AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Jeg hadde styrtfødsel for 1,5 år siden som endte med rift grad 3B (ble jeg fortalt) og narkose for å bli sydd sammen etter fødsel. Har ikke hatt noe særlig plager siden. Litt lekkasje av luft til tider, men ikke noe som plager meg i hverdagen. Ble kalt inn til rutinekontroll for noen dager siden, hvor gynekologen sa det i journalen min sto at jeg hadde hatt totaltuptur. Men alt hadde grodd fint nå og så/kjentes bra ut. Gynekologen fortalte også at hvis jeg ønsket flere barn måtte jeg ta en vurdering på om jeg ønsket å prøve vanlig fødsel igjen eller KS. Vi har ett håp om å bli gravide igjen snart, men tanken på en ny fødsel skremmer meg. Både tanken på å prøve vanlig igjen og tanken på KS. Er det noen som har født vanlig eller tatt KS etter rift som har gode eller dårlige erfaringer? Anonymkode: dac99...9be
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Jeg fikk en rift grad 3a med første barn, og valgte derfor keisersnitt med nummer to. Jeg opplevde det ikke så ille å få riften, hadde bedøvelse og epidural. Men jeg knakk halebenet under fødselen og sleit med vondt i halebenet i ett år i ettertid. Når jeg ble gravid andre gang, ville jeg ha keisersnitt. Ikke så mye pga at jeg hadde hatt problemer med riften, men fordi jeg var redd det skulle skje igjen. Hørte at det kan være vanskelig å sy sammen igjen hvis det allerede var sydd. Jeg vet ikke om det stemmer.. Keisersnitt var veldig behagelig. Fort gjort og helt ok etterpå. Det var vondt å snu seg i senga osv, men fikk mye smertestillende. Var oppe å gikk samme kveld. Jeg er glad jeg tok keisersnitt. Anonymkode: 85442...dea 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Jeg revnet veldig under første fødsel. Tok nesten to timer på operasjonsbordet. En hel haug med restriksjoner. Var plaget i mange måneder med dette i etterkant. Var hos lege flere ganger. Det ble aldri foreslått eller snakket om keisersnitt. De to andre fødslene gikk veldig fint med minimale rifter. Sydd med lokalbedøvelse i fødesengen. Anonymkode: 3175c...f95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå