Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Noen som vet hvordan det fungerer med feriepenger? Jeg så på forrige lønnsslipp før permittering at jeg hadde 28 000 i feriepenger til utbetaling, og jeg har fått 21 000. Men jeg tar 3 uker sammenhengende fra denne mnd, og så har jeg en uke igjen som jeg tar i august. Er det sånn at jeg får resten da? For det var noen som sa at alt kom samtidig og da har jeg vel fått for lite...?

Håper noen kan opplyse meg litt :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blåtime skrev:

Hei! Noen som vet hvordan det fungerer med feriepenger? Jeg så på forrige lønnsslipp før permittering at jeg hadde 28 000 i feriepenger til utbetaling, og jeg har fått 21 000. Men jeg tar 3 uker sammenhengende fra denne mnd, og så har jeg en uke igjen som jeg tar i august. Er det sånn at jeg får resten da? For det var noen som sa at alt kom samtidig og da har jeg vel fått for lite...?

Feriepenger til utbetaling betyr ikke at det er summen du får, det trekkes for 4 dager om dere har 25 dager i tariff, om du tar 3 uker nå og en uke senere spiller ingen rolle, da vil du fortsatt ha 5 dager igjen, står vel oppsett på lønnslippen din

Anonymkode: c3cdc...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Har du fastlønn eller timelønn?

Anonymkode: ba877...274

Skrevet
1 time siden, Blåtime skrev:

Hva står det på lønnsslippen med feriepengeutbetalingen?  Der står det hvor mye som er feriepenger, hvor mye som er ordinær lønn, og hvor mye som er ferielønnstrekket. (Og selvsagt eventuelle tillegg og skattetrekk.)

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss får alle timelønnede alt på en gang. 
Fastlønnede får feriepenger fordelt ettersom de tar ut ferieuker. 

Hvilken lønnsordning har du?

Og snakk med leder om du er usikker og trenger forklaring. 

Anonymkode: 7b465...d60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...