Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobilen min er straks fire år gammel, altså godt innenfor hvis jeg kan bruke 5-årsregelen. Nå er batteriet (ganske plutselig) skikkelig dårlig, og den gir selv beskjed om at den trenger nytt batteri. 

Jeg forventer at en såpass dyr mobil (underkant av 7000) har et batteri som holder i mer enn fire år, jeg er bare redd for at jeg skal få ‘slitedel’ el. lignende slengt mot meg når jeg prøver meg på reklamasjon. Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaring eller kjenner til en presedens på dette?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke på en som var to år gammel, så lykke til med det. 
Nå er det jo mange uavhengige reparasjonssteder som tilbyr batteribytte for noen hundrelapper. Spar energi og gå heller dit. 

Anonymkode: 20498...ceb

Skrevet

Hadde du også en iPhone? Hva argumenterte de med da du spurte?

AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel ikke klage på batteri etter så lang tid. Det er jo vanlig slitasje.

Anonymkode: d98d6...456

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De har et magisk tall for hvor mange ladesykluser batteriet skal tåle før det blir dårlig. Og dette kan bare de se på «disgnostikken». Tilfeldigvis da jeg klagde hadde det akkurat tippet over (ca. 2 år gammel). Siden din sier fra at det trenger nytt batteri er du nok over grensa for reklamasjon av batteri dessverre. Fire år i teknologiverdenen er veldig lenge har jeg blitt fortalt. Det går an å bytte batteri da. 

Anonymkode: 927d2...518

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener å huske fra jeg jobbet med data at batteriene hadde kortere garanti enn resten

Anonymkode: b56fa...f8f

Skrevet

Hmmm, har aldri hatt dette problemet før, og jeg har alltid mobilene mine lenge :riste:

Er det virkelig vanlig og bare noe å forvente at batteriet bare plutselig gir seg etter mindre enn fire år??  Mange av dere andre som har opplevd det?

AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til 2 års reklamasjonsrett på batteriet men siden det er Apple så er det bare å glemme reklamasjon eller reparasjon, produktene fra Apple har en bestemt levetid for kunden må kjøpe nytt.

Enkelte epler er råtne og man betaler premium for et medium produkt. 

Anonymkode: d2471...860

• Liker 5
Skrevet

Beklager, men batterier er forbruksvare. 

AnonymBruker
Skrevet

Apple - og du håper å kunne reklamere på er batteri som snart er 5 - FEM - år??

Enkelt sagt: glem det. 

Anonymkode: fd15c...a42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Apple- skrev:

Mobilen min er straks fire år gammel, altså godt innenfor hvis jeg kan bruke 5-årsregelen. Nå er batteriet (ganske plutselig) skikkelig dårlig, og den gir selv beskjed om at den trenger nytt batteri. 

Jeg forventer at en såpass dyr mobil (underkant av 7000) har et batteri som holder i mer enn fire år, jeg er bare redd for at jeg skal få ‘slitedel’ el. lignende slengt mot meg når jeg prøver meg på reklamasjon. Jeg lurer derfor på om noen har noen erfaring eller kjenner til en presedens på dette?

https://www.pengenytt.no/fa-vet-at-de-har-fem-ars-reklamasjonsfrist-pa-mobilen/

Anonymkode: c79fd...f1a

Skrevet

Jeg skjønner at jeg muligens har vært heldig tidligere :ler: Har alltid hatt mobilene mine i mange år, har aldri opplevd dette før. 

Ok, så null reklamasjon på meg. Så hva nå? Applebutikken? Noe annet sted?

AnonymBruker
Skrevet

Batteri nei. Men om det er noe galt med telefonen så ja. Fikk en ny iPhone da min på 2,5 ble koko. 

Anonymkode: 3e8c1...2bc

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Apple- said:

Så lenge det går an å bytte batteri på telefonen så har det vel ikke noe å si hvor dyr telefonen var?  

Anonymkode: 2ef3a...ddf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apple- skrev:

Jeg skjønner at jeg muligens har vært heldig tidligere :ler: Har alltid hatt mobilene mine i mange år, har aldri opplevd dette før. 

Ok, så null reklamasjon på meg. Så hva nå? Applebutikken? Noe annet sted?

Bestill time til batteribytte på Eplehuset hvis du har det i nærheten. 

AnonymBruker
Skrevet

Apple er kjent for å gjør det slik at batterier blir plutselig dårligere etter oppdateringer slik du ender opp å kjøpe en ny telefon. 

Anonymkode: 5f17b...3bd

• Liker 2
Skrevet

Batterier på smart telefoner uansett om det er IPhone, Samsung, eller HTC osv  har ikke mer enn forventet levetid på rundt maks to til tre år.  

AnonymBruker
Skrevet

Du får bytte den inn til en nyere modell. Med litt flaks så får du kanskje noen få hundrelapper i byttepris for den gamle.

Anonymkode: ded47...e90

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestill time til batteribytte på Eplehuset hvis du har det i nærheten. 

Har det her i nærheten. Noen formening om hva det kan koste? 

Skrevet (endret)
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får bytte den inn til en nyere modell. Med litt flaks så får du kanskje noen få hundrelapper i byttepris for den gamle.

Anonymkode: ded47...e90

Overhode ikke aktuelt, har ikke råd. Den ‘gamle’ jeg har nå er jo uansett ubrukelig uten nytt batteri...

Endret av Apple-
Leif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...