Gjest Optimo Skrevet 11. juli 2020 #1 Skrevet 11. juli 2020 Jeg syns dette var interessant lesing. Til alle som mener korona er en litt hard influensa. Se på forskjellen i antall intensivpasienter. Og noen lurer på hvorfor vi ikke vil at dette skal spre seg i samfunnet? https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/ Sitat Under säsongen (2019-2020) har 175 patienter rapporterats som intensivvårdade med influensa i hela landet, vilket är en halvering jämfört med föregående säsong. https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/ Sitat Svenska Intensivvårdsregistret får data inrapporterat om de fall av Covid-19 som hamnar på svenska intensivvårdsavdelningar. Sitat Antal vårdtillfällen: 3 419
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #2 Skrevet 11. juli 2020 Så covid-19 genererer 10 ganger flere intensivpasienter enn influensa 😱Takk for interessant informasjon! Anonymkode: afb99...6de 11
Krantz95 Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 (endret) Man kan velge om man vil la seg rive med av fryktpropagandaen til myndigheter og media. Faktum er at koronaviruset kun gir milde symptomer hos de aller fleste som blir smittet. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Endret 11. juli 2020 av Krantz95 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 En annen ting som skiller covid-19 fra influensa er blodpropper og slag og nerveskader: https://www.aftenposten.no/verden/i/GG4Rr4/flere-studier-viser-at-koronapasienter-faar-blodpropp-og-nerveskader-n Anonymkode: afb99...6de 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, Krantz95 skrev: Man kan velge om man vil la seg rive med av fryktpropagandaen til myndigheter og media. Faktum er at koronaviruset kun gir milde symptomer hos de aller fleste som blir smittet. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Man kan velge om man vil ta med seg hele faktum, som bl.a. er at de fleste får milde symptomer, men OG at covid19 genererer 10 ganger flere intensivpasienter enn influensa. Eller så kan man gjøre som deg, og cherrypicke en liten flik av virkeligheten som støtter opp under en politisk agenda. Anonymkode: afb99...6de 12
Gjest Optimo Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 5 minutter siden, Krantz95 skrev: Man kan velge om man vil la seg rive med av fryktpropagandaen til myndigheter og media. Faktum er at koronaviruset kun gir milde symptomer hos de aller fleste som blir smittet. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Du syns statistikk er "fryktpropaganda"? Det er jo litt spesielt. Ingen propaganda her, bare tørre fakta (tall). Jeg hadde inntrykk av at du likte slikt.
NorthernLight Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 7 minutter siden, Krantz95 skrev: Man kan velge om man vil la seg rive med av fryktpropagandaen til myndigheter og media. Faktum er at koronaviruset kun gir milde symptomer hos de aller fleste som blir smittet. Og det inkluderer dem i risikogruppen. Skjønner du virkelig ikke at hvis man ikke har tiltak så vil MANGE flere dø av COVID -19 før en evt vaksine??Jeg vil heller si at det er du som spyr ut propaganda dag etter dag hvor du prøver å bagatellisere dette viruset som eksperter verden over advarer mot. Og dette er ikke en litt sterk influensa som du har sammenlignet det med. Dette er ett virus med skumle egenskaper som leger rett og slett ikke forstår enda. 12
Krantz95 Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Det er 10.230.000 mennesker i Sverige. 8.945 av dem har enten dødd eller havnet på intensiven. Det er ca 0,087% av befolkningen. 99,91% av befolkningen har altså ikke hatt større problemer med dette viruset. Det dere holder på med i denne tråden er ren og skjær fryktpropaganda.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 Man kan ikke stole på sammenligningstall. Da min bestefar døde bodde han på sykehjem. Han fikk en infeksjon og slet med å puste og gispet etter luft. De ansatte hadde ikke tenkt å gjøre noe med dette, og skulle la han kveles ihjel. Vi måtte kjempe noe jævlig for å få han på sykehus og få pustehjelp. Denne situasjonen er ikke unik, veldig mange eldre får ikke hjelp den siste tiden og blir bare overlatt for å dø. Hadde han og de andre gamle fått corona derimot hadde de jo blitt lagt inn med en gang. Anonymkode: c98bf...1bf
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 13 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er 10.230.000 mennesker i Sverige. 8.945 av dem har enten dødd eller havnet på intensiven. Det er ca 0,087% av befolkningen. 99,91% av befolkningen har altså ikke hatt større problemer med dette viruset. Det dere holder på med i denne tråden er ren og skjær fryktpropaganda. TS postet statistikk. At du kan kalle statistikk fryktpropaganda er jo helt meningsløst. Du har med dette fratatt deg selv siste rest av seriøsitet. Anonymkode: afb99...6de 6
Gjest Tamsi Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 10 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er 10.230.000 mennesker i Sverige. 8.945 av dem har enten dødd eller havnet på intensiven. Det er ca 0,087% av befolkningen. 99,91% av befolkningen har altså ikke hatt større problemer med dette viruset. Det dere holder på med i denne tråden er ren og skjær fryktpropaganda. Aha. Så det er bare er de som dør eller ligger i respirator som kvalifiserer til å være rammet? Snakk om å bagatellisere sorgen til mennesker over hele verden. Folk mister sine foreldre, søsken, ektefeller, venner eller barn. Når min kjære far får corona og med stor sannsynlighet dør, så skal jeg altså i kategorien " folk som ikke har problemer med dette viruset". Det hjelper ikke meg altså
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Skrevet 11. juli 2020 22 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er 10.230.000 mennesker i Sverige. 8.945 av dem har enten dødd eller havnet på intensiven. Det er ca 0,087% av befolkningen. 99,91% av befolkningen har altså ikke hatt større problemer med dette viruset. Det dere holder på med i denne tråden er ren og skjær fryktpropaganda. Du kaller det du ikke liker selv for fryktpropaganda. Du har så innprentede holdninger og er så bastand at det er på kanten til både komitragisk og ekstremt. Kanskje du burde foreta en realitetssjekk? Undersøke fakta litt nærmere og opparbeide deg litt kunnskap, rett og slett? Du fremstiller deg selv igjen og igjen, i flerfoldige tråder her inne, som en hjernevasket person med ett eneste spor. Og jeg forstår at du føler sterkt at det bare er ditt budskap som gjelder. Det skinner igjennom, over alt. Det er faktisk så ekstremt at man nesten skulle tro at du troller, og du kommer aldri til å gi deg. Ikke en gang om det motsatte blir bevist og 100 % fakta ligger svart på hvitt foran deg. Anonymkode: 4930d...59c 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 27 minutter siden, Krantz95 skrev: Det er 10.230.000 mennesker i Sverige. 8.945 av dem har enten dødd eller havnet på intensiven. Det er ca 0,087% av befolkningen. 99,91% av befolkningen har altså ikke hatt større problemer med dette viruset. Det dere holder på med i denne tråden er ren og skjær fryktpropaganda. Men det er jo du som elsker å sammenligne covid19 med influensa og sier til stadighet at influensa rammer folk hardere. Her får du tall som sier det motsatte. Hva har du å si til det? ikke kom med argumentet at mange ikke blir syke. Svar på spørsmålet angående sammenligningen mellom covid og influensa Anonymkode: ba96b...011 8
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke stole på sammenligningstall. Da min bestefar døde bodde han på sykehjem. Han fikk en infeksjon og slet med å puste og gispet etter luft. De ansatte hadde ikke tenkt å gjøre noe med dette, og skulle la han kveles ihjel. Vi måtte kjempe noe jævlig for å få han på sykehus og få pustehjelp. Denne situasjonen er ikke unik, veldig mange eldre får ikke hjelp den siste tiden og blir bare overlatt for å dø. Hadde han og de andre gamle fått corona derimot hadde de jo blitt lagt inn med en gang. Anonymkode: c98bf...1bf Nei, de får hjelp på sykehjemmene. Myndighetene sa tidlig at de på gamlehjem ikke kom til å få komme på sykehuset, men få hjelp der de er. De blir ikke prioritert. Anonymkode: a699f...c5e
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #15 Skrevet 11. juli 2020 Noe av årsaken til innleggelser skyldes også at man legger inn eldre med covid, noe man ikke ville gjort med influensa. I tillegg har man ingen immunitet mot covid og eldre blir derfor sykere. Sverige har feilet i å beskytte de eldre. Det har ikke vi. Men utover det har vi relativt like tiltak nå. Anonymkode: c0535...e8f 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #16 Skrevet 11. juli 2020 2 hours ago, Guile said: Jeg syns dette var interessant lesing. Til alle som mener korona er en litt hard influensa. Se på forskjellen i antall intensivpasienter. Og noen lurer på hvorfor vi ikke vil at dette skal spre seg i samfunnet? https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-influensarapport/ https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/ Det har helsemyndighetene her også påpekt hele veien, men korona-fornekterne later som det ikke stemmer.. Anonymkode: 4037e...1e2 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #17 Skrevet 11. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: En annen ting som skiller covid-19 fra influensa er blodpropper og slag og nerveskader: https://www.aftenposten.no/verden/i/GG4Rr4/flere-studier-viser-at-koronapasienter-faar-blodpropp-og-nerveskader-n Anonymkode: afb99...6de Det kan flere andre virus også gi vil du få til svar av corona-fornekterne. Derfor er ikke covid-19 farligere enn influensa osv. Anonymkode: 4037e...1e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #18 Skrevet 11. juli 2020 Til dere som starter influensa vs Covid-19 tråder: SHUT THE FUCK UP!!!! Dere vet ikke hva dere snakker om, dere har ikke peiling! Min mann er intensivsykepleier og jobber med Covid 19 pasienter på Karolinska sykehus her i Stockholm. Det han har fortalt meg om dette viruset er veldig skremmende, og har ingenting med influensa å gjøre. Alle pasientene som havner på sykehus får ikke puste, det føles som de har 100 kg liggende på lungene sine, i tillegg til skyhøy feber og mange andre uforklarlige symptomer. Veldig mange av de blir lagt i respirator og kan ligge alt fra et par dager til måneder hvis man ikke dør i mellomtiden. Blir man bedre og blir tatt av respirator en, er mye av muskulatur i kroppen borte, og du må begynne på nytt med å trene deg opp for å klare de minste ting. Mange får senskader som de må slite med resten av livet. Jeg kjenner bare jeg blir så sliten når det sitter sånne kverulanter her inne og sammenligner Corona med influensa. Det stemmer at mange som har Corona opplever det som en lett forkjølelse, men utrolig mange er dødssyke også, og det er MANGE under 40 år, spesielt her i Sverige. Det er veldig mye sensitiv informasjon som aldri kommer ut av sykehuset og til media. Takk for meg🙂 Anonymkode: 19773...5a5 12
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #19 Skrevet 11. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Alle pasientene som havner på sykehus får ikke puste, det føles som de har 100 kg liggende på lungene sine, i tillegg til skyhøy feber og mange andre uforklarlige symptomer. Veldig mange av de blir lagt i respirator og kan ligge alt fra et par dager til måneder hvis man ikke dør i mellomtiden. Lengre og alvorligere sykdomsforløp, angriper lungene hardere. Men neida, influensa er fortsatt farligere.. Takk for informativt innlegg foressten, det satt skapet på plass og stopper kjeften på alle trollene. Anonymkode: 4037e...1e2 2
Gjest Optimo Skrevet 11. juli 2020 #20 Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noe av årsaken til innleggelser skyldes også at man legger inn eldre med covid, noe man ikke ville gjort med influensa. I tillegg har man ingen immunitet mot covid og eldre blir derfor sykere. Sverige har feilet i å beskytte de eldre. Det har ikke vi. Men utover det har vi relativt like tiltak nå. Anonymkode: c0535...e8f Gjennomsnitt og median alder på intensivtilfellene med Covid-19 i Sverige er ca 60 år. Sitat Ålder - medel: 59,3 (0 - 95) (min-max) Ålder - median: 61 https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Anbefalte innlegg