelig dårlig, og den gir selv beskjed om at den trenger nytt batteri. Jeg forventer at en såpass dyr mobil (underkant av 7000) har et batteri som holder i mer enn fire år, jeg er bare redd for at jeg skal få ‘slitedel’ el. lignende slengt mot meg når jeg prøver meg på reklamasjon. Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaring eller kjenner til en presedens på dette?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Jeg fikk ikke på en som var to år gammel, så lykke til med det. Nå er det jo mange uavhengige reparasjonssteder som tilbyr batteribytte for noen hundrelapper. Spar energi og gå heller dit. Anonymkode: 20498...ceb
Apple- Skrevet 11. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2020 Hadde du også en iPhone? Hva argumenterte de med da du spurte?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Man kan vel ikke klage på batteri etter så lang tid. Det er jo vanlig slitasje. Anonymkode: d98d6...456 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 De har et magisk tall for hvor mange ladesykluser batteriet skal tåle før det blir dårlig. Og dette kan bare de se på «disgnostikken». Tilfeldigvis da jeg klagde hadde det akkurat tippet over (ca. 2 år gammel). Siden din sier fra at det trenger nytt batteri er du nok over grensa for reklamasjon av batteri dessverre. Fire år i teknologiverdenen er veldig lenge har jeg blitt fortalt. Det går an å bytte batteri da. Anonymkode: 927d2...518 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Mener å huske fra jeg jobbet med data at batteriene hadde kortere garanti enn resten Anonymkode: b56fa...f8f
Apple- Skrevet 11. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 11. juli 2020 Hmmm, har aldri hatt dette problemet før, og jeg har alltid mobilene mine lenge Er det virkelig vanlig og bare noe å forvente at batteriet bare plutselig gir seg etter mindre enn fire år?? Mange av dere andre som har opplevd det?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Det er opp til 2 års reklamasjonsrett på batteriet men siden det er Apple så er det bare å glemme reklamasjon eller reparasjon, produktene fra Apple har en bestemt levetid for kunden må kjøpe nytt. Enkelte epler er råtne og man betaler premium for et medium produkt. Anonymkode: d2471...860 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 Apple - og du håper å kunne reklamere på er batteri som snart er 5 - FEM - år?? Enkelt sagt: glem det. Anonymkode: fd15c...a42 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 4 timer siden, Apple- skrev: Mobilen min er straks fire år gammel, altså godt innenfor hvis jeg kan bruke 5-årsregelen. Nå er batteriet (ganske plutselig) skikkelig dårlig, og den gir selv beskjed om at den trenger nytt batteri. Jeg forventer at en såpass dyr mobil (underkant av 7000) har et batteri som holder i mer enn fire år, jeg er bare redd for at jeg skal få ‘slitedel’ el. lignende slengt mot meg når jeg prøver meg på reklamasjon. Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaring eller kjenner til en presedens på dette? https://www.pengenytt.no/fa-vet-at-de-har-fem-ars-reklamasjonsfrist-pa-mobilen/ Anonymkode: c79fd...f1a
Apple- Skrevet 11. juli 2020 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2020 Jeg skjønner at jeg muligens har vært heldig tidligere Har alltid hatt mobilene mine i mange år, har aldri opplevd dette før. Ok, så null reklamasjon på meg. Så hva nå? Applebutikken? Noe annet sted?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 Batteri nei. Men om det er noe galt med telefonen så ja. Fikk en ny iPhone da min på 2,5 ble koko. Anonymkode: 3e8c1...2bc
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 4 hours ago, Apple- said: Mobilen min er straks fire år gammel, altså godt innenfor hvis jeg kan bruke 5-årsregelen. Nå er batteriet (ganske plutselig) skikkelig dårlig, og den gir selv beskjed om at den trenger nytt batteri. Jeg forventer at en såpass dyr mobil (underkant av 7000) har et batteri som holder i mer enn fire år, jeg er bare redd for at jeg skal få ‘slitedel’ el. lignende slengt mot meg når jeg prøver meg på reklamasjon. Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaring eller kjenner til en presedens på dette? Så lenge det går an å bytte batteri på telefonen så har det vel ikke noe å si hvor dyr telefonen var? Anonymkode: 2ef3a...ddf 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #15 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, Apple- skrev: Jeg skjønner at jeg muligens har vært heldig tidligere Har alltid hatt mobilene mine i mange år, har aldri opplevd dette før. Ok, så null reklamasjon på meg. Så hva nå? Applebutikken? Noe annet sted? Bestill time til batteribytte på Eplehuset hvis du har det i nærheten. Anonymkode: 3e8c1...2bc
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #16 Skrevet 11. juli 2020 Apple er kjent for å gjør det slik at batterier blir plutselig dårligere etter oppdateringer slik du ender opp å kjøpe en ny telefon. Anonymkode: 5f17b...3bd 2
tussi84 Skrevet 11. juli 2020 #17 Skrevet 11. juli 2020 Batterier på smart telefoner uansett om det er IPhone, Samsung, eller HTC osv har ikke mer enn forventet levetid på rundt maks to til tre år.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #18 Skrevet 11. juli 2020 Du får bytte den inn til en nyere modell. Med litt flaks så får du kanskje noen få hundrelapper i byttepris for den gamle. Anonymkode: ded47...e90
Apple- Skrevet 11. juli 2020 Forfatter #19 Skrevet 11. juli 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bestill time til batteribytte på Eplehuset hvis du har det i nærheten. Anonymkode: 3e8c1...2bc Har det her i nærheten. Noen formening om hva det kan koste?
Apple- Skrevet 11. juli 2020 Forfatter #20 Skrevet 11. juli 2020 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får bytte den inn til en nyere modell. Med litt flaks så får du kanskje noen få hundrelapper i byttepris for den gamle. Anonymkode: ded47...e90 Overhode ikke aktuelt, har ikke råd. Den ‘gamle’ jeg har nå er jo uansett ubrukelig uten nytt batteri... Endret 11. juli 2020 av Apple- Leif
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå