Gå til innhold

Vaske huset utvendig🏡

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte skal man gjøre det? Vi har kjøpt hus for to år siden og faren min maser på oss hele tiden om at huset må vaskes en gang i året. 

Gjør dere det? Og hvor ofte?

Anonymkode: 8643a...884

AnonymBruker
Skrevet

Vi vasket det for 3 år siden, fordi vi skulle male 😂 ellers gidder vi ikke. Malingen er selvrensende i tillegg 

Anonymkode: 453db...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Eh...vaske huset. Er ikke det en ganske ny "oppfinnelse", et konstruert behov av handelsstanden for å selge mer utstyr og høyttrykksspylere og husvasksåpe?

Folk har bodd i hus i århundrer, uten å vaske dem utenpå. Hvorfor skal vi begynne med det nå?

Man trenger bare vaske huset før det skal males, for å få vekk pollen etc sånn at malingen fester bedre og ikke flasser. Og male huset gjør man vel bare en gang hvert femte til åttende år?

Anonymkode: 3fd0a...b7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vasker annethvert år. Hvitt hus. 

Mannen skurer med husvask. Jeg går etter og spyler av. Raskt gjort. Og ser det renner sort/brunt nedover veggene når jeg spyler. 

Før maling vasker vi med kraftvask. Den er også mattende, og gjør at malingen sitter bedre. 

Anonymkode: da12b...cfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vasker før vi maler, altså hvert 10. år😂

Anonymkode: b7899...c5e

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh...vaske huset. Er ikke det en ganske ny "oppfinnelse", et konstruert behov av handelsstanden for å selge mer utstyr og høyttrykksspylere og husvasksåpe?

Folk har bodd i hus i århundrer, uten å vaske dem utenpå. Hvorfor skal vi begynne med det nå?

Man trenger bare vaske huset før det skal males, for å få vekk pollen etc sånn at malingen fester bedre og ikke flasser. Og male huset gjør man vel bare en gang hvert femte til åttende år?

Anonymkode: 3fd0a...b7d

Kjenner noen som maler huset hvert andre år 🙈 Og vasker det hvert år, derfor jeg spør.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner noen som maler huset hvert andre år 🙈 Og vasker det hvert år, derfor jeg spør.

Da har man veldig god tid, eller er spesielt interessert i husvask og maling. Evt bare opptatt av fasade. 

Anonymkode: c42e7...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor under innflygningen til Flesland og vasker hvert år. Da holder malingen lengre, må likevel male hvert 6 år. 

Utrolig mye drit som kommer fra flyeksos. Blir svart støv på hagemøblene bare i løpet av en dag. 

Anonymkode: 47acc...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...