AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Var på Skeidar i dag hvor en selger type jovial klappet mannen min på skulderen, kom svært tett på oss alle sammen, og også ellers ignorerte alle råd fra helsemyndighetene. Hva gjør man da? Vi prøvde å rygge unna, men sa ellers ingenting. Det er jo kjedelig å være vrang også. Men butikkansatte er vel de som fortsatt møter mange nye fremmede, hver dag. Det var ubehagelig. Anonymkode: 570df...495 3
NorthernLight Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Send en mail til en av sjefene på skeidar og forklar hva som skjedde. 4
Million Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Dette ville jeg ganske enkelt sendt en epost til Skeidar sentralt, ledelsen, om. Evt daglig leder i varehuset det gjaldt. Skeidar har kanskje en Facebook side der dere kan komme i kontakt med dem også, men da ser jo mange andre klagen deres, så en epost er nok mer privat. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Høres ut som om dere er blant de som fortsatt bør holde dere hjemme. Anonymkode: 8042f...4ee 10
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Dette må dere ikke hause opp. Han er nok vant til å ha en litt kameratslig tone som selger. Det er vanskelig å huske på alt og gjøre det motsatte av det en er vant til. Jeg synes det blir litt heftig å gå til sjefen. Hvis dere skulle sagt noe burde dere sagt noe der og da. Feks "vi får holde oss litt på avstand pga...". Han ville sikkert raskt tatt hintet. Anonymkode: d837a...e02 9
NorthernLight Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som om dere er blant de som fortsatt bør holde dere hjemme. Anonymkode: 8042f...4ee Er det for mye å forlange at en ansatt i en butikk skal holde avstand i en pandemi???NEI!! 7
Frøkensina Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som om dere er blant de som fortsatt bør holde dere hjemme. Anonymkode: 8042f...4ee Det er jo ekstra viktig nå som så mye har åpnet opp at folk fortsetter med smittevernrådene for å hindre nye utbrudd. En selger møter jo mange kunder hver dag så det er ikke rart at TS reagerer. 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Var på Skeidar i dag hvor en selger type jovial klappet mannen min på skulderen, kom svært tett på oss alle sammen, og også ellers ignorerte alle råd fra helsemyndighetene. Hva gjør man da? Vi prøvde å rygge unna, men sa ellers ingenting. Det er jo kjedelig å være vrang også. Men butikkansatte er vel de som fortsatt møter mange nye fremmede, hver dag. Det var ubehagelig. Anonymkode: 570df...495 Drar en Karen og ber om å få snakke med manageren hans? Anonymkode: ad13f...7d5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 Ville ikke gjort noen verdens ting, og i hvert fall ikke klaget til sjefen i ettertid. Hvis dere syns han kom for tett på dere, kunne dere åpnet kjeften der og da. Å klage til sjefen i ettertid får dere bare til å fremstå som sære og vrange. Anonymkode: 0e3b5...6ad 7
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Var på Skeidar i dag hvor en selger type jovial klappet mannen min på skulderen, kom svært tett på oss alle sammen, og også ellers ignorerte alle råd fra helsemyndighetene. Hva gjør man da? Vi prøvde å rygge unna, men sa ellers ingenting. Det er jo kjedelig å være vrang også. Men butikkansatte er vel de som fortsatt møter mange nye fremmede, hver dag. Det var ubehagelig. Anonymkode: 570df...495 Du får ikke korona via et klapp på skulderen. Jeg ville latt det ligge. Anonymkode: 00f74...b0b 5
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 Vi kommer ikke til å sende e-post til sjefen, det hadde jo vært drøyt. Spørsmålet var ment som: Hva ville dere ha gjort da? For oss begge var det like før vi sa noe, men det er jo uvant. Første gang vi møter noen som oppfører seg slikt. Og, nei, man blir ikke smittet av et klapp på skulderen. Men om du tenker deg om et kvart sekund til skjønner du jo at dette gjelder avstandsregelen, AB b0b. Hvis selgeren kliner seg inntil så mye at jeg kjenner alle kroppsluktene hans, er ikke metersregelen overholdt. Anonymkode: 570df...495 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Skrevet 11. juli 2020 Ville sendt en mail til sjefen hans, navn på selgeren er vel på kvitteringen hvis dere kjøpte noe, hvis ikke får dere prøve å beskrive selgeren så godt dere kan. Dette burde vært oppsigelsesgrunn. Anonymkode: b3590...b23
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må dere ikke hause opp. Han er nok vant til å ha en litt kameratslig tone som selger. Det er vanskelig å huske på alt og gjøre det motsatte av det en er vant til. Jeg synes det blir litt heftig å gå til sjefen. Hvis dere skulle sagt noe burde dere sagt noe der og da. Feks "vi får holde oss litt på avstand pga...". Han ville sikkert raskt tatt hintet. Anonymkode: d837a...e02 Det er jo ikke snakk om å "hause opp" noe. Selvfølgelig er han vant til å selge, men han skal jo holde avstand. Kanskje han bare trenger en påminnelse? At han har glemt seg litt bort nå når alt har åpnet opp igjen? Det er mulig han er slik mot alle, og da er det greit at sjefen gir han en påminnelse. Trenger ikke være en streng klage, skriv en hyggelig beskjed om at avstanden ikke ble holdt. Anonymkode: 19afd...e70 2
Tough cookie Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 Det er ikke bare på Skeidar de har glemt at det er en meters regel. Den siste uken har jeg vært på Apotek 1, Sunkost, Elkjøp phonehouse, Europris og Jysk og alle ekspeditørene i disse butikkene sto alt fra 30 til 50 cm fra meg. Når jeg tok to steg bakover fordi jeg syntes de var ubehagelig nær, så gikk de nærmere meg. Til slutt ble jeg stressa, så jeg sa til den ene ekspeditøren at han måtte holde litt avstand. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #15 Skrevet 12. juli 2020 8 timer siden, Anne 69 skrev: Når jeg tok to steg bakover fordi jeg syntes de var ubehagelig nær, så gikk de nærmere meg. Til slutt ble jeg stressa, så jeg sa til den ene ekspeditøren at han måtte holde litt avstand. Nettopp, det er vel det vi også skulle ha gjort. :S Anonymkode: 570df...495
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #16 Skrevet 12. juli 2020 Du har et ansvar selv med å si ifra eller å komme deg bort fra situasjonen, det hjelper ikke å vente på at andre skal gjøre det for deg. Anonymkode: f0867...ad9
Anbefalte innlegg