Gå til innhold

Bytte jobb nærmere hjemmet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har en jobb jeg trives i med flotte kollegaer. Vi har flyttet og nå bruker jeg ca en time til jobb dør til dør. Har mulighet til hjemmekontor et par dager i uken så det er helt ok. Lønnen er helt ok men ønsker mer.

Det har dukket opp en mulighet i et firma 5-10 minutter unna der jeg bor nå. Det er et mye mindre firma som betyr færre kollegaer. Selve jobben virker spennende. Lønnen i den nye jobben tror jeg vil bli ganske lik men håper på mer selvfølgelig.

Men kjenner jeg kommer til å savne miljøet på jobben!

Nå skal barn nr 2 starte i barnehagen i august og det høres utrolig deilig ut med så kort avstand til jobb! Det gjør ting mye enklere i hverdagen på mange måter. Ikke minst så er det fint for barna sin skyld. 

Hva hadde dere gjort!?

Anonymkode: 40e8e...cb5

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg hadde gjort det om jeg trodde jeg ville trives ok. Hadde ofret mye for mer tid med barna. 

Skrevet

Gjennom oppveksten til barna har jeg hatt kort avstand til jobb, barnehage og skole. Bortsett fra ett år. Vi måtte tidligere opp, stresse og kjøre. Da skjønte jeg hvor godt det er å ha kort vei til de daglige stedene. Kolleger kommer og går, mens barna blir fort store. Jeg ville prioritere tid med dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glatt gått for muligheten som ha meg 235 timer ekstra i året (5 timer mindre reisetid per uke x 47 uker i året) og brukt de til trening, soving eller ekstra tid med barna!!! Det er for meg en nobrainer!

Anonymkode: 47b8a...7eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt søker du på jobben som er nærmere. 

Anonymkode: 5a67b...6ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kort vei til jobb er gull i hverdagen! Jeg ville satset. 

Anonymkode: 1e118...66c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For 5 år siden fant jeg drømmejobben i 10 minutters gange fra husdøra. Før dette kjørte jeg en halvtime i rushtrafikk. Det var som om ei bør med ganske mange kilo falt rett av skuldrene mine. Da bedriften jeg jobbet i ble solgt rett før jul tok jeg kontakt med en annen bedrift i samme vei som jeg hadde en åpen invitasjon til.

Jeg er i 40-årene nå, barna mine blir stadig større, men jeg må si at jeg kommer til å prioritere arbeid i nærheten av hjemme så lenge jeg kan. Det betyr faktisk ganske mye for min livskvalitet. Økonomisk ser jeg ikke bort fra at det kan utgjøre noen titusen.

Anonymkode: 522f3...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått for jobben nærmere hjemmet, lett. Hva er viktigst? Ekstra tid med barna eller kollegaer som kommer og går? 

Anonymkode: 6e5bb...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...