AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Noen som har lykkes med å få baby til å sove i bedside crib?? Hva er tipsene??? Skal føde snart og har veldig lite lyst til å samsove. Anonymkode: 6a2ad...a91
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Mine har sovet i egen seng på vårt rom fra dag en, men de har godtatt det uten protest. Anonymkode: bbb20...e85 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Bare til å ikke gi baby noe annet alternativ. Anonymkode: e3713...107 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Min første lå i kuvøse den første uken etter fødselen (fødte 6 uker for tidlig) og sov i bed side crib uten problemer. Mulig det var fordi han hadde «mistet» meg med en gang? Fra han var 6 måneder var det uaktuelt å sove noe annet sted enn oppå meg. Det skal sies at han da mistet puppen fordi jeg måtte på medisiner som gjorde at jeg ikke kunne amme. Nr 2 skulle samsove fra dag 1. De er så små og sårbare, så jeg mener at det er helt opp til barnet inntil de er gamle nok til å forstå at mamma og pappa er der selv om man ikke sover sammen. Med eldste skjedde det naturlig ved 2 års alder og med minste da hun var halvannet. Anonymkode: 56140...001 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Baby sover jo i sin egen lille seng på sykehuset, så jeg opplevde ikke noe problem med bedside crib. Jeg skjønte ikke hvordan det skulle gjøre amming på natten enklere da, var absolutt ikke bare å "flippe ut puppen". Så vi endte opp med samsoving i noen måneder. Anonymkode: 97a74...82c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Nei, overhodet ikke. Jeg skulle absolutt ikke samsove, men det var det ikke jeg som bestemte 🙈 Han gråt og gråt helt til han fikk ligge i arnkroken. Så sånn ble det i 10 måneder 😅 Min ville ikke sove i den senga på sykehuset heller, han nekta å ligge alene. Anonymkode: ccaab...fb8 3
Blatter Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 (endret) Hadde ikke planer om samsoving her heller.. gikk til innkjøp av både seng til soverommet og vugge til stua.. lillefrøkna på 4 uker vil noe annet- hun trenger nærhet, trygghet og kroppskontakt for å sove<3 ville ikke ligge alene i senga di på sykehuset heller.. Kan legge henne i senga sovende men da våkner hun etter 10-15 min hylende og vi bruker lengre til på å roe henne igjen. De som skriver at en bare ikke skal tilby noe annet og være bestemt aner nok ikke hvordan det er å ha en baby som sier i fra om at den trenger nærhet og foreldrene sine. Du kommer til et punkt hvor det viktigste er at alle får noen timer med søvn. Det er ingenting i veien med samsoving så lenge det blir gjort så trygt som mulig og man følger anbefalingene. det sier at alt men gjør frem til barnet er 3-4 mnd ikke blir en vane. Så man skjemmer ikke bort barnet (er vel ikke å skjemme bort barnet å gi det det hun trenger?!) og ødelegger ikke noe.. når barnet er 3-4 mnd kan det i større grad falle i søvn på egenhand pga at de da selv produserer søvn hormonet og begynner å se forskjell på natt og dag. det er ingenting som tilsier at babyen din ikke vil sove i egen seng, så du må absolutt prøve, og med stor sannsynlighet vil du lykkes- men ikke bli overrasket om babyen din ikke er klar for det med det første. Bare husk at på et tidspunkt så blir det å sove i egen seng:) Endret 11. juli 2020 av Blatter 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Kanskje ikke det du vil høre, men her var det klin umulig å få han til å sove i bedsidecrib. Han sov fint i vogn/vugge på dagtid, men på natt sov han kun med meg. Og vi prøvde mye forskjellig. Til slutt innså vi at samsoving ga mest søvn for alle, og i tillegg fornøyd baby. Han trengte nærhet om natten og da fikk han det. Vi fikk mange kommentarer på at vi skjemte han bort og at det ville bli vanskelig å få han over i egen seng. Men da han var 3 mnd prøvde vi, og det gikk helt fint. Sov da første halvdel i egen seng og så over i vår andre halvdel. Sov godt og lenge. Innen 9 mnd sov han natten gjennom (19-07) på eget rom uten oppvåkninger.. sover fortsatt veldig godt i en alder av 1,5 år. For all del, godtar baby bedsidecrib er deg jo flott! Og det er lov å prøve. Å kunne ligge som man vil om natten er jo ikke et unormalt ønske akkurat, savnet det selvbi starten 😅 men bare vit at OM det ikke skulle gå, så betyr det på ingen måte at baby blir bortskjemt eller umulig å få over i egen seng senere 😊 mange trenger den ekstra nærheten i starten rett og slett. Anonymkode: d3959...856 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 La baby der fra begynnelsen av. Mange lar baby sove videre i senga til foreldrene etter nattamming, tenker det kanskje er den største «tabben» man gjør dersom man ikke ønsker samsoving. Legg babyen din tilbake i senga rett etter amming, ligg evt og stryk litt på baby mens h*n ligger i bedside crib, så merker baby at du er der❤️ Lykke til med kommende baby og mammalivet - det er det mest overveldende, slitsomme og fantastiske jeg noen gang har opplevd❤️ Anonymkode: b9495...610
