Gå til innhold

Blir taxisjåfører sure om man bestiller en kort tur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det sånn man liksom ikke skal gjøre? Er snakk om 4 km 

Anonymkode: c8255...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd det iallefall. Fordi de står i kø og mister en potensielt dyrere tur for å kjøre en kort tur.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje, nettopp fordi de kan gå glipp av en mer lukrativ tur. Men det er ingen "minimumsgrense" for når man har "lov" til å ta drosje, så om de har folkeskikk holder de kjeft og kjører deg dit du skal med et smil. :) 

Anonymkode: 674ed...1c9

• Liker 3
Skrevet

Om de blir det så får de bare bli sure. Er ikke noe jeg bryr meg om.

Men nå har jeg bare tatt taxi 3 ganger dette årtusen.

• Liker 1
Skrevet

Vet du, da får de bare bli sure... jeg betaler for en tjeneste og jeg forventer å få den uansett om jeg skal langt eller kort. 

• Liker 5
Skrevet

Ingen sure miner når jeg tok taxi hjemmefra til togstasjonen (ca 4 min kjøring). Hadde tung trillekoffert og en sekk + vonde legger så hadde ikke så mye valg! 

• Liker 1
Skrevet

Null stress her. Måtte ta taxi for å kjøre hjem en steintung pakke fra Elkjop. 1,4 km gikk greit det ^^, 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sånn man liksom ikke skal gjøre? Er snakk om 4 km 

Anonymkode: c8255...a0e

Kommer helt an på turen

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev:

Kommer helt an på turen

kommer sikkert an på tidspunkt også. om det er en lørdagskveld så har de sikker masse andre tilbud. 

Anonymkode: 14902...d3f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

kommer sikkert an på tidspunkt også. om det er en lørdagskveld så har de sikker masse andre tilbud. 

Anonymkode: 14902...d3f

På en lørdagskveld er slike turer faktisk litt gull, spesielt om det er i et område med mye turer. Siden en får god km og pga minstepris får greit betalt for turen.

Og for de som lurer så får ikke sjåføren det som står på taxtameteret.

AnonymBruker
Skrevet

I følge mannen (som har kjørt taxi i mange år), så er korte turer helt greit å bestille. Hvis sjåføren blir sur pga det, er han/hun veldig uprofesjonell.

Anonymkode: 223c7...78c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da får de bare bli sure. Jeg har en skade i beina som gjør at det blir særdeles smertefullt å gå for langt. Så hver gang jeg skal på togstasjonen (1 km) så må jeg ta en taxi. De har ingen kunnskap om hvorfor folk må ha taxi på korte turer, og jeg har ingen behov for å forklare det. 

Anonymkode: d578a...f16

AnonymBruker
Skrevet

Hvis noen oppfører seg dårlig i et serviceyrke så bør man melde i fra. Ellers er man bare med på å lage flere slike problemer for andre i fremtiden.

Anonymkode: 134b2...b18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

4km er jo ganske langt, blir det sett på som en kort tur? I byene er det jo ofte kortere avstand på taxituren, og på bygda likeså syns nå jeg -har selv bodd slik at det er noen km til bussen, og når det noe viktig eller vi har vært syke f.eks, så har vi ringt taxi for å rekke bussen rett og slett. 

Anonymkode: d7c75...f5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Taxiene har uansett en minstepris. En pris du uansett må betale, hvis du skal en kort tur. Så de må bare holde kjeft. Etter turen, kan de få inn nye kunder. Selv unngår jeg taxi, fordi det er så vanvittig dyrt. Endte selv opp med nesten 700kr på et kvarter, fordi jeg skulle til flyplassen en gang.

Det gikk ikke buss til sentrum så tidlig, og jeg kunne ikke som kvinne gå alene i gatene ned til byen med trillekoffert. Så da ble det taxi. Tok taxien helt fram da. Hadde ikke tatt taxi til bussen for å spare noen få hundrelapper. Det hadde bare vært teit. Men hadde en fin tur da. Taxi er greit for å rekke viktige ting, men å bruke det til vanlig, hadde jeg ikke gjort.

Anonymkode: 4c9a2...0e8

Skrevet

Jeg har kjørt taxi for noen år siden.

En tur er en tur.

Korteste jeg hadde var 250 meter.

Korte turer er helt greit, fire km er vel en gjennomsnittlig tur.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kjøre akkurat hvor langt eller kort du vil. Blir sjåføren sur, er det hans problem. 

Anonymkode: bed09...332

AnonymBruker
Skrevet

F.eks fra Gardermoen til Jessheim er det visstnok mange sjåfører som ikke vil kjøre den strekningen. De får jo klart myyye mer igjen for en til Oslo, eller lengre. Om det er blitt rydda opp i vet jeg ikke, men de har i alle fall IKKE lov til å nekte korte turer.

Anonymkode: 4f68d...49f

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd sur sjåfør ved kort-tur. Ikke tvil han var sur. Sa rett ut at det var skikkelig dri med så kort tur når han hadde venta så lenge. Jævlig kjip da jeg tar taxi når jeg har for mye angst for kollektivtrafikk.

Men har tatt myyyye taxi og som sagt opplevd det den ene gangen

Anonymkode: 2af6b...8f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...