AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/wPwlxL/norgesferie-er-oppskrytt Så er Sarromaa ute med et innlegg igjen. Denne gangen over hvor forferdelig Norge er når en skal ta ferie. Maten er dårlig, alt er dyrt, været elendig og folk sure. Med i Finland er visstnok alt så mye bedre! Sitat Det jeg var mest redd for under coronaen var ikke smitte, men at det ikke ville bli ordentlig sommerferie i år. Og med ordentlig ferie mente jeg slett ikke norgesferie. Sørlandet ikke bare skuffet meg, men sviktet meg totalt. Så fort jeg hadde passert fylkesgrensen fra gamle Telemark, var det bare grått og vått. Alt det ferierende må ha i Norge er sabla dyrt. Min norske venninne i Tyskland mente også at Italia, Hellas og Frankrike hadde mer å by på i form av kultur, historie og ikke minst kulinariske opplevelser enn Norge. Jeg er langt på vei enig. «For meg handler ferie også om å lære nye kulturer å kjenne. Mitt inntrykk er at nordmenn ikke er så interessert i det. Når de er på de mest spennende steder i andre land, går de alltid på Hard Rock Café». Det er faktisk litt mindre vær i Finland enn i Norge, og ferien dypt i de finske skogene med de tusen sjøene er ikke fullt så kostbart. Jeg slipper å ta med eget kjøleskap. Anonymkode: e35fa...efd 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Ikke at dette var noen høydare av et innlegg, men jeg synes nå det er mest underholdende å se hvor sure og irriterte mange nordmenn blir hver gang hun ikke skriver om at Norge er et vakkert land og verdens beste i alt. Anonymkode: 2d380...572 24
Gjest Albbas Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Finland er et veldig fint ferieland, spesielt for barnefamilier. Mye moro å oppleve. Men det slår ikke norsk natur. Liker man ikke vær og natur skjønner jeg godt at norgesferie er oppskrytt. 🤷♀️ Klarer ikke å la meg provosere av henne.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Med tanke på hvor mye hun tydeligvis hater Norge, er det rart hun ikke flytter tilbake til Finland. Anonymkode: 00fbe...449 34
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Stemmer, det. Vi har vært på Finlandsferie for første gang i år, faktisk, og det var veldig hyggelig. Anonymkode: cd8db...87c 5
SPOCA Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 (endret) Denne regla har vi hørt før. Dama lever jo av å være misfornøyd og erte oss nordmenn. Det er så åpenbart skrevet for å provosere. Det jeg spør meg selv om, etter hvert innlegg/kronikk hun skriver: hvorfor gidder hun å bo i et land hun åpenbart er så misfornøyd med? Hvis Finland er så flott, hvorfor ikke flytte tilbake? Endret 11. juli 2020 av SPOCA 25
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med tanke på hvor mye hun tydeligvis hater Norge, er det rart hun ikke flytter tilbake til Finland. Anonymkode: 00fbe...449 Moro hvordan mange mistolker kritikken hennes som hat. Jeg synes ofte hun peker på mye riktig. Men nordmenn blir jo så butthurt. Virker som de fortsatt vil ha det som i gamle dager, da det å intervjue en kjendis på besøk i Norge gikk ut på å få dem til å rose Norge og si noe på norsk. Anonymkode: 2d380...572 13
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke at dette var noen høydare av et innlegg, men jeg synes nå det er mest underholdende å se hvor sure og irriterte mange nordmenn blir hver gang hun ikke skriver om at Norge er et vakkert land og verdens beste i alt. Anonymkode: 2d380...572 Det er kjedelig forutsigbart. Btw tror jeg ikke de tusen sjøers land er helt myggfritt... Anonymkode: a8407...070 9
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 Hun har mange på kg som er enig med henne forresten. Det er en tråd gående og hvor kjipt det er å feriere i Norge denne sommeren. Anonymkode: 2d380...572 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 Er helt enig med Sanna. Vi hadde vår siste norgesferie for noen år siden. Norge er et fint land, men det er begrensa hvor spennende det er. Anonymkode: 648c9...135 3
Honey Dew Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 Hun har jo lov til å mene det hun sier. Selv er jeg nordmann på min hals, men jeg klarer ikke å se hva som er så fantastisk med den norske naturen, fjorder og fjell. Jeg har aldri skjønt det. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, Honey Dew skrev: Hun har jo lov til å mene det hun sier. Selv er jeg nordmann på min hals, men jeg klarer ikke å se hva som er så fantastisk med den norske naturen, fjorder og fjell. Jeg har aldri skjønt det. Man må kanskje være fra utlandet for å forstå det. Spanjoler tenker nok det samme om Spania som du tenker om Norge. Anonymkode: 00fbe...449 5
Honey Dew Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man må kanskje være fra utlandet for å forstå det. Spanjoler tenker nok det samme om Spania som du tenker om Norge. Anonymkode: 00fbe...449 Til og med de fleste nordmenn synes naturen i Norge er fantastisk. Jeg klarer ikke å se det. Hva er det som er så bra med trær, fjorder og fjell? 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 Denne gangen ble jeg faktisk i litt godt humør av innlegget hennes. Fordi jeg kom til å tenke på at vi kunne hatt det verre, vi kunne vært stuck i Finland istedenfor Norge. 😄 Hvis Finlandsferie var eneste mulighet i flere år, tror jeg at jeg hadde endt opp som mange i finsk fjernsynsteater. I et rep på låven. Anonymkode: c4a21...2fe 13
Søgni Skrevet 11. juli 2020 #15 Skrevet 11. juli 2020 Hun provoserer meg ikke, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor denne dama får såpass mye plass i samfunnsdebatten, som det hun faktisk får. Ikke er det hun kommer med særlig spennende, ikke er det nye perspektiver på ting som setter tankene i gang, og ikke er det særlig interessant å høre fra henne heller. I tillegg mistenker jeg at hun tror hun er kvikk og kjapp i replikken og flink til å spisse et poeng, mens jeg oppfatter henne som masete, sytete og tidvis ekstremt nedlatende. Ser man navnet eller bildet hennes i nettavisene, så vet man at det er noe "Jeg kommer fra Finland, og her er en rekke ting jeg dermed er autoritet på i kraft av det, som Norge suger på. Ferdig snakka fordi at Finland". 36
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #16 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis Finlandsferie var eneste mulighet i flere år, tror jeg at jeg hadde endt opp som mange i finsk fjernsynsteater. I et rep på låven. 😂 «Ja, nu har Vårherre tagit hem Pekka till sig med lasso» Anonymkode: 2d380...572 11
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #17 Skrevet 11. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Denne gangen ble jeg faktisk i litt godt humør av innlegget hennes. Fordi jeg kom til å tenke på at vi kunne hatt det verre, vi kunne vært stuck i Finland istedenfor Norge. 😄 Hvis Finlandsferie var eneste mulighet i flere år, tror jeg at jeg hadde endt opp som mange i finsk fjernsynsteater. I et rep på låven. Anonymkode: c4a21...2fe Full av myggstikk. Anonymkode: a8407...070 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #18 Skrevet 11. juli 2020 7 minutter siden, Søgni skrev: Hun provoserer meg ikke, men jeg fatter og begriper ikke hvorfor denne dama får såpass mye plass i samfunnsdebatten, som det hun faktisk får. Ikke er det hun kommer med særlig spennende, ikke er det nye perspektiver på ting som setter tankene i gang, og ikke er det særlig interessant å høre fra henne heller. I tillegg mistenker jeg at hun tror hun er kvikk og kjapp i replikken og flink til å spisse et poeng, mens jeg oppfatter henne som masete, sytete og tidvis ekstremt nedlatende. Ser man navnet eller bildet hennes i nettavisene, så vet man at det er noe "Jeg kommer fra Finland, og her er en rekke ting jeg dermed er autoritet på i kraft av det, som Norge suger på. Ferdig snakka fordi at Finland". Enig i dette. I tillegg virker det for meg noe bortskjemt over å skrive at man syntes det er dyrt i Norge, mens man i neste åndedrag skriver at man ikke har jobbet det siste året. Det er klart at det er dyrt for ganske mange å reise da. I det minste får man arbeidsledighetspenger i Norge, noe man ikke får i svært mange av verdens land. Så kan hun jo spørre seg hvorfor det er et høyere kostnadsnivå i Norge enn i mange andre land (svaret er en omfattende velferdsstat som nettopp er den som tilbyr bla. dagpenger). Anonymkode: bc038...290 14
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #19 Skrevet 11. juli 2020 Jeg syns det er herlig forfriskende med noen som tør å ironisere og pirke litt i den norske nasjonalromantikken. Anonymkode: 807a9...a75 15
Honey Dew Skrevet 11. juli 2020 #20 Skrevet 11. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er herlig forfriskende med noen som tør å ironisere og pirke litt i den norske nasjonalromantikken. Anonymkode: 807a9...a75 Jeg også. Vi nordmenn er altfor selvhøytidelige. 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå