Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så den andre tråden, om hvorfor gamle mennesker er så gretne. 
Jeg kan forstå dem. Alle muligheter har gått forbi. Det eneste de kan gjøre er å vente på å dø. Alle venter på at du dør også. Spesielt om du ikke har barn eller barnebarn. 

Anonymkode: d614a...1eb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå dem. Alle muligheter har gått forbi. Det eneste de kan gjøre er å vente på å dø. Alle venter på at du dør også. Spesielt om du ikke har barn eller barnebarn. 

Jeg venter ikke på at noen skal dø.

Anonymkode: a0246...d59

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mer fælt å ikke bli gammel?

Og slett ikke alle gamle er gretne. Noen er dypt takknemlige over det de har fått gjennom livet.

Anonymkode: 940ed...a85

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det må være grusomt. Gå rundt med rullator og tisse og bæsje i bleier. Rynkete ansikter, slapp hud. Fysiske plager. Hovedhobbiene er å lese avisen på TV-stua på et sykehjem eller se nyheter på TV mellom alle dobesøkene med rumpevask og alle måltidene. 

Anonymkode: 8a677...b0e

• Liker 1
Skrevet

Så lenge man holder seg frisk så er det ikke det.

Og jeg tror de færreste går rundt og venter på at gamle folk skal dø.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel mer fælt å ikke bli gammel?

Og slett ikke alle gamle er gretne. Noen er dypt takknemlige over det de har fått gjennom livet.

Anonymkode: 940ed...a85

Hvis man ikke blir gammel så vet man vel ikke om det akkurat. 

Anonymkode: 8a677...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på, bestemor er 89 år, bor i egen leilighet, kjører fortsatt bil, ordner det meste selv. Da er det nok helt ok å være gammel, ikke er hun gretten heller.

Anonymkode: 537d2...c8b

• Liker 10
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, sånn tenker man ofte, når man tror at livet slutter ved 30. Går man gjennom livet og frykter å bli gammel, så kan du banne på at det ikke blir en dans på roser. Heldigvis så får man erfaring og forståelse etter hvert som årene går, og i motsetning til hva "unge mennesker" ser ut til å tro, så lærer man seg å se verden på en annen måte. Heldigvis, for jeg er glad jeg ikke har samme tanke- og levesett nå, som da jeg var 20.

Det er bare det at så mange unge er så arrogante, og tror at de har funnet fasiten på livet, så når virkeligheten går opp for de så får de problemer med å ta den innover seg.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Mange eldre er ensomme, syke og demente - men mange har det også veldig godt, særlig de som er friske lenge og lever pensjonisttilværelsen sammen med ei ektefelle, barn og barnebarn. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er et privilegium å bli gammel :) 

Anonymkode: 1c72c...162

• Liker 2
Skrevet

Livet etter 25 for 99% av menneskene= Ikke verdt brydderiet.

AnonymBruker
Skrevet

Alternativet er vel verre? Jeg feirer hver bursdag jeg får ❤️

Anonymkode: ee77b...685

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Jegern Puahate skrev:

Livet etter 25 for 99% av menneskene= Ikke verdt brydderiet.

Jeg tenker at livet kommer til å bli bedre jo eldre jeg blir. 

Mange har det vondt når de er barn, tenåringer og unge voksne, men opplever å finne en slags ro når de blir eldre.

Håper det gjelder for meg også :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så oppløftende å bli gammel. Men alternativet er jo ganske trist!

Anonymkode: e6c44...a27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok at de som jobber på sykehjemmene bare venter på at de eldre uten barn og barnebarn dør fortest mulig sånn at det blir ledig plass!

Anonymkode: 8f241...11e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok at de som jobber på sykehjemmene bare venter på at de eldre uten barn og barnebarn dør fortest mulig sånn at det blir ledig plass!

Anonymkode: 8f241...11e

Det gjør vi ikke, litt av en påstand du kommer med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Uatskillelig said:

Jeg tenker at livet kommer til å bli bedre jo eldre jeg blir. 

Mange har det vondt når de er barn, tenåringer og unge voksne, men opplever å finne en slags ro når de blir eldre.

Håper det gjelder for meg også :hjerte:

Håper og tror det gjelder deg også :hjerte:

Selv er jeg i 30-årene og hatt min beste tid etter jeg ble 25. Trengte mye tid for å jobbe med meg selv og tror jeg også ble senere mentalt moden enn mange andre. Fant roen først jeg var 27. 

Bill Gates sa noe sånt som "Folk overvurderer hva de tror de kan klare på ett år, men underderer hva kan klare på ti år".  Det er utrolig hvor mye man kan få til om man bare får god nok tid.

Anonymkode: fe767...647

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv er jeg i 30-årene og hatt min beste tid etter jeg ble 25. Trengte mye tid for å jobbe med meg selv og tror jeg også ble senere mentalt moden enn mange andre. Fant roen først jeg var 27. 

Bill Gates sa noe sånt som "Folk overvurderer hva de tror de kan klare på ett år, men undervurderer hva kan klare på ti år".  Det er utrolig hvor mye man kan få til om man bare får god nok tid.

Rettet noen ord som kom feil ut. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.7.2020 den 0.30):

Bill Gates sa noe sånt som "Folk overvurderer hva de tror de kan klare på ett år, men underderer hva kan klare på ti år".  Det er utrolig hvor mye man kan få til om man bare får god nok tid.

Så godt å høre at du har fått det bedre og bedre, og at du har funnet en ro. Fint sitat av Bill Gates. Tror det er viktig å ta tiden til hjelp og ikke haste. Mye kommer med tiden om man bare er tålmodig nok  💜

Endret av Tvillingsjel
Gjest Villja
Skrevet

"Youth is wasted on the young"   G.B.Shaw.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...