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 Min ville ikke sove i bedside crib, men sov godt i egen seng ved fotenden av senga mi fra dag en. Har samsovet et par ganger, og det var nok for meg til å finne ut at det ikke var noe særlig. Jeg sov så dårlig, det var varmt og klamt og jeg våknet opp mer sliten enn jeg var kvelden før 🤷🏻♀️ Anonymkode: 29d20...e43 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #11 Skrevet 11. juli 2020 Førstemann nektet, men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke orket å ta noen kamper med han siden jeg var sliten i flere mnd etter fødsel. Denne gangen var jeg litt mer oppegående og det har vært null stress. Ammer henne, legger henne over i bed side criben og holder henne i hånda til hun sovner. Ble enda enklere etter at hun begynte å ta smokk etter tre måneder 😅 Hender at det må et par forsøk til, men går stort sett veldig greit så fort hun er ferdig med kablingen(er da jeg må holde henne i hånda). Hun gråter aldri. Har hun en dårlig dag eller natt hender det hun havner i min seng, og noen ganger blir hun værende etter siste amming i 5-tiden, men stort sett ligger hun i bed side criben hele natten Anonymkode: 6a7f0...0e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #12 Skrevet 11. juli 2020 Men kavingen, ikke kablingen 😂 Anonymkode: 6a7f0...0e2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #13 Skrevet 11. juli 2020 Nr. 2 gjorde det av seg selv, uten at det var noen utfordringer. Nr. 1 gjorde det ikke, men fordi jeg syntes det var helt ok med samsoving, jobbet vi ikke så hardt for det heller (fikk sove ganske godt da, trengte ikke for å stå opp for å amme og babyen sovnet raskt igjen etter å ha fått mat). Jeg tror det hadde vært veldig vanskelig å få til de tre første månedene, da ville babyen ha kroppskontakt hele tiden. Men jeg tror det hadde ordnet seg ganske greit etter det, med litt innsats (legge henne der igjen og igjen, selv om det ville bety mye jobb og lite søvn de første nettene). Anonymkode: 9f655...542
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #14 Skrevet 11. juli 2020 Hadde ikke lyst til å samsove jeg heller, men mini hadde andre planer. Ville ikke sove andre steder enn oppå oss eller klint inn i siden, men allikevel sov jeg bedre i alle mulige ukomfortable posisjoner enn når jeg prøvde meg på bedside crib. Etter 12 uker flyttet jeg henne gradvis over i senga med først å ha henne i babynest i senga vår og så til slutt i babynest i bedside crib. Nå sover hun fint i egen seng og jeg sover ikke mer men definitivt mer behagelig. Anonymkode: 0719d...556
Flamme Skrevet 11. juli 2020 #15 Skrevet 11. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, overhodet ikke. Jeg skulle absolutt ikke samsove, men det var det ikke jeg som bestemte 🙈 Han gråt og gråt helt til han fikk ligge i arnkroken. Så sånn ble det i 10 måneder 😅 Min ville ikke sove i den senga på sykehuset heller, han nekta å ligge alene. Anonymkode: ccaab...fb8 Samme her. Jeg skulle heller ikke samsove, men det var ikke opp til meg. Nå samsover vi og jeg får utrolig mye søvn på denne måten.
Sandie Skrevet 11. juli 2020 #16 Skrevet 11. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare til å ikke gi baby noe annet alternativ. Anonymkode: e3713...107 Enig i den. Vi startet med bedside crib fra første dag, og det fungerte helt fint. Brukte den frem til ca 1 års alder. Da begynte den å bli for liten. 1
mammahjarte Skrevet 11. juli 2020 #17 Skrevet 11. juli 2020 Eg hadde alltid armen min bort til baby i bedsidecribben. Lot ho sove lett inntill meg før eg vippa ho lenger vekk frå meg. Det gjekk eigentlig veldig fint. Om natta da, på dagtid sov ho bare på meg eller i bæresele dei første fire månadane. Ikkje sjans å få ho til å sove i vogn.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #18 Skrevet 11. juli 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare til å ikke gi baby noe annet alternativ. Anonymkode: e3713...107 Ai, klarer ikke la denne gå.. Når man snakker om en liten nyfødt/baby snakker man ikke om alternativer i 2020. Om h*n ikke finner roen og blir utrøstelig skal man følge barnets behov. Det er ikke alle barn som sovner av seg selv, eller sover videre ut i natten, i egen seng.. Anonymkode: eafc3...bda 10
iansak Skrevet 11. juli 2020 #19 Skrevet 11. juli 2020 Jeg sover i nedside crib 😂 mannen på sin side. Baby i midten og jeg ligger på skrå med overkroppen i bedside crib så jeg får litt space og slipper å sove helt oppi noen av dem 👌 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #20 Skrevet 11. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ai, klarer ikke la denne gå.. Når man snakker om en liten nyfødt/baby snakker man ikke om alternativer i 2020. Om h*n ikke finner roen og blir utrøstelig skal man følge barnets behov. Det er ikke alle barn som sovner av seg selv, eller sover videre ut i natten, i egen seng.. Anonymkode: eafc3...bda Joda, det er ikke noe problem. Det er ikke alltid samsoving er et alternativ og da må de sove i egen seng. Problemet er at mødre som oftest ikke orker styret, så de tar enkleste utvei, samsoving. Anonymkode: e3713...107 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå