Gå til innhold

Nytt toalett og badekar uten å pusse opp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Amatørspørsmål: er det mulig å bytte toalett og badekar uten å måtte gjøre noe med gulv og vegg? Har kjøpt bolig som jeg ikke skal eie lenger enn et par år, og jeg vil ikke påkoste badet en totalrenovering selv om det egentlig trenger det pga alder. Toalettet og badekaret er imidlertid så gammelt og ekkelt at jeg selv vil slite med å bo der uten å bytte dem ut. Er dette uproblematisk såfremt man setter ting nøyaktig der tilsvarende sto før?

Anonymkode: 79770...0c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går greit.

Anonymkode: 80004...0fc

AnonymBruker
Skrevet

Toalett kan vel byttes uten problem. Men om badet egentlig er moden for en rehabilitering, og du er usikker på tettheten, ville jeg vurdert dusjkabinett. 

Anonymkode: 5c601...ab0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint. Du kan sette inn dusjkabinett, da kan du i såfall også male fliser feks. 

Anonymkode: 079de...32e

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Toalett kan vel byttes uten problem. Men om badet egentlig er moden for en rehabilitering, og du er usikker på tettheten, ville jeg vurdert dusjkabinett. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint. Du kan sette inn dusjkabinett, da kan du i såfall også male fliser feks. 

Anonymkode: 079de...32e

TS snakker ikke om dusjkabinett men badekar!

Anonymkode: 2738a...11f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Badet blir vel ikke mer eller mindre tett om do og badekar byttes ut med noe nyere. Men om TS er bekymret for tettheten, går det an å få tatt en fuktmåling av fagperson.

Anonymkode: 80004...0fc

Skrevet

Badekar beskytter ikke veggen mot vann. Og dersom badet er gammelt og membran i tvilsom tilstand er dusjkabinett å foretrekke. Alternativt badekar med baderomsplater i sprutsonen. Da slipper man våt vegg

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint bytte toalett og badekar uten å måtte gjøre noe annet

Anonymkode: 34d32...cab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...