AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Jeg har observert at mye blir sensurert bort av administratorene her inne. En del av det som fjernes er trolig i strid med norsk lov, men jeg mener likevel at sensuren er for streng. Dersom vi ser til for eksempel Flashback så er det omtrent ingen sensur, og ytringsfriheten settes høyt. Personlig mener jeg at det utelukkende er politet som burde ta seg av lovbrudd som foregår her inne. Jeg opplever at ytringfriheten blir begravet av steng sensur, og jeg mener at mennesker som uttrykker ulovlige ytringer kun skal stilles ovenfor domstolene. Med denne metoden får alle ytret seg fritt, men likevel måtte stå fullstendig sine egne handlinger. Kjør debatt. Anonymkode: 56ba5...5aa 6
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Pass deg. Dette blir sikkert slettet også.. Noen ganger er jeg usikker på om jeg lever i Nord-Norge eller Nord-Korea. Anonymkode: 3323b...69c 16
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pass deg. Dette blir sikkert slettet også.. Noen ganger er jeg usikker på om jeg lever i Nord-Norge eller Nord-Korea. Anonymkode: 3323b...69c 👆👆👆👆👆 Anonymkode: c7e7c...7f6
Gjest theTitanic Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har observert at mye blir sensurert bort av administratorene her inne. En del av det som fjernes er trolig i strid med norsk lov, men jeg mener likevel at sensuren er for streng. Dersom vi ser til for eksempel Flashback så er det omtrent ingen sensur, og ytringsfriheten settes høyt. Personlig mener jeg at det utelukkende er politet som burde ta seg av lovbrudd som foregår her inne. Jeg opplever at ytringfriheten blir begravet av steng sensur, og jeg mener at mennesker som uttrykker ulovlige ytringer kun skal stilles ovenfor domstolene. Med denne metoden får alle ytret seg fritt, men likevel måtte stå fullstendig sine egne handlinger. Kjør debatt. Anonymkode: 56ba5...5aa Politiet har annet å bruke ressurser på enn å være barnevakt på kg. Derfor er det nødvendig med moderatorer for å fjerne uønsket innhold raskt. Sånn er det bare.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom vi ser til for eksempel Flashback så er det omtrent ingen sensur, og ytringsfriheten settes høyt. Anonymkode: 56ba5...5aa Det er jo flott at ulike nettforumer har ulike regler. Det gir jo brukerne valgfrihet og mangfold. Blir alle nettforumene like så forsvinner jo mye av poenget med ulike nettforumer. Så synes det er bedre at KG beholder sin nåværende form. Dette er jo et av Norges største nettforumer så tydeligvis mange som liker forumet. Så kan heller de som ønsker reglene på Flashback diskutere på Flashback. Er jo også mulig å diskutere på begge forumene om man ønsker det. Anonymkode: bc0e1...088 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Synes det er veldig mye som burde ha vert fjerna som ikke har blitt det, så nei, er vel ikke helt enig. Anonymkode: 90831...b68 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 Takhøyden her er så lav at selv en dverg skaller i taket. Ble noen krenka nå fordi jeg sa dverg? Var mye større takhøyde her før, savner KG anno 2002. Anonymkode: 20c85...6c5 7
Sommer2464 Skrevet 18. desember 2022 #8 Skrevet 18. desember 2022 Vet dette er 2 år siden men er blitt litt skremt av sensuren her tråden om Synnøve Fjellbak Taftø er blitt borte dette er virkelig myndighetenes gjemmested på nettet. 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #9 Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 12.7.2020 den 1.04): Synes det er veldig mye som burde ha vert fjerna som ikke har blitt det, så nei, er vel ikke helt enig. Anonymkode: 90831...b68 Kommer helt an på hvilke moderator, og hvilket emne. Veldig store variasjoner her. Alenemødre, innvadrere og uføre kan mobbes grenseløst, men prøv å si noe "feil" i sex og samlivforumet. Anonymkode: ac1da...728 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #10 Skrevet 18. desember 2022 On 7/11/2020 at 2:46 PM, AnonymBruker said: Pass deg. Dette blir sikkert slettet også.. Noen ganger er jeg usikker på om jeg lever i Nord-Norge eller Nord-Korea. Anonymkode: 3323b...69c On 7/11/2020 at 2:50 PM, AnonymBruker said: 👆👆👆👆👆 Anonymkode: c7e7c...7f6 Innlegg dette viser hva slags priviligert boble vi lever i, jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av å lese slikt. Anonymkode: 450c2...457 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #11 Skrevet 18. desember 2022 Takhøyden er selvfølgelig milevis høyere hos for eksempel Diskusjon.no!! Ting som får stå i fred der borte, blir selvfølgelig slettet over en veldig lav sko her inne.... Anonymkode: 05c82...c41 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #12 Skrevet 18. desember 2022 Et hvert nettbasert plattform velger sine regler for hva de ønsker av innhold utover lovverket. Siden disse er gjerne eid av en eller annen bedrift eller person, så godtar vi betingelsene for å være medlem her, på Facebook eller er annet sted. Vi har alle ytringsfriheten vår bevart selv om et nettsted setter grenser til hva de vil ha på SITT nettsted. Du har fortsatt anledning til å ytre deg som du vil ellers i samfunnet. Anonymkode: 9a209...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #13 Skrevet 18. desember 2022 De færreste reglene til Kg blir etterfulgt her inne. Det er bare å ta et dybdedykk i regelpresiseringer, og deretter se i tråder, så finner man bevis for det. Systemet her er mye basert på at brukere selv må rapportere regelbrudd. Moderatorer rekker ikke å se over alt/følge aktivt med. Anonymkode: 3a05a...b0d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #14 Skrevet 19. desember 2022 Virker som de bare sensurere ting de ikke liker, veldig lav takhøyde her. Men har faktisk sett at grove personangrep har blitt stående. Anonymkode: 63828...1b5
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #15 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Virker som de bare sensurere ting de ikke liker, veldig lav takhøyde her. Men har faktisk sett at grove personangrep har blitt stående. Anonymkode: 63828...1b5 Kommer an på hvem som skriver noen kan lire av seg veldig frekke ting og ingenting skjer mens andre kan si veldig lite før en blir utestengt er min erfaring Anonymkode: 28135...908 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #16 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Et hvert nettbasert plattform velger sine regler for hva de ønsker av innhold utover lovverket. Siden disse er gjerne eid av en eller annen bedrift eller person, så godtar vi betingelsene for å være medlem her, på Facebook eller er annet sted. Vi har alle ytringsfriheten vår bevart selv om et nettsted setter grenser til hva de vil ha på SITT nettsted. Du har fortsatt anledning til å ytre deg som du vil ellers i samfunnet. Anonymkode: 9a209...a0d Problemet er at reglene ikke utføres likt. Forskjellige brukere kunne skrevet akkurat det samme men bare noen får påpakk. Anonymkode: 28135...908 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #17 Skrevet 19. desember 2022 Hvem er de som moderer i trådene? Noen tråder blir hardt sensurert, mens det i andre bare er vill Texas. Anonymkode: 30051...d18 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #18 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kommer an på hvem som skriver noen kan lire av seg veldig frekke ting og ingenting skjer mens andre kan si veldig lite før en blir utestengt er min erfaring Anonymkode: 28135...908 Signeres ! Og i tillegg er det stor forskjell på hvilket emne som diskuteres. Anonymkode: ac1da...728
RockyRose Skrevet 19. desember 2022 #19 Skrevet 19. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2020 den 14.36): Jeg har observert at mye blir sensurert bort av administratorene her inne. En del av det som fjernes er trolig i strid med norsk lov, men jeg mener likevel at sensuren er for streng. Dersom vi ser til for eksempel Flashback så er det omtrent ingen sensur, og ytringsfriheten settes høyt. Personlig mener jeg at det utelukkende er politet som burde ta seg av lovbrudd som foregår her inne. Jeg opplever at ytringfriheten blir begravet av steng sensur, og jeg mener at mennesker som uttrykker ulovlige ytringer kun skal stilles ovenfor domstolene. Med denne metoden får alle ytret seg fritt, men likevel måtte stå fullstendig sine egne handlinger. Kjør debatt. Anonymkode: 56ba5...5aa Bortsett frå at brukarar gøymer seg bak AB, og står då sjeldan for eigne handlingar/utsagn. AnonymBruker skrev (På 12.7.2020 den 1.22): Takhøyden her er så lav at selv en dverg skaller i taket. Ble noen krenka nå fordi jeg sa dverg? Var mye større takhøyde her før, savner KG anno 2002. Anonymkode: 20c85...6c5 Er vel strengt talt samfunnet anno 2002 du saknar. KG følgjer vel berre med litt i tida i motsetnad til andre 😉
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #20 Skrevet 19. desember 2022 Jeg merker lite til sensuren. Kun når det snakkes om myndighetenes hjertesaker som koronavaksinering og innvandring av fremmedkulturelle er det tydelig at kg har en agenda fra storebror som gjør at trådene raskt forsvinner. Anonymkode: 00bd2...1b5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå