AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 sa opp jobben 3mnd før permisjonen var over grunnet flytting. en uke etterpå så finner jeg ut at jeg er gravid! så om 3 mnd står jeg uten inntekt, å tror de færreste vil ansette en gravid dame. i forrige svangerskap hadde jeg hyperemesis, så var sykemeldt fra uke 8. hvordan i alle dager løser vi det her? hva skjer om jeg blir sykemeldt? å hva skjer om jeg ikke blir sykemeldt? har på ingen måte hastverk med å få nåværende barn i barnehage før hun er 1-1,5 år, hun er 5mnd nå. men altså, selv om far har grei jobb må jeg tjene noen kroner jeg også. Anonymkode: 7d845...c39
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Sykepenger teller vel som opptjening til foreldrepenger, men hvis ikke må du finne deg en ny jobb. Anonymkode: 0c5c3...967 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Har du bare hatt vanlig permisjon eller ulønnet etterpå i tillegg? Har du 80% eller 100% inntekt i permisjon? Anonymkode: b7139...cd4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du bare hatt vanlig permisjon eller ulønnet etterpå i tillegg? Har du 80% eller 100% inntekt i permisjon? Anonymkode: b7139...cd4 vanlig permisjon med 100% utbetaling, tar ut ferien til slutt (5 uker). men har som nevnt sagt opp jobben Anonymkode: 7d845...c39
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Punkt 1) Hvorfor har du sagt opp jobben din uten å ha en jobb å gå til? Da må du vel ha en plan b dersom du ikke får en jobb med en gang du behøver den? 🤔 Punkt 2) Sykmelding sidestilles med arbeid, så dersom du blir sykmeldt rett etter permisjonen, og forblir sykmeldt fram til permisjonsstart så får du full foreldrepengeopptjening. MEN: For å bli sykmeldt så må du jo være syk... Punkt 3) Start å søke jobber NÅ, før graviditeten blir synlig. Ikke fortell på intervju at du er gravid, det har arbeidsgiver faktisk ikke krav på å vite og de har heller ikke lov til å spørre. Anonymkode: 6c3dd...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Hvis du er så «heldig« at du blir syk og sykemeldt før stillingen utløper kan du da fortsette å være sykemeldt med 100% inntekt så lenge du er syk i inntil 1 år, og dermed muligens få like mye i permisjon neste runde. Eventuelt blir det dagpenger som gir deg 62,4% inntekt (litt mer akkurat nå pga egne Corona-regler, kalkulator på Nav.no), men du får 8 uker (litt usikker på antallet der, sjekk Nav.no) karantene fordi du selv har sagt opp. Da gir det grunnlaget for neste runde med permisjon. Anonymkode: b7139...cd4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 Meg over, søk i tillegg på nye jobber med en gang ja! Og ikke si at du er gravid som den over igjen har poengtert 🙂 Anonymkode: b7139...cd4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Ja søk ny jobb snarest! Du blir nok upopulær, men du må tenke på deg selv. Kanskje blir det drømmejobben, kanskje du bare jobber der i de obligatoriske 4 ukene for å få sykemelding. Du må snarest skaffe deg jobb. Evt kan du melde deg opp på studie, Lånekassen har en permisjonsordning. Sjekk litt rundt dette..? Anonymkode: fe33b...f3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå