Miracl3 Skrevet 7. juli 2005 #1 Skrevet 7. juli 2005 Please hjelp meg. Jeg elsker gulerotkake men kan ikke å lage det :oops:
Gjest Brudeberta 06/07? Skrevet 7. juli 2005 #2 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har ikke min for hånden nå desverre. Men den ferdigmixen i butikken er kjempegod! Du må bare lage glasuren selv, for den som følger med å bare litt melis som ikke dekker ei hel kake engang. Husker ikke helt oppskriften på den galsuren heller Vet at det er en halv pakke philadelfiaost, melis bl. a. Huff, ikke mye til hjelp... :-?
NullHull Skrevet 7. juli 2005 #3 Skrevet 7. juli 2005 Dersom du går inn på www.detsoteliv.no eller også www.kakemonsen.no og søker på "gulrotkake", får du opp mange deilige varianter .
Gjest gjest1 Skrevet 7. juli 2005 #4 Skrevet 7. juli 2005 I følge en kamerat er denne gulrotkaken best! Jeg skal antagelig lage den idag Gulrotkake a la moren til Anniken 4 egg 3 dl sukker 3 dl hvetemel 2 ts natron 2 ts kanel 1 ts kardemomme 1/2 ts salt 1 ts vaniljesukker 1 1/2 dl soya-olje 5 rå revne gulrøtter glasur: 100 gr. fløteost naturell (evt, litt mer) 1 ts vaniljesukker 50 gr margarin 125 gr melis Lag eggedosis. Sikt i det tørre Rør inn olje og gulrøtter kakeform 24 cm. 190grader i ovn, ca 1 time Glasur røres sammen og has på når kaka er blitt kald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå