Gå til innhold

Bekymret.. Blør mindre ved hver menstruasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid blødd kraftig når jeg har hatt mensen. Fikk den som 12 åring, og er nå 31. Jeg har alltid brukt nattbind og de største tampongene, men spesielt det siste året, så har blødningene blitt mindre. 

De varer like lenge, men av og til slutter de gjerne en dag og to før. Pleier å ha jevn menstruasjon hver måned. 

tenker å bestille gynekolog. Men er blitt skikkelig bekymret... 

Anonymkode: 6c14e...c8b

AnonymBruker
Skrevet

Samme her... Men jeg har ikke egentlig tenk over det.  

Anonymkode: 21ad0...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Høres normalt ut. Som regel er det ingenting. Har du trent mye i det siste, eller går du på prevensjon? 

Anonymkode: a7536...ed9

Skrevet

Helt normalt. Samme skjedde meg. Var hos gynekolog, alt var i orden, og han sa mensmengde ikke hadde noe å si for noen. Skader jo aldri å få en kontroll, men ikke bruk sommeren på å bekymre deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mensturasjon er svak og varer bare i 3 dager, ikke er den regelmessig heller. Har aldri falt meg inn å bli bekymret av den grunn.

Anonymkode: a67a1...475

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt, når man blir eldre.

Anonymkode: d0ac6...688

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29 og blør mye bare de 2 første dagene. 2 dager etter der liksom bare rester. Men det er deilig. Og legen sa det er helt normalt. Gikk selv til gyn for 3 uker siden og prøvene var normale. 

Da jeg var yngre blødde jeg 5 dager! Det var så plagsomt! 

Anonymkode: 20f71...3a4

Skrevet

Jeg blør bare de første 30 timene sånn ordentlig nok til at man kan ha tampong, etter det blir det litt for lite til tampong, og det blir egentlig ikke så mye i bindet heller. Det er en ordentlig omvelting å vende seg til etter over 20 år med menstruasjoner hvor jeg halvveis har trodd jeg skulle blø ighjel, lakk etter 10 minutter, gjennomtrukne bind, sitte på plastpose og føde en svær blodklump i tide og utide. 

Så jeg vil gjerne vite om en normal menstruasjon er slik jeg har fått det nå? Kan nevne at vekta er redusert med 60 kg.

AnonymBruker
Skrevet

Normalt at den blir litt svakere med alderen, men dersom endringen er stor kan det lønne seg å få det undersøkt. Leger gidder typisk ikke ta tak i med mindre man har mellomblødning eller helt uteblitt mens, selv om endring og kan være tegn på sykdom. 

Anonymkode: d0bfe...d8b

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Normalt at den blir litt svakere med alderen, men dersom endringen er stor kan det lønne seg å få det undersøkt. Leger gidder typisk ikke ta tak i med mindre man har mellomblødning eller helt uteblitt mens, selv om endring og kan være tegn på sykdom. 

Anonymkode: d0bfe...d8b

Min er sterkt forsinket (71 dager) pga ekstremt stress. Jeg får mellom 2-6 dager med full blødning, og jeg er 45. 

Anonymkode: c65cf...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at det er normalt at syklus og blødninger endrer seg gjennom livet. Men om du skulle få sterke smerter og uregelmessige blødninger er det lurt å få sjekket det.

Anonymkode: 7ee25...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...