AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Heihei, Jeg ser at på universitetet mitt står det at forelesningen vil bli digital med noe oppmøte. Hvordan tror dere det blir? Tror dere man vil se medelever hver dag? Er redd for å bli ensom, jeg..... Anonymkode: c9077...3cf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Kommer nok helt an på smittesituasjonen over sommeren. Regner med oppmøte som hovedregel, men blir det økt smitte går det nok over til digital undervisning. Det blir mindre faddergrupper og arrangementer for nye studenter. Anonymkode: f7bf6...2da
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Tror det kommer mye an på hva du studerer og hvor. Jeg jobber på et ganske lite universitet med relativt små klasser. Vi planlegger å ha mest mulig fysisk undervisning til høsten. Førsteklasse prioriteres. Men som skrevet over - smittesituasjonen blir avgjørende. Det finnes planer for ulike smittenivå. Og ingen vet hvordan smittenivået blir. Jeg ga i alle fall opp å planlegge høstens undervisning, siden jeg ikke visste noe som helst da jeg gikk ut i ferie (slutten av juni). Vi må nok være forberedt på å endre opplegg på kort varsel til høsten. Anonymkode: 04854...689 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Hos oss blir det veldig mye zoom undervisning. Gjør ikke meg noe som helst siden jeg må ligge hjemme etter en operasjon i noen uker og dermed ikke går glipp av så mye 😅 Anonymkode: 3c66c...c31
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Kommer til å kreve langt mer selvdisiplin enn til vanlig. Når man sitter for seg selv på hybel eller leserom går klokka tregt og pensum er langdrygt. Dette vet jeg av erfaring. Det sosiale med forelesninger og lesesal er veldig viktig for mange. Personlig tiltrer jeg i en stipendiatstilling 1 august så jeg har fått tildelt eget kontor på fakultet. Det er veldig gode nyheter for mitt vedkommende. Jeg frykter som emneansvarlig at vi kommer til å oppleve høyere frafall dersom undervisningen tvinges helt over på Zoom. Slik vi har planlagt det til nå legger vi opptil seminargrupper på fakultetet, men digitale forelesninger. Anonymkode: 2efe3...079 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Ved UiA er det et gitt antall plasser for fysisk forelesing, mens resten må ta det over streaming. Anonymkode: e4af1...1c6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det kommer mye an på hva du studerer og hvor. Jeg jobber på et ganske lite universitet med relativt små klasser. Vi planlegger å ha mest mulig fysisk undervisning til høsten. Førsteklasse prioriteres. Men som skrevet over - smittesituasjonen blir avgjørende. Det finnes planer for ulike smittenivå. Og ingen vet hvordan smittenivået blir. Jeg ga i alle fall opp å planlegge høstens undervisning, siden jeg ikke visste noe som helst da jeg gikk ut i ferie (slutten av juni). Vi må nok være forberedt på å endre opplegg på kort varsel til høsten. Anonymkode: 04854...689 Jeg skal studere ingeniør på OsloMet. Håper det blir fysisk undervisning, spesielt siden jeg starter i første.. Godt å høre at førsteklasse prioriteres. :-) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å kreve langt mer selvdisiplin enn til vanlig. Når man sitter for seg selv på hybel eller leserom går klokka tregt og pensum er langdrygt. Dette vet jeg av erfaring. Det sosiale med forelesninger og lesesal er veldig viktig for mange. Personlig tiltrer jeg i en stipendiatstilling 1 august så jeg har fått tildelt eget kontor på fakultet. Det er veldig gode nyheter for mitt vedkommende. Jeg frykter som emneansvarlig at vi kommer til å oppleve høyere frafall dersom undervisningen tvinges helt over på Zoom. Slik vi har planlagt det til nå legger vi opptil seminargrupper på fakultetet, men digitale forelesninger. Anonymkode: 2efe3...079 Hva vil det si å ha seminargrupper? Hvor ofte vil man møtes da tror du? Anonymkode: c9077...3cf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved UiA er det et gitt antall plasser for fysisk forelesing, mens resten må ta det over streaming. Anonymkode: e4af1...1c6 Oi, såpass.. hvordan avgjøres det hvem som får lov til å være med i forelesningen..? Anonymkode: c9077...3cf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, såpass.. hvordan avgjøres det hvem som får lov til å være med i forelesningen..? Anonymkode: c9077...3cf Man melder seg på Anonymkode: e4af1...1c6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal studere ingeniør på OsloMet. Håper det blir fysisk undervisning, spesielt siden jeg starter i første.. Godt å høre at førsteklasse prioriteres. 🙂 Hva vil det si å ha seminargrupper? Hvor ofte vil man møtes da tror du? Anonymkode: c9077...3cf Det varierer fra emne til emne, men i emnet mitt har vi lagt opp til 8 seminarer à 2x 45 min. Her er det vanligvis oppmøtekrav i minimum 6 av 8 seminarer, men i år er oppmøte frivillig pga Coronaviruset. Seminarer er gruppeundervisning og ligner gjerne en del på forelesninger, men har en mer intim atmosfære hvilket tilrettelegger for mer samarbeid og tettere forhold mellom lærer og studenter. Anonymkode: 2efe3...079
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 Hei jeg skal være fadder på UiO, og selv om det blir digital undervisning skal vi hvertfall danne faste kollokviegrupper for de nye studentene med en kollokvieleder (som er en eldre student), slik at kollokviegruppene møtes fast i uka og diskuterer pensum osv. Anonymkode: 6ffc0...e64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå