Gå til innhold

Trenger å bli roet ned

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Det første jeg gjorde da jeg sto opp var å tisse og da var den ikke der, så måtte jeg tisse igjen litt etterpå og der var den gitt! Men nå har jeg tatt 4 pilla på brettet allerede siden den var så utrolig forsinket fortsatte jeg bare, kanskje den varer kortere da? Vi håper!

Det eneste positive den gjør er å fortelle: Du skal ikke ha beibis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det var 12-14 dager til du skulle ha mensen, så kan det rett og slett ha vært eggløsninga som slo ut. Den kan også gi disse symptomene - lettrørt, ømme bryster etc etc.

Håper det har "gått over " nå da  ;)

siden hun går på p-piller har hun ikke eggløsning om alt fungerer som det skal, så da skal jo ikke el kunne gi noen om helst symptomer... Og når man går på p-piller og derfor ikke skal ha el i det hele tatt, DERSOm det likevel har skjedd at det ble el, så er det slett ikke sikkert at det skjer sånn til "normal tid" i forhold til mensen, for det skal jo ikke skje i det hele tatt, har det skjedd har noe skjedd galt, og det kan skje når som helt i syklusen det da, sånnsett. Men somregel så får man jo altså ikke el når man går på p-piller, og dessuten virker pillene slik at de gjør det vanskeligere for et eventuelt løsnet og befruktet egg å feste seg i livmora, derfor liten sjangs for baby.

P-piller kan i seg selv gi større bryster, og symptomer klarer man utmerket å "lage i hodet" på alle mulige måter om man begynner å tenke for mye på det, been there, done that...

Men fint at mensen kom. Noen blir gravid på pilla, men de aller, aller fleste blir det ikke, og er du flink og tar den hver dag så går det nok bra. Det gikk jo bra denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jepp, jeg aner ikke hva jeg skulle gjort om det var tilfellet at noe gikk galt, har alltid tenkt at "det er bare til å ta abort", men begynte å forestille meg situasjonen om jeg hadde klart det, eller om jeg måtte føde og adoptere vekk, for det hadde iallfall vært vanskelig! Så er glad jeg slapp det stresset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hva man skal gjøre, det tror jeg egentlig ikke man klarer å vite før man står der med valget, men det er seriøst noe man bør ha tenkt alvorlig gjennom. Er man gammel nok til å ha sex er man også gammel nok til å ta ansvar for sine handliger. Du ta ransvar ved å bruke p-piller og ta dem som du skal, så skulle det likevel gå galt er det ikke din skyld, men likevel "ditt problem" (sammen med "medansvarlig") så det er fint at du tenker på det i alle fall.

Men stort sett så fungerer p-piller utmreket som prevensjon om du tar dem rett, og husker på at diare eller oppkast kan redusere virkningen (og noen medisiner kan også gjøre det, kontroller om då får en ny medisin) Det gikk bra, og det kommer til å fortsett å gå bra også, tenker jeg.

(For meg har p-pillene vært så effektive i sin fjerning av el at det ikke bre virka de 5 årene jeg brukte dem, men nå 4 måender etter at jeg sluttet har jeg fortsatt ikke harr el. Effektivt som bare det....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
men likevel "ditt problem" (sammen med "medansvarlig") så det er fint at du tenker på det i alle fall.

Jepp, selv om vi ikke er kjærester, så sa han at "om du skulle være gravid, skal VI fikse det", synes det var betryggende det iallfall, sånn at ikke jeg står helt alene om det! Gode venner er bra og ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...