AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Jeg sitter og skroller nedover Instagram og ser alle disse damene og parene som er så knallpene både med og uten sminke. Perfekte kropper selv om de har født tre barn på fire år, alt er perfekt hele tiden, de kliner og kysser hele tiden, reiser verden rundt på ferie. Ingenting er stress, alt er planlagt og begge to er så inn i helvete lykkelige! 🙄 Jeg er vokst opp på 80 og 90-tallet og på den tiden fremstilte ikke folk livene sine sånn! Ikke var de så opptatt av utseende og fasade heller. Noen var selvfølgelig opptatt av utseendet sitt, men de var i fåtall. De fleste så ganske alminnelige ut, bruke litt sminke, hadde vanlig boliger, hoppa på H&M... Nå er det bare et j**** jag etter å se mest mulig lukseriøs ut, ha de fineste husene, peneste barna, feteste jobben, flotteste bilen og de mest eksotiske reisene. I tillegg MÅ alke trene trene trene for å få den diggeste kroppen🤮 Hva i helvette er det som har skjedd? Anonymkode: 9eb00...243 22
Gjest MrTeddy29 Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Du trur virkelig de har fått sånn kropp uten og jobbe før det? Selvfølgelig har de jobbet for kroppen. Om ikke så hadde ikke dem sett så fine ut som dem er. Slutt og være sjalu og gjør noe med det selv. Kjenner æ blir irritert over sånne som deg som sitter og dømmer over suksessen på andre mennesker bare fordi du ikke har det like bra som dem.
Aragorn ll Elessar Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Du er lei av noe som ikke eksisterer Ingen mennesker er perfekte. 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Kanskje på tide med en pause fra sosiale media? Anonymkode: 7fea5...33f 15
Kågebruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Du har rett at folk var mindre polerte før. Samtidig så er det faktisk mulig å begrense instagrambruken. Du kan kutte ned ting som irriterer deg. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 De fleste vet jo at Instagram er bare et utstillingsvindu. Disse perfekte menneskene har garantert sine utfordringer de også. Slapp av, alle lager bremsespor etter seg. Anonymkode: 3f187...025 3
visp Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter og skroller nedover Instagram og ser alle disse damene og parene som er så knallpene både med og uten sminke. Perfekte kropper selv om de har født tre barn på fire år, alt er perfekt hele tiden, de kliner og kysser hele tiden, reiser verden rundt på ferie. Ingenting er stress, alt er planlagt og begge to er så inn i helvete lykkelige! 🙄 Jeg er vokst opp på 80 og 90-tallet og på den tiden fremstilte ikke folk livene sine sånn! Ikke var de så opptatt av utseende og fasade heller. Noen var selvfølgelig opptatt av utseendet sitt, men de var i fåtall. De fleste så ganske alminnelige ut, bruke litt sminke, hadde vanlig boliger, hoppa på H&M... Nå er det bare et j**** jag etter å se mest mulig lukseriøs ut, ha de fineste husene, peneste barna, feteste jobben, flotteste bilen og de mest eksotiske reisene. I tillegg MÅ alke trene trene trene for å få den diggeste kroppen🤮 Hva i helvette er det som har skjedd? Anonymkode: 9eb00...243 Jeg skal si deg hva som har skjedd: på 80- 90 tallet; satt du og bladde intenst i timesvis i folks fotoalbum? Flere timer hver dag? Selvfølgelig er det helt unormalt sånn som ting har blitt idag. 14
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvette er det som har skjedd? Jeg vet ikke, jeg gidder ikke ha/bruke sosiale medier, det gir meg ingenting å se bilde av maten til Turid eller det daglige treningsbildet av Stine som viser muskler. Jeg har ingen interesse av skrytet til Marte av alle toppturene hun er på, og Stians nye kjæreste bryr meg midt i ryggen. Jeg lurer egentlig mer på hvorfor folk gidder å se på det enn på hvorfor folk gidder å legge det ut. Anonymkode: bb63d...071 8
Kaffefrøken Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 Hvorfor ikke gå for det "beste" om man har mulighet til det? Ingen er perfekte, og mange av de som strever etter en slik livsstil lever med mye tvang. Tenk hvor slitsomt det er å aldri slappe av ordentlig - alt man tenker på er alt man skal ha gjort, og alt man bør gjøre bedre, og at man ikke kan "ligge på latsiden". Må være veldig slitsomt spør du meg. Jeg har det fint uten barn og bil, men når jeg reiser, reiser jeg gjerne til mer eksotiske steder - det gjør meg ikke perfekt for det. Dessuten må du huske at mye av det du ser er kun fasade, alt fra at alt er happy happy, til at cellulitter er redigert bort. Just sayin'. 3
Gjest Alkoholist Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 Ofte er det slik at de som hele tiden må vise at de er perfekte (noe de ikke er, fordi ingen er det), egentlig har et behov for bekreftelse.
Rights Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 Det er en grunn for at jeg knapt er på verken FB eller Instagram. Du må ikke være ei sau selv om alle andre er det. Med det så mener jeg altså at du kan gå din egen vei. Ignorer sauene. Lag din egen vei - om det så innebærer sosiale medier eller ei. Bæ 8
Rosatoast Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 Hvis det er så irriterende, hvorfor utsetter du deg selv for den eksponeringen? Utifra det du skriver så velger du jo helt fint selv å følge disse menneskene, hvis ikke - så velger du helt fint å gå inn på profiler og bilder for å se på dette. Du sitter jo å er kjempe bitter fordi de åpenbart viser frem noe du kunne ønske du også hadde. (Selv om dem ikke trenger å ha disse tingene, mye er fasade som folk flest vet. Men du forstår poenget mitt) Det som har forandret seg fra 80- og 90 tallet er at folk blar på Instagram, og ikke i Vouge. 1
Silva Pluvialis Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det bare et j**** jag etter å se mest mulig lukseriøs ut, ha de fineste husene, peneste barna, feteste jobben, flotteste bilen og de mest eksotiske reisene. I tillegg MÅ alke trene trene trene for å få den diggeste kroppen🤮 Hva i helvette er det som har skjedd? Anonymkode: 9eb00...243 Jeg har falt fullstendig av lasset, og orker ikke å bry meg om å ha trent kropp, merkeklær, dyr bil og masse penger. Hva skal jeg med det? Lykke kommer ikke av materialisme. Lykke springer utifra indre fred. Det er deilig og befriende å ikke være opptatt av utseende, penger og status. Fantastisk følelse 10
Lønnesirup01 Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 Du må jo se på totalen av deres liv. Instagram er en arena for å tjene penger som alt annet. De som legger inn alt for å lykkes der, jobber selvsagt for det. Det er jo helt greit, men innse at det er det de driver med fulltid. Venninnen min har barn i samme barnehage som noen av disse bloggermødrene i Oslo, og det er ikke et liv jeg higer etter overhodet. 1
Trolltunge Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 Har aldri truffet et perfekt menneske, og tror ikke at de som ser flotte ut på bilder er det heller.
Silva Pluvialis Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 (endret) Trolltunge skrev (På 10.7.2020 den 22.14): Har aldri truffet et perfekt menneske, og tror ikke at de som ser flotte ut på bilder er det heller. Nettopp. Det er bare en fasade. Endret 10. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #19 Skrevet 10. juli 2020 26 minutter siden, darkrobin28 skrev: Du trur virkelig de har fått sånn kropp uten og jobbe før det? Selvfølgelig har de jobbet for kroppen. Om ikke så hadde ikke dem sett så fine ut som dem er. Slutt og være sjalu og gjør noe med det selv. Kjenner æ blir irritert over sånne som deg som sitter og dømmer over suksessen på andre mennesker bare fordi du ikke har det like bra som dem. Jeg har fin nok kropp uten at jeg har gjort noe særlig for å få den. Jeg er bare heldig med god gener tror jeg. Siden du ikke har de samme tankene som meg om dette "skjønnhets og perfekt liv sirkuset", så liker du kanskje å fremstå sånn selv. Jeg er ikke sjalu men jeg forstår ikke hvorfor folk har så ekstremt behov for å fremstå som plastic fantastic og vellykket? Kan de ikke holde det for seg selv? Ts Anonymkode: 9eb00...243
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Skrevet 10. juli 2020 20 minutter siden, Rosatoast skrev: Hvis det er så irriterende, hvorfor utsetter du deg selv for den eksponeringen? Utifra det du skriver så velger du jo helt fint selv å følge disse menneskene, hvis ikke - så velger du helt fint å gå inn på profiler og bilder for å se på dette. Du sitter jo å er kjempe bitter fordi de åpenbart viser frem noe du kunne ønske du også hadde. (Selv om dem ikke trenger å ha disse tingene, mye er fasade som folk flest vet. Men du forstår poenget mitt) Det som har forandret seg fra 80- og 90 tallet er at folk blar på Instagram, og ikke i Vouge. Jeg sitter ikke og ønsker at jeg skulle leve livet deres, men jeg forstår ikke hva som har skjedd? Hvorfor dette ekstreme selv eksponeringsbehovet, der alt skal være polert som i en Disney prinsessefilm? Er sjeleglad jeg ikke er tenåring eller i 20-årene nå.. Ts Anonymkode: 9eb00...243 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå